gtx 275 stöd för dx10.1?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Mar 2009

gtx 275 stöd för dx10.1?

Som topic lyder, har nya gtx 275 stöd för dx 10.1?
Såg på en återförsäljares specifikations lista att den hade det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Okt 2005

Nej det har det inte är bara kort från ATi som har det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Okt 2005

stämmer bra , det som slusk säger.

| HAF932 | Xeon X5675 @ 4 GHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 18 GB @ 1391 MHz | R9 290X | O2 + ODAC | Samsung 850 500 GB + 2x WD Black 640 GB @ raid 0 + 2x Samsung 500 GB @ raid 0 | Win10 Pro 64-bit |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I ett mörkt torn nånstans
Registrerad
Aug 2008

Off topic:
Nån som vet vfr Geforcen inte har stöd för 10,1? Låter dumt av Nvidia att inte uppgradera, ger ju amd ett försprång.

Intel C2D E8500//Gigabyte GA?EP45-DS3//Sapphire RadeonHD 4870//WD Caviar Black 640GB//Antec 300//Corsair 550W//OCZ 2*2GB//Vista Premium 64-bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nässjö
Registrerad
Dec 2008

det är knappt några spel som stödjer dx10.1 så det är ganska onödigt att ha stöd för det

|| Q9300 @ 2,5 ghz || Ati 4870 512 mb || 4 gb ddr2 ram| 500 gb hdd || Vista Ultimate 64 bit ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Mar 2009

Men det står på många sidor har jag sett.

Både på inet och indomo. Inte komplett däremot. Knasigt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Feb 2005

Det visuella 10,1 ger får du med ditt nvidia kort med. Är inte svårare än så.

|Intel i5 4670K@4.4GHz| |Asus Z97-A| |A-Data 16GB CL9 1600MHz| |ASUS GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC| |Samsung 850 Evo 500GB| |Samsung 840 Evo 250GB| |WD Green 3TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG IPS Display@74Hz|

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004

ATI korten blir en del snabbare med DX10.1, så det är ju bra att flera spel kommer med stöd för detta, om nVidia inte stoppar det förstås

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2001

10.1 ger en boost när AA används, 4xAA är så gott som gratis. Men som sagt det är inte många spel som använder det. nVidia ryktas om att sätta foten ned att det inte får användas på nån TWIMTBP titlar vilket är rätt många.

ASUS ROG Crosshair VII Hero| AMD Ryzen 7 2700X @4300MHz| EK based custom watercooling| Samsung 970 EVO 256 + 512GB M.2 NVMe| G.Skill Trident Z RGB 3600 MHz 32GB @3200 MHz 16-16-16-36-81 1T| MSI RX VEGA 64 Reference| LG 34UC88-B Freesync| EVGA SuperNova P2 1600W| Lian-Li PC-O11 Dynamic| Windows 10 LTSB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sweclockers?
Registrerad
Maj 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2xPentium
Off topic:
Nån som vet vfr Geforcen inte har stöd för 10,1? Låter dumt av Nvidia att inte uppgradera, ger ju amd ett försprång.

Tror det fungerar lite åt andra hållet faktiskt, då nvidia inte stöder det på sina kort så vågar inte spelutvecklarna lägga in det i sina spel.

Ungefär som Gambit_2K säger alltså

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Feb 2005

Som att säga, varför har inte ATi stöd för physx, eller varför har inte ATi stöd för Ambient Occlusion?

Nvidia har uttalat sig om detta och tycker inte det är någon större ide. Kolla på far cry 2 benchmarks med 4x aa. Inte är ATi på något sätt överlägset.
DX11 är runt hörnet också.

|Intel i5 4670K@4.4GHz| |Asus Z97-A| |A-Data 16GB CL9 1600MHz| |ASUS GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC| |Samsung 850 Evo 500GB| |Samsung 840 Evo 250GB| |WD Green 3TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG IPS Display@74Hz|

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Som att säga, varför har inte ATi stöd för physx, eller varför har inte ATi stöd för Ambient Occlusion?

Gissa varför (ja vi vet du är lite nvidia insnöad)!
ATi/AMD får inte använda Physx för Nvidia och Ambient Occlusion var väl en nyhet för typ två dagar sedan så det kan ju vara därför men inte för att Nvidia skulle låta ATI/AMD använda det heller.

Däremot så är AMD/ATi snälla och har armarna öppna och låter Nvidia använda deras Havoc...
Nvidia vill heller inte ge SLi till några andra än sig själva men AMD delar med sig av Crossfire.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Feb 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Gissa varför (ja vi vet du är lite nvidia insnöad)!
ATi/AMD får inte använda Physx för Nvidia och Ambient Occlusion var väl en nyhet för typ två dagar sedan så det kan ju vara därför men inte för att Nvidia skulle låta ATI/AMD använda det heller.

Däremot så är AMD/ATi snälla och har armarna öppna och låter Nvidia använda deras Havoc...
Nvidia vill heller inte ge SLi till några andra än sig själva men AMD delar med sig av Crossfire.

Nix det är jag inte. ATi kunde mycket väl gjort sin version av liknande funktion av fysik beräkning på grafikkortet, så det är ju knappast någon ursäkt.
Nvidia har länge jobbat med amient occulasion, det visar att dom satsar på ny skapande idéer.

|Intel i5 4670K@4.4GHz| |Asus Z97-A| |A-Data 16GB CL9 1600MHz| |ASUS GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC| |Samsung 850 Evo 500GB| |Samsung 840 Evo 250GB| |WD Green 3TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG IPS Display@74Hz|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jul 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Gissa varför (ja vi vet du är lite nvidia insnöad)!
ATi/AMD får inte använda Physx för Nvidia och Ambient Occlusion var väl en nyhet för typ två dagar sedan så det kan ju vara därför men inte för att Nvidia skulle låta ATI/AMD använda det heller.

Däremot så är AMD/ATi snälla och har armarna öppna och låter Nvidia använda deras Havoc...
Nvidia vill heller inte ge SLi till några andra än sig själva men AMD delar med sig av Crossfire.

Det är ju inte så att ATI är snälla:-)

Däremot jobbar de aktivt för att integrera öppna standarder i mota mot slutna.

Personligen kan jag säga att det är en attityd och ett arbetssätt som jag som konsument uppskattar. Jag önskar att Nvidia hade anammat den inställningen. Grafikkortsmarknaden hade blivit mycket sundare då.

Nvidia föredrar motsatt strategi; att stänga ute konkurrenter och tvinga konsumenten att välja. Det binder upp konsumenten till märket och kan användas som försäljingsargument när den egna teknologin inte är tillräcklig.

Physx och cuda är sådana exempel som Nvidia kontinuerligt försöker pressa recensenter till att skriva om - istället för verklig prestanda. Physx saknar verkligt mervärde (än), precis som DirectX 10.1 över 10, men kan man lura i folk att det är oumbärligt så köper folk kortet även om det inte är ett bra köp.

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jul 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Nix det är jag inte. ATi kunde mycket väl gjort sin version av liknande funktion av fysik beräkning på grafikkortet, så det är ju knappast någon ursäkt.
Nvidia har länge jobbat med amient occulasion, det visar att dom satsar på ny skapande idéer.

ATI behöver väl inte be om ursäkt för att de inte hänger på varje sak som Nvidia får för sig. ATIs argument för att inte prioritera fysik på grafikkortet före andra saker har väl ändå varit välgrundade med tanke på hur onödigt det är?

Det är väl också att ta i att påstå att Ambient Occlusion är ett bevis på att Nvidia satsar på nya ideer. Vad vi vet så kan det vara totalt igendammat på Nvidias utvecklingsavdelningar. Hoppas och tror inte så är fallet dock.

Alla verkar veta att du är ovanligt svag för den gröna sidan utom du själv
Undrar hur det har blivit så

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Feb 2005

Jasså vad bra för "alla andra" då. Själv tycker jag nvidia är på rätt spår och ati lite för sega.

"ATIs argument för att inte prioritera fysik på grafikkortet före andra saker"

lust att förklara de andra sakerna?

|Intel i5 4670K@4.4GHz| |Asus Z97-A| |A-Data 16GB CL9 1600MHz| |ASUS GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC| |Samsung 850 Evo 500GB| |Samsung 840 Evo 250GB| |WD Green 3TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG IPS Display@74Hz|

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Norrland
Registrerad
Jan 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Jasså vad bra för "alla andra" då. Själv tycker jag nvidia är på rätt spår och ati lite för sega.

"ATIs argument för att inte prioritera fysik på grafikkortet före andra saker"

lust att förklara de andra sakerna?

På tal om att vara sega..

Det gick att använda ATI-kort för att folda redan 2006 så ATI är ändå något före Nvidia med GPGPU funktioner ska du se.

Synd bara att ATI-korten presterar så dåligt vid folding numer, var det som gjorde att jag köpte ett GTX 260 istället för det tänkta HD4870't nyligen. =/

Main: Corsair 350D, Ryzen 1700, 32GB RAM, 4,5TB SSD+HDD, GTX 1070 Phoenix GS, XB271HU, U2713HM, HP ZR24w
Spel: R5 Blackout, 6700K, 32GB RAM, 2TB SSD, 1080 Ti Phoenix GS, X34A + Oculus Rift
"HTPC": Ncase M1, 2700K, 16GB RAM, 0,75TB SSD lagring, GTX 1070 Mini, TV
Lenovo 700-15ISK: 6300HQ, 16GB RAM, 2,25TB lagring, 950m 4GB
Switch, Wii U, 3DS, GBA, PS4, PS3, PS2, PSP, PS Vita, Xbox One, Dreamcast

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Nix det är jag inte. ATi kunde mycket väl gjort sin version av liknande funktion av fysik beräkning på grafikkortet, så det är ju knappast någon ursäkt.
Nvidia har länge jobbat med amient occulasion, det visar att dom satsar på ny skapande idéer.

Kan du inte läsa?! ATi har ju ett fysiksystem, Havoc!!! Nvidia har haft ambitient occlusion i några dagar i sina nya drivrutiner...

Skulle inte förvåna mig om Nvidia investerar lite hos Folding@home i och med att ATi var först med GPGPU men nu presterar så dåligt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sweclockers?
Registrerad
Maj 2006

ATi har haft Ambient Occlusion länge...

Mer än i ett år faktiskt - http://www.youtube.com/watch?v=omq3O22EUx4
Kolla vid 2:04

Sen är de väl inte så konstigt att ATi inte får använda PhysX (än), nVidia har ju köpt upp PhysX...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Feb 2005

ATi har inte några som helst fysik beräkningar på grafikkortet.
Och som någon sa, ATi presterar dåligt i F@H ännu en sak.

|Intel i5 4670K@4.4GHz| |Asus Z97-A| |A-Data 16GB CL9 1600MHz| |ASUS GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC| |Samsung 850 Evo 500GB| |Samsung 840 Evo 250GB| |WD Green 3TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG IPS Display@74Hz|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jul 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Jasså vad bra för "alla andra" då. Själv tycker jag nvidia är på rätt spår och ati lite för sega.

Lust att utveckla? Vilka spår är rätt, vad har ATI varit sega med tex?
Och vad är bra för "alla andra"? Jag tycker inte du är riktigt tydlig?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
"ATIs argument för att inte prioritera fysik på grafikkortet före andra saker"

lust att förklara de andra sakerna?

Här var jag tydligen otydlig:

Om jag minns rätt så menade ATI att det fanns mycket mer att hämta på att generellt höja prestandan på kortet än att satsa på GPU-fysik. Iofs har de väl inte haft något val sedan Intel lade havoc på is men de har haft rätt i den mån att PhysX inte är mycket mer än en gimmick än så länge medan prestandaförbättringarna och den prisbild som 4800-serien har medfört har betytt mer för grafikkortskonsumenten än någonting annat under lång tid.

Anandtech har några sidor om physx (efter viss press frånNvidia) i deras test av HD4890 och GTX275, länk här:

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jul 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
ATi har inte några som helst fysik beräkningar på grafikkortet.
Och som någon sa, ATi presterar dåligt i F@H ännu en sak.

Du griper efter halmstrån utan att förklara vad du försöker säga?

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Norrland
Registrerad
Jan 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
ATi har inte några som helst fysik beräkningar på grafikkortet.
Och som någon sa, ATi presterar dåligt i F@H ännu en sak.

Läser du ens vad folk skriver? GPGPU har fungerat på ATI-kort sedan 2006, var först förra året som det började fungera på Nvidia-korten. ATI har numer Havoc som är ett klart bättre val då merparten av alla spel som släppts alla de senaste åren använder just Havoc.

Vi vet att du är grön...

Main: Corsair 350D, Ryzen 1700, 32GB RAM, 4,5TB SSD+HDD, GTX 1070 Phoenix GS, XB271HU, U2713HM, HP ZR24w
Spel: R5 Blackout, 6700K, 32GB RAM, 2TB SSD, 1080 Ti Phoenix GS, X34A + Oculus Rift
"HTPC": Ncase M1, 2700K, 16GB RAM, 0,75TB SSD lagring, GTX 1070 Mini, TV
Lenovo 700-15ISK: 6300HQ, 16GB RAM, 2,25TB lagring, 950m 4GB
Switch, Wii U, 3DS, GBA, PS4, PS3, PS2, PSP, PS Vita, Xbox One, Dreamcast

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
.
Registrerad
Nov 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Läser du ens vad folk skriver? GPGPU har fungerat på ATI-kort sedan 2006, var först förra året som det började fungera på Nvidia-korten. ATI har numer Havoc som är ett klart bättre val då merparten av alla spel som släppts alla de senaste åren använder just Havoc.

Vi vet att du är grön...

Grönare än gräset självt!

| CPU i5-6600K | Mobo Asus Z170-P | Ram 8Gb Kingston FURY-X DDR4 | GFX EVGA GTX 680 FTW+ | HDD 128Gb SSD +1Tb WD Green | Chassi Fractal Design Define R4 | PSU Silver Power 500W | Ljudkort Asus Xonar DX | http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Feb 2005

Vad är det som är bättre med havoc? Havoc körs av processorn har inget med grafikkortet att göra, kommer dessutom from Intel. Nämn ett spel där Ati klarar att göra fysiska beräkningar på grafikkortet och inte nvidia? Nvidia har physx och kommer även att kunna köra havoc på gpun precis som Ati kommer (notera att Ati inte kan det nu). Bring it. Skiter fullständigt om Ati kunde köra F@H 2006, när nvidia gör det bättre.

"As the technology has been demonstrated running on OpenCL, there’s theoretically no reason why Nvidia wouldn’t be able to support this on its own GPUs either. In fact, in a recent Q&A session, Nvidia's director of product management for PhysX, Nadeem Mohammad, said that "we would be thrilled to work with Havok and accelerate Havok on GeForce. I don’t see that as conflict at all with our PhysX efforts – it would be a great complement." Mohammad also pointed out Nvidia had previously worked with Havok on Havok FX, and added that "we already have OpenCL drivers, and we were the first to demonstrate GPU acceleration in OpenCL."

In the meantime, however, Nvidia is still very much pushing its own PhysX technology, and recently revealed its new APEX tools at GDC as well. Among APEX’s features is APEX Clothing which, like Havok Cloth, will enable game developers to easily create detailed cloth effects. The APEX toolset also includes tools for creating destructible objects and vegetation with realistic effects. Nvidia was also keen to point out that APEX is scalable across a variety of platforms, starting from the Wii and going through various processor technologies all the way to GPU acceleration via CUDA."

|Intel i5 4670K@4.4GHz| |Asus Z97-A| |A-Data 16GB CL9 1600MHz| |ASUS GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC| |Samsung 850 Evo 500GB| |Samsung 840 Evo 250GB| |WD Green 3TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG IPS Display@74Hz|

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2007

Jag har en lista i huvudet på de märkligaste medlemmarna som borde få kicken

OnT: ATis kort drar iaf nytta av 10.1 men det gör kanske inte Nvidias, men det mest troliga är att de inte orkar implementera det och väljer istället att visa sin makt genom att vifta med sedelbunten framför spelutvecklarna och pressar dem att inte använda DX 10.1 för att ATis kort inte ska prestera bättre.

Devil_may_cry -> ATi har visat att det fungerar på deras GPUer för ett tag sedan och när allt är klart så körs spelens fysik på GPUn istället, inget rework, massor av titlar kommer då köras på GPUn.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Feb 2005

Haha ja bra för dig Fire_Ice skriv upp dessa medlemmar så du inte glömmer. Allt jag säger är ren fakta. Finns absolut inga konstigheter.

DX10.1 säger du. Jasså okej. Förklara för mig vad det är och gör samt vilka/vilket spel som ger bättre prestanda med dx10.1 än motsvarande nvidias kort.

|Intel i5 4670K@4.4GHz| |Asus Z97-A| |A-Data 16GB CL9 1600MHz| |ASUS GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC| |Samsung 850 Evo 500GB| |Samsung 840 Evo 250GB| |WD Green 3TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG IPS Display@74Hz|

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Norrland
Registrerad
Jan 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Vad är det som är bättre med havoc? Havoc körs av processorn har inget med grafikkortet att göra, kommer dessutom from Intel. Nämn ett spel där Ati klarar att göra fysiska beräkningar på grafikkortet och inte nvidia? Nvidia har physx och kommer även att kunna köra havoc på gpun precis som Ati kommer (notera att Ati inte kan det nu). Bring it. Skiter fullständigt om Ati kunde köra F@H 2006, när nvidia gör det bättre.

Havoc används i fler spel. Om det körs på CPU eller GPU har lika stor betydelse som huruvida PhysX körs på CPU eller GPU. Eftersom du inte verkar fatta det så är GPU accelererad Havoc på väg.

Om du nu "skiter fullständigt" i att ATI klarade av GPGPU funktioner redan 2006 så borde det vara lika ointressant att Nvidia kör PhysX sedan ett par månader tillbaks. Du är väldigt vinklad och underlig, vet du det?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Allt jag säger är ren fakta. Finns absolut inga konstigheter.

Ren fakta med viss modifiering möjligen. Konstigheter finns det mycket av i det du klämmer ur dig.

Ge dig, du skämmer ut dig.

Main: Corsair 350D, Ryzen 1700, 32GB RAM, 4,5TB SSD+HDD, GTX 1070 Phoenix GS, XB271HU, U2713HM, HP ZR24w
Spel: R5 Blackout, 6700K, 32GB RAM, 2TB SSD, 1080 Ti Phoenix GS, X34A + Oculus Rift
"HTPC": Ncase M1, 2700K, 16GB RAM, 0,75TB SSD lagring, GTX 1070 Mini, TV
Lenovo 700-15ISK: 6300HQ, 16GB RAM, 2,25TB lagring, 950m 4GB
Switch, Wii U, 3DS, GBA, PS4, PS3, PS2, PSP, PS Vita, Xbox One, Dreamcast

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Feb 2005

Nu undrar jag om du själv läser vad jag skriver. Ser du det långa inlägget där det står att den nya gpu accelererade havoc kommer till nvidia?

Och ingen av er har fortfarande givit mig svar på mina övriga frågor som kan läsas ovan.

Skämmer inte ut mig alls, snarare ni som inte kan besvara mina frågor och då kommer med sådana kommentarer.

|Intel i5 4670K@4.4GHz| |Asus Z97-A| |A-Data 16GB CL9 1600MHz| |ASUS GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC| |Samsung 850 Evo 500GB| |Samsung 840 Evo 250GB| |WD Green 3TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG IPS Display@74Hz|

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Haha ja bra för dig Fire_Ice skriv upp dessa medlemmar så du inte glömmer. Allt jag säger är ren fakta. Finns absolut inga konstigheter.

DX10.1 säger du. Jasså okej. Förklara för mig vad det är och gör samt vilka/vilket spel som ger bättre prestanda med dx10.1 än motsvarande nvidias kort.

Nvidia hotade utvecklarna av Assassins Creed att om de inte tog bort stödet för DX 10.1 (som gav bra prestanda för ATi) så skulle de inte få behålla sin TWIMTBP och då togs det bort i en patch.