Hur kopplar jag mitt 4870 x2 kort?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bro
Registrerad
Feb 2009

Hur kopplar jag mitt 4870 x2 kort?

Hej ! Byggde min första dator den här helgen med min kompis, allting gick bra, vi fick igång den och allt. Men USB portarna tilll fronten fungerade inte och vi trodde det var fel på sladdarna, (nu vet jag att jag glömde installera drivrutiner till moderkortet) Så jag gjorde om allt igen , ensam den här gången. Lyckades få till allting förutom grafikkortet . Ett Ati Radeon HD4870 x2 2GB kort. Jag vet inte vilka sladdar som ska in vart :(... Snälla hjälp någon? Den har en 6pin ingång och en 8pin ingång men jag vet inte vilka sladdar som ska in vart...
Nätaggregatet jag använder är ett 650W Corsair CMPSU-650TXEU.

Snälla hjälp ! desperat

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
kumla
Registrerad
Jul 2008

pcie express sladdarna ska ju in

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Dec 2008

Har samma nätagg som dig, det finns 2 st pcie sladdar, de ärn båda 8 pin fast 2 av de pinsen är liksom lösa så du kan använda de i 6pinsingångar. Bara det passar in är det rätt, både 8 pins och 6pins ingången ska ha sladd i sig.

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bro
Registrerad
Feb 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JagHeterFelix
Har samma nätagg som dig, det finns 2 st pcie sladdar, de ärn båda 8 pin fast 2 av de pinsen är liksom lösa så du kan använda de i 6pinsingångar. Bara det passar in är det rätt, både 8 pins och 6pins ingången ska ha sladd i sig.

Men det funkar inte Lyser en liten röd lampa på kortet när jag startar datorn Och på skärmen står det "No signal detected!"...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bro
Registrerad
Feb 2009

Jag har fått igång allting en gång förut så det kan inte vara det att nätaggregatet är för litet...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jul 2008

Tryck i kortet ordentligt. Kolla sladdarna och tryck i dom ordentligt i både kortet och nätagget (iofs har du inte ett modulärt nätagg).
Sen sätter du i den extra lilla strömkabeln som går ner på moderkortet bredvid processorn.

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bro
Registrerad
Feb 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tannat
Tryck i kortet ordentligt. Kolla sladdarna och tryck i dom ordentligt i både kortet och nätagget (iofs har du inte ett modulärt nätagg).
Sen sätter du i den extra lilla strömkabeln som går ner på moderkortet bredvid processorn.

Vilken extra strömkabel? Jag använder ett ASUS P6T moderkort, om det hjälper.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bro
Registrerad
Feb 2009

Inga problem ! Allting är fixat och nu ÄNTLIGEN kan jag lira lite crysis >_<