Permalänk
Medlem

Ny dator

Nya datorn...kom gärna med förslag på förbättringar om ni tycker någon del bör bytas ut. datorn skall använas till spel. Dock inte västa grafikkortet pga pris/per prestanda inte är något vidare. Hade tänkt mig att klocka en del med.

Modekort: Asus P6T Deluxe V2

Processor: Intel Core i7 920 2.66GHz

Minne: Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz PC3-12800

graffe: PowerColor ATI HD4890 1GB PCIe

nätagg: 750W Corsair CMPSU-750TXEU

HDD: 300GB Western Digital VelociRaptor ICE

Ha en bra kväll

MVH

MP

Permalänk
Medlem

Är du ute efter pris/prestanda så skulle jag bytt ut core i7 mot Phenom II X4 940 BE. Kan då även välja mycket billigare minnen samt moderkort och du sparar några tusen på det utan att förlora prestanda i spel.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S1im
Är du ute efter pris/prestanda så skulle jag bytt ut core i7 mot Phenom II X4 940 BE. Kan då även välja mycket billigare minnen samt moderkort och du sparar några tusen på det utan att förlora prestanda i spel.

+1

Permalänk
Avstängd

Re: Ny dator

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mazpaz
Nya datorn...kom gärna med förslag på förbättringar om ni tycker någon del bör bytas ut. datorn skall använas till spel. Dock inte västa grafikkortet pga pris/per prestanda inte är något vidare. Hade tänkt mig att klocka en del med.

Du tänker på pris/prestanda och går och köper i7?

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"