Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Flera mil ut i någon skog
Registrerad
Jul 2006

Ipredkoll.

http://www.ipredkoll.se/

Ett tips som kan vara bra

i7 4770K @4,3 GHz | MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio | Corsair Vengeance 16GB
Burson Conductor -> Fostex TH900

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003

Underbart. Låt säga då att man är övervakad och har en vecka på sig. Om man då tar bort all data man laddat ner (med tex. Eraser), kan dom fortfarande bevisa att man har fildelat?

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Esbo, Finland
Registrerad
Feb 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Underbart. Låt säga då att man är övervakad och har en vecka på sig. Om man då tar bort all data man laddat ner (med tex. Eraser), kan dom fortfarande bevisa att man har fildelat?

Tja, ljudboksfallet som kom upp nu tidigare är ju enbart baserat på bevis för överföringar och inte på filer på de åtalades datorer så det är inte nödvändigtvis till hjälp. Dock kan man ju motverka fler bevis och t.ex. skaffa alibi för tiden ifråga Sen är det nog rätt så osannolikt att de går till domstol med bara en sammankoppling (eller hur skulle man översätta connection här?), eftersom det skulle löna sig att köra med mer när de ändå är på gång, så att säga.

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone

Eller så öppnar man sitt trådlösa nätvärk och lämnar datorerna till en kompis "Ne jag surfar på min telefon, någon måste använt mitt nät"

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Linköping
Registrerad
Okt 2006

Men hur säkert är det att man blir förvarnad? Vart får de in informationen ifrån, det är väl inte bara tips på sidan antar jag?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu
Men hur säkert är det att man blir förvarnad? Vart får de in informationen ifrån, det är väl inte bara tips på sidan antar jag?

Framgår inte speciellt tydligt men sidan förlitar sig på att människor sitter o kontaktar diverse tingsrätter och begär ut denna information.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Summer '79
Registrerad
Maj 2002

Litar inte på det

CPU: Intel Core i7 4770K @ 4.2Ghz Motherboard: Asus Maximus VI Hero GPU: Zotac GeForce GTX 780 AMP Edition Memory: Kingston Beast 16GB @ 2400Mhz SSD: 240GB Intel 530 PSU: Corsair AX 860W 80+ Platinum Chassi: Corsair Obsidian 750D OS: Windows 7 x64 Professional 3Dmark11: 13739 3Dmark Vantage: 42063 Valley Benchmark 1.0 Extreme HD: 3016

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2006

Säkert APB som startat tjänsten själva för att kartlägga alla paranoida fildelare

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Registrerad
Jul 2006

Finns också http://isp.nu/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Esbo, Finland
Registrerad
Feb 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
Framgår inte speciellt tydligt men sidan förlitar sig på att människor sitter o kontaktar diverse tingsrätter och begär ut denna information.

Eftersom det är piratbyrån som har hand om sidan antar jag att det lär bli rätt så systematiskt, i alla fall i början.

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oslo
Registrerad
Dec 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av celerity
Säkert APB som startat tjänsten själva för att kartlägga alla paranoida fildelare

Skrev in mitt ip och mail först, sen dök samma tanke upp. Stängde ner illa kvickt

Citera för svar..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Registrerad
Jul 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RetarDeD
Skrev in mitt ip och mail först, sen dök samma tanke upp. Stängde ner illa kvickt

Fast nu är det ju piratbyrån som har "tjänsten".