GTX 275 och Corsair Powersupply 450W

Permalänk
Avstängd

GTX 275 och Corsair Powersupply 450W

Tjenare. Tänkte köpa ett Gainward GTX 275 inom dom kommande dagarna.
Vet någon om mitt nättagg Corsair Powersupply 450W kommer klara av den?

Jag har nuvarande :
E8400
2GB 667 RAM

När jag läser på sidor står det att man ska ha minimalt 550W men om vi kollar HÄR
så står det att den inte drar mer än 330W.
Tack i förhand.

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2600K @ 4.5GHZ - Asus P8p67Pro - Gainward GTX 970 Phantom - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB - Kingston SSD 120GB - WDC 1TB - Seagate Barracuda 2TB - Windows 10 Preview build

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Tack då.

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2600K @ 4.5GHZ - Asus P8p67Pro - Gainward GTX 970 Phantom - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB - Kingston SSD 120GB - WDC 1TB - Seagate Barracuda 2TB - Windows 10 Preview build

Permalänk
Medlem

joda ska funka, mitt corsair 450vx klarade mitt gtx260 utanproblem vilket drar lite mer ström i suppose! sen tänk på att de inte bara är watten som räknas på agget, de är amperen (word?)! för att vara på den säkra sidan skulle ja köpa nytt agg oxå beroende på hur många fläktar, lysrör, hårddiskar du har, dom drar ju oxå!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av contra
joda ska funka, mitt corsair 450vx klarade mitt gtx260 utanproblem vilket drar lite mer ström i suppose! sen tänk på att de inte bara är watten som räknas på agget, de är amperen (word?)! för att vara på den säkra sidan skulle ja köpa nytt agg oxå beroende på hur många fläktar, lysrör, hårddiskar du har, dom drar ju oxå!

Du menar totaleffekten i Watt samt maximal ström på 12V-linan (A), eftersom man har en känd konstant spänning (12V) så är det i själva verket effekten man är ute efter där också. Effekt = Ström x Spänning (P=IxU)

Rekommendationerna för nätaggregat är oftast väldigt högt satta, detta för att även fullkomliga skitagg ska kunna hålla det de lovar för mycket.
Corsair är däremot bra grejer och fungerar förmodligen i ditt system.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.