Permalänk
Medlem

fråga angående polisen

hej, undrar bara om man blir stoppad av polisen tex trafik kontroll eller om man blir tagen för fortkörning bla om polisen har rätt att kolla igenom din bil eller måste dom ha beslut att få göra kontroll på bilen o kolla igenom den. mvh Alen

Permalänk

Vad jag kan utläsa från en "jurist- och/eller ekonomstudent":
Så ja, fast för att försäkra att lasten är lastat på föreskrivet sätt
http://www.lawline.se/besvaradfraga.php?id=639
Långt och intressant svar, men jag tycker det är märkligt att polisen skall få kolla om en sedanbil är rätt lastad.

Annars är klassikern att de frågar efter varningstriangeln och då tar man fram den från baksätet.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aki04
hej, undrar bara om man blir stoppad av polisen tex trafik kontroll eller om man blir tagen för fortkörning bla om polisen har rätt att kolla igenom din bil eller måste dom ha beslut att få göra kontroll på bilen o kolla igenom den. mvh Alen

Vad jag vet så har de skälig anledning att undersöka bilen om t.ex. personen som kör verkar påverkad eller suspekt på något sätt.

Visa signatur

[Q6600 @ 3 ghz] [HD4870 X2 2GB] [Asus P45 P5Q SE] [4096MB DDR2 Corsair XMS2-6400] [Corsair HX 620W] [Antec P182] [Thermalright Ultra-120 eXtreme] [Windows Vista 64bit] [LG L245WP-BN] [WD 150GB VelociRaptor 10,000 rpm]

Permalänk
Medlem

Re: fråga angående polisen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av aki04
hej, undrar bara om man blir stoppad av polisen tex trafik kontroll eller om man blir tagen för fortkörning bla om polisen har rätt att kolla igenom din bil eller måste dom ha beslut att få göra kontroll på bilen o kolla igenom den. mvh Alen

Mycket riktigt är varningstriangeltricket ett effektivt sätt. Annars så kan polisen få tillstånd att söka igenom bilen genom att slå en signal till t.ex. åklagare för att få ett sådant beslut muntligt via telefon. Alternativt om du har nåt vapen i bilen synligt så kan man även då söka igenom bilen.

I vissa fall kan polisen enligt "Fara i dröjsmål" söka igenom bilen, men det sker inte så ofta nuförtiden då man har tillgång till mobiltelefoner och liknande men rent teoretisk kan polisen göra en egen sådan bedömning som han sedan givetvis måste motivera ordentligt för åklagaren.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Avstängd

Detta påminner lite om alla dessa presumtivt fåniga lagar man brukar beskylla USA för. Vi har emellertid lika löjliga lagar i Sverige också, såg en skrattretande lista någon stans.

Men, det finns faktiskt ett syfte till att man inte får ha tofflor på sig efter kl 11 i New York (för att ta en - som iofs mycket väl kan vara en skröna). I syfte att skaffa bevis för en person misstänkt för ett grovt brott kan detta skenbrott vara ett bra sätt att få personen anhållen. Det ska till en bra övernitisk polis att sätta dit någon enkom för tofflorna.

Så dumma lagar är bara dumma beroende på kontext men givetvis öppnar de upp för godtycke. Det är kanske inte lagen som är dum, den är bara förljugen. Jag påstår inte heller att det inte finns riktigt skrattretande lagar som kommer från moralpanik e.dyl.

Men, "varningstriangeltricket" är förvisso ingen lag, men fungerar ungefär på samma sätt: Har polisen en misstanke kan de använda skenlagar och/eller svepskäl för att göra en grundligare undersökning. Om polisen får eller inte får enligt lag vet jag inte, men inte så lite av polisens arbete på fältet nyttjar den naturliga auktoriteten som en polis har (eller åtminstone _borde_ ha). Det är givetvis inte olagligt på något sätt att fråga om man får kika i bakluckan - det kan vem som helst göra. Men om det finns en explicit lag som säger att polisen måste få tillträde utan omsvep; det vet jag inte. Tursamt nog fungerar auktoriteten ofta rätt bra, varvid onödigt komplexa lagar inte alltid behövs (likt förbannat har vi dem).

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem

så med andra ord kan dom hitta på skit för att trakasera normala laglydiga medborgare ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aki04
så med andra ord kan dom hitta på skit för att trakasera normala laglydiga medborgare ?

Tror du de inte är lite väl underbemannade för att ha tid att trakassera dig om du är laglydig? Däremot så Bengt-Göran som är känd knarkare som säljer LSD till ungdomarna kanske får visa sin varningstriangel nån extra gång.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sentenced
Tror du de inte är lite väl underbemannade för att ha tid att trakassera dig om du är laglydig? Däremot så Bengt-Göran som är känd knarkare som säljer LSD till ungdomarna kanske får visa sin varningstriangel nån extra gång.

´Nej, de är rätt lagom bemannade för att jävlas med precis vem de vill, om inte annat så för att de har en dålig dag och vill ta ut det på någon. Eller för att de banne mig skall visa att polisen ska du inte ifrågasätta... någonsin, gällande någonting. Helst ska man inte ställa frågor alls, bara lyda och vara glad att man inte får batongen i huvudet.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
´Nej, de är rätt lagom bemannade för att jävlas med precis vem de vill, om inte annat så för att de har en dålig dag och vill ta ut det på någon. Eller för att de banne mig skall visa att polisen ska du inte ifrågasätta... någonsin, gällande någonting. Helst ska man inte ställa frågor alls, bara lyda och vara glad att man inte får batongen i huvudet.

Hehe så du menar att polisen har inte mer att göra än att när de mår dåligt så har de tid att gå och trakassera vanligt folk eller vad?

Givetvis är poliser bara människor så de har säkerligen trakasserat någon nångång men det är definitivt inget vanligt inslag. Givetvis ska du lyda en polismans befallning i myndighetsutövning.

Får du batongen i huvudet helt oprovocerat utan att ha gjort något så ska du givetvis anmäla. Polismän i allmänhet är givetvis inte ute efter att jävlas och det gör de inte heller.

I det svenska samhället finns ingen som helst respekt varken för brandkåren eller för polisen. Trots att svensk polis är en av de som gör mest för att försöka framtona sig som mänskliga och vänliga i alla lägen. Det verkar snarare ha motsatt effekt i samhället.

Givetvis ska man ha respekt för myndighetsutövning, det betyder inte att man behöver stå ut med vad som helst. Men man behöver inte alltid börja kaxa sig och ifrågasätta vartenda liten sak bara för att man tror sig veta bättre. Eller av ren princip.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
´Nej, de är rätt lagom bemannade för att jävlas med precis vem de vill, om inte annat så för att de har en dålig dag och vill ta ut det på någon. Eller för att de banne mig skall visa att polisen ska du inte ifrågasätta... någonsin, gällande någonting. Helst ska man inte ställa frågor alls, bara lyda och vara glad att man inte får batongen i huvudet.

Trakasserar svenska polisen laglydiga medborgare? Åk till Brasilien (främst Rio de Janeiro då) så kan du nog få se på trakassrier och polisbrutalitet. Sverige har en jävligt bra poliskår om man ser till kontakt med allmänheten etc., om man jämför med en del andra länder.

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sentenced
Hehe så du menar att polisen har inte mer att göra än att när de mår dåligt så har de tid att gå och trakassera vanligt folk eller vad?

Givetvis är poliser bara människor så de har säkerligen trakasserat någon nångång men det är definitivt inget vanligt inslag. Givetvis ska du lyda en polismans befallning i myndighetsutövning.

Får du batongen i huvudet helt oprovocerat utan att ha gjort något så ska du givetvis anmäla. Polismän i allmänhet är givetvis inte ute efter att jävlas och det gör de inte heller.

I det svenska samhället finns ingen som helst respekt varken för brandkåren eller för polisen. Trots att svensk polis är en av de som gör mest för att försöka framtona sig som mänskliga och vänliga i alla lägen. Det verkar snarare ha motsatt effekt i samhället.

Givetvis ska man ha respekt för myndighetsutövning, det betyder inte att man behöver stå ut med vad som helst. Men man behöver inte alltid börja kaxa sig och ifrågasätta vartenda liten sak bara för att man tror sig veta bättre. Eller av ren princip.

Jo självklart har de bättre saker för sig. Menar bara att jag hittills aldrig träffat en polis (med undantag för när jag var 8 och de var på info-dag i lågstadiet) som inte passat på att påvisa eller väldigt bestämt påtala vem det är som egentligen får nyttja våld om man inte gör som de säger när chansen finns.

Jag har all respekt för det polisen gör (eller vad de bör göra kanske jag skall säga), jag tycker bara det är fel att det känns riskablare att fråga en polis på gatan om riktningen till busstationen än de halvfulla festprissarna på andra sidan gatan. Det var för övrigt min senaste kontakt med polisen. Var på väg hem efter en väns födelsedagsfest och hittade inte till resecentrum i Linköping. Det första de gjorde när jag i lugn ton yttrade "ursäkta mig" var att lägga en hand på tjänstevapnet och den andra på radion... kändes inte helt rätt så att säga.

Innan det så var jag på krogen, nykter skall dock tilläggas. På väg hem, går ut och nån apfull liten brud får rycket och ska puckla på någon. Det jag hör är "fan vad du ser kaxig ut" bakom ryggen, vänder mig om och får en näve i ansiktet. Gjorde inte ens ont men då hon inte gav sig så fick jag knuffa undan henne. Hennes polare kom och tog med henne därifrån. Så var det över trodde jag. Men icke. Vänder mig om igen och där står det en stor och ståtlig man i uniform, "Och vad tror du att du håller på med". Efter lite frågor med en "mindre" än vänlig hand på axeln och en annan polis som kände sig tvungen att stå bara centimeter bakom ryggen på mig mig så slutade det med att jag förklarade att min sista buss hem går 23:35 och jag vill veta om jag kan få gå nu, Då bestämde de sig för att jag absolut inte fick gå därifrån förren lagom till 23:40. Tack för 6 timmar i minusgrader och spöregn/snöslask på en parkbänk...

Faktum är att vid samtliga tillfällen jag haft kontakt med polisen så har de uppfört sig och/eller reagerat som om de när som helst skulle behöva slå ner mig. Kanske är jag som ser farlig ut, vad vet jag, men det känns ändå som ett dåligt utgångsläge för någon som faktiskt har som uppgift att hjälpa folk som behöver det. Samma sak gäller majoriteten av alla jag känner som vid något tillfälle haft kontakt med dem.

Edit**
Hur det är i andra länder är också totalt oviktigt, vi bor inte där utan här. Att det är ännu mera fel någon annan stans gör inte att det blir rätt här, bara mindre fel än på denna andra plats.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Jo självklart har de bättre saker för sig. Menar bara att jag hittills aldrig träffat en polis (med undantag för när jag var 8 och de var på info-dag i lågstadiet) som inte passat på att påvisa eller väldigt bestämt påtala vem det är som egentligen får nyttja våld om man inte gör som de säger när chansen finns.

Jag har all respekt för det polisen gör (eller vad de bör göra kanske jag skall säga), jag tycker bara det är fel att det känns riskablare att fråga en polis på gatan om riktningen till busstationen än de halvfulla festprissarna på andra sidan gatan. Det var för övrigt min senaste kontakt med polisen. Var på väg hem efter en väns födelsedagsfest och hittade inte till resecentrum i Linköping. Det första de gjorde när jag i lugn ton yttrade "ursäkta mig" var att lägga en hand på tjänstevapnet och den andra på radion... kändes inte helt rätt så att säga.

Innan det så var jag på krogen, nykter skall dock tilläggas. På väg hem, går ut och nån apfull liten brud får rycket och ska puckla på någon. Det jag hör är "fan vad du ser kaxig ut" bakom ryggen, vänder mig om och får en näve i ansiktet. Gjorde inte ens ont men då hon inte gav sig så fick jag knuffa undan henne. Hennes polare kom och tog med henne därifrån. Så var det över trodde jag. Men icke. Vänder mig om igen och där står det en stor och ståtlig man i uniform, "Och vad tror du att du håller på med". Efter lite frågor med en "mindre" än vänlig hand på axeln och en annan polis som kände sig tvungen att stå bara centimeter bakom ryggen på mig mig så slutade det med att jag förklarade att min sista buss hem går 23:35 och jag vill veta om jag kan få gå nu, Då bestämde de sig för att jag absolut inte fick gå därifrån förren lagom till 23:40. Tack för 6 timmar i minusgrader och spöregn/snöslask på en parkbänk...

Faktum är att vid samtliga tillfällen jag haft kontakt med polisen så har de uppfört sig och/eller reagerat som om de när som helst skulle behöva slå ner mig. Kanske är jag som ser farlig ut, vad vet jag, men det känns ändå som ett dåligt utgångsläge för någon som faktiskt har som uppgift att hjälpa folk som behöver det.

Fast så länge han inte drar tjänstevapnet så är det ju en korrekt reaktion. Handen på radion är antagligen för att förbereda det bärbara larmet utifall det visar sig att du är hotfull. Det går på ett par sekunder för en situation att eskalera. Du råkade väl bara överraska honom i sådant fall. Det blir en naturlig reaktion att göra så när man arbetat länge. Jag har i mitt arbete också en radio med överfallslarm och jag har automatiskt handen på den mest hela tiden och särskilt om någon kommer och ska prata med mig.

Hade han dragit vapnet så vore det en annan sak.

Det andra är att poliser kan givetvis läsa av situationer olika. De kan för att de är rent mänskliga få för sig saker om en situation. De övar konstant på att läsa av olika slags situationer och tro det eller ej men när en polis väl måste ingripa så ljuger oftast de som de antar startade det hela osv. Då kan man lätt bli cynisk. För övrigt så är berusade tjejer ett av de värsta som finns. De kan helt oprovocerat hoppa på både vakter och poliser bara för att de minsann är tjejer och de tror sig vara fredande från ingripanden. Bara bunta ihop och gripa. De ska inte ha någon som helst annan behandling bara för att de är kvinnor.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk

Polisen såsom alla andra drar slutsatser beroende på hur man ser ut, det är nog därför vissa råkar mer illa ut än andra. Själv har jag kommit undan med mycket från polisen, det är bara vara trevlig och de är trevliga tillbaka. T.ex kört riktigt trimmad moppe utan hjälm och hälsat på mötande polisbil, varvid de bara hälsade tillbaka. De kan ju knappast sätta dit en trevlig prick som hälsar.
Fast det motsatta gäller för mig och brudar så det jämnar ut sig.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Polisen såsom alla andra drar slutsatser beroende på hur man ser ut, det är nog därför vissa råkar mer illa ut än andra. Själv har jag kommit undan med mycket från polisen, det är bara vara trevlig och de är trevliga tillbaka.

Är man trevlig och glad så är man väl en knarkare?

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sentenced
Fast så länge han inte drar tjänstevapnet så är det ju en korrekt reaktion. Handen på radion är antagligen för att förbereda det bärbara larmet utifall det visar sig att du är hotfull. Det går på ett par sekunder för en situation att eskalera. Du råkade väl bara överraska honom i sådant fall. Det blir en naturlig reaktion att göra så när man arbetat länge. Jag har i mitt arbete också en radio med överfallslarm och jag har automatiskt handen på den mest hela tiden och särskilt om någon kommer och ska prata med mig.

Hade han dragit vapnet så vore det en annan sak.

Det andra är att poliser kan givetvis läsa av situationer olika. De kan för att de är rent mänskliga få för sig saker om en situation. De övar konstant på att läsa av olika slags situationer och tro det eller ej men när en polis väl måste ingripa så ljuger oftast de som de antar startade det hela osv. Då kan man lätt bli cynisk. För övrigt så är berusade tjejer ett av de värsta som finns. De kan helt oprovocerat hoppa på både vakter och poliser bara för att de minsann är tjejer och de tror sig vara fredande från ingripanden. Bara bunta ihop och gripa. De ska inte ha någon som helst annan behandling bara för att de är kvinnor.

Nja, när man kommer gående i lugnt takt, synlig från flera kvarter bort och med ett leende på gott avstånd börjar med ett "ursäkta mig vet ni hur jag tar mig till resecentrum?" vet jag inte om det är så korrekt. Inte när båda gör det. Men det var ju precis det jag menade. Jag bemöts av polisen alltid mer eller mindre som kriminell oavsett vad det gäller. Jag tror det är mitt skägg

Och jo berusade tjejer kan vara rätt katastrof. Jag tappade dock en rätt rejäl bit av min respekt för poliser den kvällen. Jag vart påhoppad (inget allvarligt, en full tjej hälften så stor som jag är inte mycket till fara, men ändå) men trots att jag lugnt och sansat, i nyktert tillstånd och utan att vara otrevlig eller hotfull över huvud taget förklarat det hela som en snäll och trevlig liten prick så fick jag lida för det, och det rätt rejält.

Och jag som trodde att jag gjort någonting bra när jag inte gjorde mer än försiktigt knuffade bort henne så att varken hon eller jag skulle bli skadad. Hon gick därifrån, jag gick därifrån. Men tji fick jag. Så mycket hade jag för att jag försökte vara en förlåtande och ansvarsfull människa när polisen skulle blanda sig i... det var minsann deras jobb och bannor ska den ha som vågar tassa på deras område.

Så hur absurt det än känns att säga så är jag nästan lite rädd för polisen. Spelar ingen roll vad jag försökt göra eller hur trevlig jag försökt vara, det är ändå alltid jag som fått lida för det i slutet så fort de är inblandade... vilket också känns helt fel.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Nja, när man kommer gående i lugnt takt, synlig från flera kvarter bort och med ett leende på gott avstånd börjar med ett "ursäkta mig vet ni hur jag tar mig till resecentrum?" vet jag inte om det är så korrekt. Inte när båda gör det. Men det var ju precis det jag menade. Jag bemöts av polisen alltid mer eller mindre som kriminell oavsett vad det gäller. Jag tror det är mitt skägg

Och jo berusade tjejer kan vara rätt katastrof. Jag tappade dock en rätt rejäl bit av min respekt för poliser den kvällen. Jag vart påhoppad (inget allvarligt, en full tjej hälften så stor som jag är inte mycket till fara, men ändå) men trots att jag lugnt och sansat, i nyktert tillstånd och utan att vara otrevlig eller hotfull över huvud taget förklarat det hela som en snäll och trevlig liten prick så fick jag lida för det, och det rätt rejält.

Och jag som trodde att jag gjort någonting bra när jag inte gjorde mer än försiktigt knuffade bort henne så att varken hon eller jag skulle bli skadad. Hon gick därifrån, jag gick därifrån. Men tji fick jag. Så mycket hade jag för att jag försökte vara en förlåtande och ansvarsfull människa när polisen skulle blanda sig i... det var minsann deras jobb och bannor ska den ha som vågar tassa på deras område.

Så hur absurt det än känns att säga så är jag nästan lite rädd för polisen. Spelar ingen roll vad jag försökt göra eller hur trevlig jag försökt vara, det är ändå alltid jag som fått lida för det i slutet så fort de är inblandade... vilket också känns helt fel.

Då du inte berättar alla detaljer så kan jag ju inte sätta mig in i situationen. Men när du kommer fram till någon polis så är det inte helt konstigt att han sätter handen vid pistolen. han vill ju knappast att du ska plocka den från honom. Speciellt när du ser så farlig ut med ditt skägg:P

Jag har för det mesta råkat ut för trevliga poliser. Den som var mindre trevlig var den som stannade mig på gatan men han lät mig ju dra men han svor lite åt mig:).

Ett par poliser plockade min och mina polares flaskor på stan som vi gick och drack. De var också trevliga men det var ju vi också. Har man ett jobb så får man ju sköta det^^

Var i ett litet bråk på stan då kom polisen blev inget större väsen än att han hotade lite med fyllecell vilket inte var så konstigt då jag glömt av hur vad snubben sa till mig för att bråket skulle uppstå.

Njä poliser är trevliga tycker jag. Vi börjar få ganska många kvinnliga poliser här i götet också och de är oftast väldigt trevliga också:)

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Absolut, polisen gör sitt jobb precis som vi gör vårat och jag tycker dem är rätt hederliga och sjyssta prickar:):). Dock finns det ju riktiga arslen i vartenda yrke hur man än försöker intala sig att de inte finns.

Vore dock kul å få se fler poliser som är mer engagerade i sitt arbete och visar sig mig i samhället, tyvär är det på tok för sällan. (Tycker iaf jag, dock är jag inte i sthlm varje dag men när jag var inne ungefär varenda helg så var det nästintill polistomt).

Till TS; Jodå, har de en skälig anledning tycker iaf jag att de borde få söka genom bilen, om de nu får reda på att t.ex ett vapen finns i personens fordon, de ser narkotika eller alkohol etc.

Permalänk

Hehe... poliser är roliga... Jag hade en bil för några år sen som var en riktig knarkarkärra alltså, en 89:a Nissan Sunny som var mer brun än vit på grund av all rost... dock besiktigad och skattad så den var laglig.

Tyvärr hade nån knarkare varit på låset på förarsidan så jag knallade ut ur porten där jag bodde, utanför stod en polisbil och just som jag trallade iväg till bilen och hoppade in på passagerarsidan och hoppade över till förarsidan så gled polisbilen förbi mig i snigelfart. Efter tio meter stannade de och rivbackade(ja, om det heter så...) och tre poliser hoppade ut och ställde sig i halvcirkel runt mig. En kvinnlig polis, som var rätt söt, kliver fram och frågar barskt varför jag hoppade in på fel sida... Jag bara pekade på låset och flinade och jag fick åka...

Vet inte varför jag kom på denna lilla anekdot, men kul var det. Polisen gjorde sitt jobb också, när jag tänker efter, bra att de kollar upp suspekta aktiviteter som småbarnsföräldrar som kliver in på fel sida

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CompassioN
Hehe... poliser är roliga... Jag hade en bil för några år sen som var en riktig knarkarkärra alltså, en 89:a Nissan Sunny som var mer brun än vit på grund av all rost... dock besiktigad och skattad så den var laglig.

Tyvärr hade nån knarkare varit på låset på förarsidan så jag knallade ut ur porten där jag bodde, utanför stod en polisbil och just som jag trallade iväg till bilen och hoppade in på passagerarsidan och hoppade över till förarsidan så gled polisbilen förbi mig i snigelfart. Efter tio meter stannade de och rivbackade(ja, om det heter så...) och tre poliser hoppade ut och ställde sig i halvcirkel runt mig. En kvinnlig polis, som var rätt söt, kliver fram och frågar barskt varför jag hoppade in på fel sida... Jag bara pekade på låset och flinade och jag fick åka...

Vet inte varför jag kom på denna lilla anekdot, men kul var det. Polisen gjorde sitt jobb också, när jag tänker efter, bra att de kollar upp suspekta aktiviteter som småbarnsföräldrar som kliver in på fel sida

Hah? Du hade ju bara kunnat ha glömt något i handsfacket?

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk

Givetvis, men de tyckte väl det var konstigt att jag hoppade över till förarsidan Hur som är det ju bra att de är vaksamma.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3