Knas med drivrutinerna!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västra Götaland
Registrerad
Feb 2006

Knas med drivrutinerna!!

Hej, har nyligen formaterat min gamla dator för jag tänkte sälja den.
Allting gick bra och windows installerades felfritt, drivrutinerna till moderkortet likaså. Men när jag kom till grafikkortet så fick jag dessvärre lite problem. Installerade version 182.50 till mitt GeForce 6600GT 256mb. Startade om datorn som man alltid gör efter uppdateringen, när jag kommer in så märker jag att grafikkortet kör på en drivrutin vid namn vga.dll(version 5.01.2600.0000).

Spel osv. fungerar självklart inte eftersom installationen inte verkar ha fungerat.
Har testat att avinstallera och installera igen men det verkar inte fungera. Någon som har nån aning om vad jag kan göra för att få det att fungera?

Tack för all hjälp!

Intel i7 2600k @ 4.4Ghz | Palit GTX 1060 3GB | Asus Maximus IV Extreme P67 | Corsair Vengeance 16Gb | Corsair AX 850W 80+ Gold

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004

Moderkortsdrivisarna verkar saknas.

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västra Götaland
Registrerad
Feb 2006

Installerade precis moderkortets drivrutiner igen och därefter grafikkortets. Tyvärr fungerar det fortfarande inte. Måste jag avinstallera alla drivrutiner och sedan installera de igen? Eller ska jag formatera igen och sedan installera dem?

EDIT: Verkade som att de senaste drivrutinerna var knas! Testa några äldre(175.19) och nu funkar det bra! Tack för tipset dock!

Intel i7 2600k @ 4.4Ghz | Palit GTX 1060 3GB | Asus Maximus IV Extreme P67 | Corsair Vengeance 16Gb | Corsair AX 850W 80+ Gold