Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WeeMaan
Jojo, allt är installerat och klart.
Med en i7 på 4,4ghz @ 1,43v så ligger load tempen på 60-65 grader med LinX, lite mindre med Prime95.

Coolt, 4.4 är riktigt bra på en 920, men är inte 1.43v lite väl mycke, Intel rekomenderar att inte gå över 1.25v på CPU?

Vilken hastighet rullar ditt minne på?

Ps: Lycka till med sleevningen, blir jävligt snyggt med MDPC men fan vilket jobb det är. Har gjort min 24 pinnars ATX, helt slut när det va klart

Visa signatur

Lian Li PC-P80 Powder Coated Black | i7 920 @ 0.0GHz | EVGA GTX 275 | ASUS Rampage II Extreme | Corsair Dominator 6Gb | Corsair HX850W | Intel X25-M G2 80GB | Samsung SpinPoint F1 1TB | MDPC White Sleeve

Water cooling: Aquastream XT Ultra | XSPC RX360 | Heat Killer CPU Rev. 3.0 LT | EK Water Blocks EK-FC275 GTX | EK Multioption Res 150

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Whinston
Coolt, 4.4 är riktigt bra på en 920, men är inte 1.43v lite väl mycke, Intel rekomenderar att inte gå över 1.25v på CPU?

Vilken hastighet rullar ditt minne på?

Ps: Lycka till med sleevningen, blir jävligt snyggt med MDPC men fan vilket jobb det är. Har gjort min 24 pinnars ATX, helt slut när det va klart

Att Intel skulle rekommendera max 1,25v är helt felaktigt.
Deras VID sträcker sig upp till 1,375v, och max ligger på 1,45v.
Men sen beror det ju mycket på kylningen också.

Angående minnena så ska dom rulla på i 1683mhz, men håller på tweakar lite för något vill inte hålla sig stabilt med dom på 1683. (Vet dock att minnena klarar det).

Jo, har förstått att det är ganska mycket jobb, ska sleeva allt (24pin, 8fläktar, pump, 8pin, 2st 6pin, power led m.m, usb + fw) så det lär ta ett tag.
Ska ha det mesta i svart men sen lite vit sleeve här och där också.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nukethenick
http://a.imagehost.org/0046/wc.jpg

Så här installerade jag min vattenkylning. Kablarna är dragna på baksidan genom hål som jag gjort i efterhand. Radiatorn tar 2st 120mm fläktar och sitter högst upp. Jag kör fläktarna i 800 rpm så det är knäpptyst men ger ändå rimliga temperaturer.

Lite udda slinga?

pump>gpu>cpu>rad>res>pump

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har hållt på sleevat en halvtimme nu och hittills har jag hunnit gjort allt detta:

1 Sata kabel...

Tror jag gjorde en grov underskattning när jag räknade med att få hela psun, alla fläktar, pump, power knapp + led m.m.m. gjort på en kväll.

Edit: 2 Sata kablar sleevade.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WeeMaan
Har hållt på sleevat en halvtimme nu och hittills har jag hunnit gjort allt detta:

1 Sata kabel...

Tror jag gjorde en grov underskattning när jag räknade med att få hela psun, alla fläktar, pump, power knapp + led m.m.m. gjort på en kväll.

Edit: 2 Sata kablar sleevade.

lite bilder på dem vore inte helt fel Ska själv pilla med det under hösten. Frågan är bara vilken färg jag ska blanda in i allt det svarta. Kan vara snyggt bara det inte blir för mycket.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Du får ta och visa lite bilder snart på detta monsterbygge...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nussse
lite bilder på dem vore inte helt fel Ska själv pilla med det under hösten. Frågan är bara vilken färg jag ska blanda in i allt det svarta. Kan vara snyggt bara det inte blir för mycket.

Ta den färg som passar in med ditt övriga tema bara, blir det nog bra.
Jag kör på svart och vitt.

Cyber - Lugn nu, bilder kommer.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

lutar åt grön eller blått. Blir dock inte mycket av den vara. Ska bara vara ett litet stänk

Visa signatur