flimmer i spel. Fel på kortet?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oeland
Registrerad
Jan 2009

flimmer i spel. Fel på kortet?

Jag har ett ASUS EAH4850 och en acer P223w 22".
När jag spelar spel och ser på film så börjar skärmen flimra lite grann.
Det är inte så att det inte går att spela men det är lite irriterande, speciellt när man ser på film.
Jag tror problemet uppstod efter att jag installerat vista.
Problemet är alltså INTE tearing. Kan det ha hänt nåt med kortet eller går det att ställa in nåt i Vista?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Årjäng
Registrerad
Nov 2007

Uppdaterat till senaste drivrutinerna till vista?

[Intel E8500@3,9] [Gigabyte Radeon HD 4870 512] @CF [XFX Radeon HD 4870 512] [Corsair TWIN2X 6400 800Mhz DDR2 4096MB] [Gigabyte GA-X48-DS4, X48, Socket-775] [Thermaltake Toughpower 750W]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oeland
Registrerad
Jan 2009

Ja men hjälper inte

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Grästuva
Registrerad
Maj 2007

Jag fick också flimmer när jag gick från ett nvidiakort till ati. Syntes bara i spel så jag trodde det var fel på grafikkortet. Efter mycket felsök och ren tur så visade det sig vara vga kabeln till skärmen som var för taskig kvalité. Fick en bättre kabel av polarn så var problemet löst.

Kanske inte är samma problem, men prova med en skärmad kabel eller olika skärmkablar ifall att... Man vet ju aldrig.

Fractal Design Define R4 - Intel i7 3770K - Asus P8Z77-V - Corsair 16Gb Vengeance memory - Intel SSD 330 - Gigabyte GTX670 Windforce OC - X-Fi ExtremeGamer - Corsair HX 850W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oeland
Registrerad
Jan 2009

ok, ska göra det

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oeland
Registrerad
Jan 2009

byte min mot farsans kabel som var skärmad och det blev inget flimmer alls han märker nog ingen skillnad då han på sin sin höjd spelar Harpan

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Grästuva
Registrerad
Maj 2007

Härligt. Skönt att det inte var nåt allvarligare.

Fractal Design Define R4 - Intel i7 3770K - Asus P8Z77-V - Corsair 16Gb Vengeance memory - Intel SSD 330 - Gigabyte GTX670 Windforce OC - X-Fi ExtremeGamer - Corsair HX 850W