Permalänk
Avstängd

Studera vidare ?

Jag är just nu arbetslös och läst på automationsteknik på gymnasiet, har inte hittat något passande jobb än så länge och det är tydligen svårt att hitta nu när det är lågkonjunktur.
Är det värt att börja skolan igen och läsa till civilingenjör eller något ? Kommer det finnas bra möjligheter för jobb inom det området?

Jag vet inte vad jag vill själv nu och antar att jag är nästan lite sent ute om jag ska söka också, känns som ja slösar bort tiden nu på att inte göra något.

Permalänk
Medlem

Re: Studera vidare ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabriel15
Jag är just nu arbetslös och läst på automationsteknik på gymnasiet, har inte hittat något passande jobb än så länge och det är tydligen svårt att hitta nu när det är lågkonjunktur.
Är det värt att börja skolan igen och läsa till civilingenjör eller något ? Kommer det finnas bra möjligheter för jobb inom det området?

Jag vet inte vad jag vill själv nu och antar att jag är nästan lite sent ute om jag ska söka också, känns som ja slösar bort tiden nu på att inte göra något.

Personligen tycker jag det verkar som en bra idé om du är studiesugen och motiverad så bör du ju kunna göra det med framgång. Däremot så får du se till att söka i god tid för söktrycket kommer vara extra högt nu i kristider men det är givetvis en fördel att studera under kriser och sedan kunna söka jobb när det blåst över. Civilingenjörer har ju en bra utbildning och är eftersökt men det kan i många fall vara så att man får jobba med lite lättare jobb i början som t.ex. en högskoleingenjör skulle klara av men jag tycker ändå det är en bra investering.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"