Brightness drama i Dead space

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jan 2008

Brightness drama i Dead space

Hallå hallå, det är så att jag precis börjat spela Dead Space, väldigt läskigt. Men jag har stött på ett problem.

Det är så att spelet är otroligt mörkt, ser knappt väggar eller golv när jag spelar, jag har maxat upp brightness i spelet, när man justerar det så står det att man ska vrida upp så pass mycket att man ska se en bild eller nått, men jag ser ingenting alls, även när den är maxad.

Skärmens ljusstyrka är också maxad till 100 % men ändå är det satans mörkt just i spel, men på desktop etc funkar det fint.

Så jag undrar om det finns något program eller funktion på grafikkortet som höjer ljusstyrka ingame? Eller är det så att min skärm helt enkelt är för mörk, ( det är en tjock CRT)

Det är inte bara i Dead Space jag upplevt det här, har hänt tidigare i andra spel.

Grafikkortet är ett 8800 GTS 512mb med senaste drivrutiner som jag fixade idag.

Vista Premium 64 bitar

Välkommnar all hjälp med öppna armar.

Trädvy Permalänk
Testpilot
Plats
Norrköping
Registrerad
Sep 2002

Kolla i Nvidias kontrollpanel så du inte råkat ställa om gamma eller några andra färginställningar. Har tyvärr inget Nvidiakort längre så jag kan kolla upp exakt vad det heter men minns att man kunde ställa in separata gammainställningar för skrivbordet i Windows och spel.

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 8GB][Gigabyte GeForce GTX 970 G1 Gaming]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm, Farsta
Registrerad
Aug 2002

Har också en CRT.. har samma problem. Inte just i Dead Space men många andra spel. Hur mycket man än drar upp ljusstyrkan i spel är det fortfarande för mörkt. Ingen inställning i CCC som är fel heller.

Jag utvecklar spel, kolla in utvecklingsbloggen: http://tavernblog.soderqvist.org/

Corsair Carbide Clear 400C Midi Tower - Corsair TX750M, 750W PSU - Intel Core i7-7700K - Crucial Ballistix Sport LT DDR4 16GB -ASUS Strix Z270F Gaming, Socket-1151 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung PM961 SSD 512GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jan 2008

I nvidias kontrollpanel finns det så att man kan ställa in ljusstyrka, gamma, kontrast etc separat till filmer , hittar inget liknande till spel.