The Secret World [PC,X360]

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon70536:

Med subs menade jag subscription, inte subtitles (Vilka jag för övrigt inte kunde klara mig utan då ljudet helt vägrade funka)

Ah såklart haha idiot jag ^^
Mjo dock lär det bara vara subs ett tag som alla andra och även om jag föredrar AreanNet's sätt så förstår jag subs i början till viss del även om jag inte fattar varför de inte sätter det på ~50kr månaden istället och får fler än går på 150.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ferrat:

Ah såklart haha idiot jag ^^
Mjo dock lär det bara vara subs ett tag som alla andra och även om jag föredrar AreanNet's sätt så förstår jag subs i början till viss del även om jag inte fattar varför de inte sätter det på ~50kr månaden istället och får fler än går på 150.

Men problemet kvarstår ändå att striderna är väldigt mycket hotkey-rotation. Jag kikade på vad det fanns för abilities längre in i spelet och det verkade bli mer och mer att sätta conditions och abilities som gör mer skada om fienden är utsatt för en viss condition. Det leder till hotkey-rotation av stuket:

1. Apply condition
2. Condition triggered damage ability
3. spam-ability
4. repeat

Oavsett situation. En sak jag gillade med Guild Wars 2 var att man spontant ville använda olika skills för olika stridssituationer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon70536:

Men problemet kvarstår ändå att striderna är väldigt mycket hotkey-rotation. Jag kikade på vad det fanns för abilities längre in i spelet och det verkade bli mer och mer att sätta conditions och abilities som gör mer skada om fienden är utsatt för en viss condition. Det leder till hotkey-rotation av stuket:

1. Apply condition
2. Condition triggered damage ability
3. spam-ability
4. repeat

Oavsett situation. En sak jag gillade med Guild Wars 2 var att man spontant ville använda olika skills för olika stridssituationer.

Guild Wars 2 har ju liknande på högre nivåer om man verkligen vill göra dmg?
Sedan ja GW2s hot-swap med vapen är nice men TSW går ju på att man ska anpassa sin build för att klara det mesta och du kan snabbt byta mellan strider osv.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ferrat:

Guild Wars 2 har ju liknande på högre nivåer om man verkligen vill göra dmg?
Sedan ja GW2s hot-swap med vapen är nice men TSW går ju på att man ska anpassa sin build för att klara det mesta och du kan snabbt byta mellan strider osv.

Beror väl på hur man väljer att spela antar jag, visst GÅR det att göra så i GW2 också, men i TSW kändes det som att man inte hade något val.

Permalänk
Medlem

Blir nog till att köpa liret ikväll och sen...

Ny dator anländer idag! Perfekt inför detta lir... måste bara hinna bygga ihop... och hoppas att det inte är nå strul med att köra in win 7 från förra datorn till min nya...
1 NOCTUA NH-D14 S-1155/1156/1366/AM3
1 INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011
1 FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3 USB3 BLACK
1 CORSAIR HX 1050W ATX12V 2.2 / EPS12V PSU
1 ASUS RAMPAGE IV FORMULA BF3 X79 S-2011 ATX
1 ASUS GEFORCE GTX 680 DIRECTCU II TOP 2GB PCI-E DVI/HDMI/DP
1 ARCTIC SILVER 5 KYLPASTA (3.5 GRAM)
1 CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB)
Glömde givetvis brännare dock.. får flytta från förra burken.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Blir nog till att köpa liret ikväll och sen...

Ny dator anländer idag! Perfekt inför detta lir... måste bara hinna bygga ihop... och hoppas att det inte är nå strul med att köra in win 7 från förra datorn till min nya...
1 NOCTUA NH-D14 S-1155/1156/1366/AM3
1 INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011
1 FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3 USB3 BLACK
1 CORSAIR HX 1050W ATX12V 2.2 / EPS12V PSU
1 ASUS RAMPAGE IV FORMULA BF3 X79 S-2011 ATX
1 ASUS GEFORCE GTX 680 DIRECTCU II TOP 2GB PCI-E DVI/HDMI/DP
1 ARCTIC SILVER 5 KYLPASTA (3.5 GRAM)
1 CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB)
Glömde givetvis brännare dock.. får flytta från förra burken.

Haha jag glömmer alltid CD/DVD/Blu-ray Läsare när jag bygger, man använder den så sällan egentligen men utan den är man gimpad ^^

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Hmm, funderar på att starta min char i secret world som svärd eller hammare. Det känns som det kan bli lättast och skönast i början mot mobbs och senare lägga på avstånd för pvp.

Skrivet av Ferrat:

Haha jag glömmer alltid CD/DVD/Blu-ray Läsare när jag bygger, man använder den så sällan egentligen men utan den är man gimpad ^^

Japp!!!

Sen har jag inte beställt några diskar, men det var medvetet, flyttar över de jag har. De är ju rätt hyfsade.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av IceDread:

Blir nog till att köpa liret ikväll och sen...

Ny dator anländer idag! Perfekt inför detta lir... måste bara hinna bygga ihop... och hoppas att det inte är nå strul med att köra in win 7 från förra datorn till min nya...
1 NOCTUA NH-D14 S-1155/1156/1366/AM3
1 INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011
1 FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3 USB3 BLACK
1 CORSAIR HX 1050W ATX12V 2.2 / EPS12V PSU
1 ASUS RAMPAGE IV FORMULA BF3 X79 S-2011 ATX
1 ASUS GEFORCE GTX 680 DIRECTCU II TOP 2GB PCI-E DVI/HDMI/DP
1 ARCTIC SILVER 5 KYLPASTA (3.5 GRAM)
1 CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB)
Glömde givetvis brännare dock.. får flytta från förra burken.

Det här är väldigt off-topic, men hade du tänkt skaffa ett till 680? Annars är din nätdel ganska överdriven, ett 650W eller 680W hade varit lagom. Nätdelarna presterar bäst runt 50% belastning och sämst upp till 25%. Betalar man inte elräkning kanske man inte bryr sig iofs

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon70536:

Det här är väldigt off-topic, men hade du tänkt skaffa ett till 680? Annars är din nätdel ganska överdriven, ett 650W eller 680W hade varit lagom. Nätdelarna presterar bäst runt 50% belastning och sämst upp till 25%. Betalar man inte elräkning kanske man inte bryr sig iofs

Jag håller möjligheten för det öppet. Kan ju bli så att jag blir sugen på det i vinter eller om ett år och då är det skönt att bara kunna trycka in ett rakt av. Lust detta mobo får plats med 2 3 slot graffen och ett ljudkort vilket är perfekt för mig.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Kanske lite dum fråga men vad är detta för spel egentligen? XD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Kanske lite dum fråga men vad är detta för spel egentligen? XD

Tänk dig Silent Hill/Resident Evil, släng in Bruce Campbell, några Poe böcker, några sidor Lovecraft, rör om och låt gäsa en stund, ta en MMO form och banka på den lite, häll i och in i ugnen på 225 grader.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Countdownen pågår, fyfan vad man längtar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fl3xus:

Countdownen pågår, fyfan vad man längtar!

Jupp 25 timmar kvar

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

18:00 imorgon fredag så smäller det för folk som förhandsbokat

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

VAD FAN, Visste inte att man fick det tidigare så jag la inte över det på laptopen ( Är på mitt sommarställe och ladda hem hela spelet via mobilen håller inte )

FÅr njuta av de veckorna efter

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Tänk dig Silent Hill/Resident Evil, släng in Bruce Campbell, några Poe böcker, några sidor Lovecraft, rör om och låt gäsa en stund, ta en MMO form och banka på den lite, häll i och in i ugnen på 225 grader.

Jaha.. Okai

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spajdah:

wow vad onödigt kommer säkert bli free to play efter ett par månader som deras andra spel blev

Precis vad jag väntar på.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mo0rbid:

18:00 imorgon fredag så smäller det för folk som förhandsbokat

jupp sjukt taggad!

Någon som vet om det kommer å finnas ett gäng olika servrar? hade ju varit skoj om vi alla kunde hamna på samma även fast alla inte kommer lira samma faction

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Entusiast

Då var det inte lång tid kvar tills servrarna öppnar, någon som vet om man kan ladda hem retail klienten redan nu?

edit: det gick.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Funcom har ju tyvärr inte stoltserat med några stora titlar än; däribland det fortfarande buggiga Age of Conan...men alla är berättigade att göra misstag, så vi får väl hålla tummarna på detta.

Ser helt klart intressant ut iallafall!

exakt. jag hade en gammal Bear Shaman lvl 80 som jag för skojs skull döpte korpiklaani och sedan efter 2 år så hade dem ändrat namnet till korpiklani "och massa randomsiffror , 8st", skrev till dem att fixa tillbaka det gamla namnet utan siffror men sa att dem skulle göra det. detta var 3 månader sedan, det är fortfarande inte bytt. btw så har dem utan min vetskap dragit pengar från mitt konto , fick hota att polisanmäla dem om pengarna inte var tillbaka på mitt kort innom 20 min. konstigt nog så var det tillbaka på 15 min XD. lol efter det så slutade jag aoc för andra gången xD

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spatten:

jupp sjukt taggad!

Någon som vet om det kommer å finnas ett gäng olika servrar? hade ju varit skoj om vi alla kunde hamna på samma även fast alla inte kommer lira samma faction

  • Cerberus

  • Daemon

  • Arcadia (RP dimension)

  • Grim

  • Huldra

  • Drac (French dimension)

  • Kobold (German dimension)

http://forums.thesecretworld.com/showthread.php?t=35426

Blir nog Cerberus eller Daemon för min del. Bara för att det låter bra
Någon försökte klämma ur dom var servrarna står men hittade inget svar. Antar i Norge kanske så för oss spelar det nog inte så stor roll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spatten:

jupp sjukt taggad!

Någon som vet om det kommer å finnas ett gäng olika servrar? hade ju varit skoj om vi alla kunde hamna på samma även fast alla inte kommer lira samma faction

Du behöver inte välja samma server som polarna om du inte vet vilken de ska spela på, du kan spela med dem oberoende av vilken server de hamnar på.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hittar inte retailklienten någonstans.

Får man bara headstart om man förhandsbokat på funcoms sida eller funkar det även om man bokat på webhallen?

Visa signatur

[LENOVO LEGION Y740] [i7-9750] [GeForce RTX 2070]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shangoo:

Hittar inte retailklienten någonstans.

Får man bara headstart om man förhandsbokat på funcoms sida eller funkar det även om man bokat på webhallen?

Förboka med headstart verkar gå på alla ställen där du också får ett djur; katt, hund eller varg.
Se bara till att få din nyckel i tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrisius:

Du behöver inte välja samma server som polarna om du inte vet vilken de ska spela på, du kan spela med dem oberoende av vilken server de hamnar på.

Skickades från m.sweclockers.com

okej det låter ju bra:) Har du lust å förklara hur det fungerar?

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spatten:

okej det låter ju bra:) Har du lust å förklara hur det fungerar?

Tror att jag hade slaktat förklaringen om jag försökt :).
Men jag ska hitta bloginlägget och editera här.

...ok, tog inte så lång tid:

http://www.thesecretworld.com/news/blog_single_server_technol...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrisius:

Tror att jag hade slaktat förklaringen om jag försökt :).
Men jag ska hitta bloginlägget och editera här.

...ok, tog inte så lång tid:

http://www.thesecretworld.com/news/blog_single_server_technol...

tack så mycket !

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem

Tjenare! Hittade en skandinavisk casual guild som jag tänkte tipsa om. Från de få dagar jag varit medlem så verkar det vara ett riktigt skönt, seriöst gäng. Crusaders of the North heter guilden och man kan ansöka från hemsidan: http://tsw.cotnorth.com/index.php?gid=263131

Verkar ju inte direkt finnas ett överskott av svenska/skandinaviska cabals (guilds) så kan ju vara kul att hålla ihop lite

Ramkha heter jag in game om någon undrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fek09:

Tjenare! Hittade en skandinavisk casual guild som jag tänkte tipsa om. Från de få dagar jag varit medlem så verkar det vara ett riktigt skönt, seriöst gäng. Crusaders of the North heter guilden och man kan ansöka från hemsidan: http://tsw.cotnorth.com/index.php?gid=263131

Verkar ju inte direkt finnas ett överskott av svenska/skandinaviska cabals (guilds) så kan ju vara kul att hålla ihop lite

Ramkha heter jag in game om någon undrar.

Läst mycket gott om dom synd bara att dom ska spela templars :< Kommer lira illuminati eftersom jag finner deras story i och utanför spelet riktigt intressant

EDIT: För det är la så att man får reda på massa lore å info om den factionen man spelare? känner mig sjukt bakom flötet^^

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spatten:

Läst mycket gott om dom synd bara att dom ska spela templars :< Kommer lira illuminati eftersom jag finner deras story i och utanför spelet riktigt intressant

EDIT: För det är la så att man får reda på massa lore å info om den factionen man spelare? känner mig sjukt bakom flötet^^

True, templars är vad vi kommer att spela om du ändrar dig innan release senare idag så är det bara att skicka in en ansökan iallafall, annars ses vi på slagfältet haha