Fler Jedi Knight spel?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jan 2006

Fler Jedi Knight spel?

Jag har Jedi Knight 2 outcast och Academy. Men finns det fler star-wars spel som bygger på samma princip? Alltså, slåss med lasersvärd på olika sätt, mot sith:ar och vanliga stormtroopers?
Något Jedi Knight 3 på gång kanske?

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2003

kanske inte just stormtroopers men och en helt annan genre, men kotor, knights of the old republic, spelen (finns 2).

annars har du ju dark forces 2: jedi knight 1, kom ju ett nytt nyss vad det nu hette, force unleashed? dock är det nog bara till konsoll.

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Wonderland
Registrerad
Jan 2009

Star Wars: The Force Unleashed

Det är svaret på din fråga. Det ska nog representera denna generations Jedi Knight i vis mån till hur de dragit nytta av denna generations kraft i konsoler. Dessvärre finns som sagt inte detta spel till PC.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
luleå
Registrerad
Okt 2004

Dark forces 2: jedi knight är roligt om du inte har något emot lite sämre grafik.

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jan 2006

Jaha, men vad gör man på kotor? jag har hört att man inte gör något, bara klickar lite.
Hmm, så det finns några gammla klassiker som innehåller lite lasersvärd?

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -8-DEAMON-8-
Jaha, men vad gör man på kotor? jag har hört att man inte gör något, bara klickar lite.
Hmm, så det finns några gammla klassiker som innehåller lite lasersvärd?

tänk dig neverwinter nights fast i starwars världen i princip, spelat final fantasy 12? ungefär samma gameplay, grym story och olika valmöjligheter om gott och ont (tänk dig jedi acadamy, där kan du ju välja lite iaf, fast med större skillnad i slutet). grymt roligt, massa mini games med, grymt roligt måste jag säga.

Annars finns det ju battlefront spelen där du kan spela jedi och döda stormtroopers, det är typ som battlefield fast i star wars världen.

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skutskär
Registrerad
Sep 2008

Star Wars The Old Republic (online spel) kommer ut snart

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Maj 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Banka
Star Wars: The Force Unleashed

Det är svaret på din fråga. Det ska nog representera denna generations Jedi Knight i vis mån till hur de dragit nytta av denna generations kraft i konsoler. Dessvärre finns som sagt inte detta spel till PC.

...men TFU är ju inte på något sätt en spirituell efterförljare till Dark Forces-serien.

TFU är en ren ripoff på God of War, ända ner till de små färgade bollarna som hoppar ut ur alla fiender du dödar. Att påstå att det skulle vara den senaste generationens svar på Jedi Knight är ju helt enkelt inte sant.

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jan 2006

Jaha, dark forces 2 alltså kan man försöka leta reda på?

Hmm, jag hittade nånn gammal CD där det står Star Wars: Episode I: The Phantom Manace (aka fantom-majonäsen enl PCG har jag hört). Nånn som minns vad det kan vara för spel? Ska prova och installera lite och se...

Nånn som har fler tips på SW-spel med lasersvärd? En gång körde jag något spel där man körde en farkost över deathstar och skulle skjuta saker i sin väg. Vad kan det har varit för något?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stenungsund
Registrerad
Sep 2004
Citat:

Hmm, jag hittade nånn gammal CD där det står Star Wars: Episode I: The Phantom Manace (aka fantom-majonäsen enl PCG har jag hört). Nånn som minns vad det kan vara för spel? Ska prova och installera lite och se...

Nånn som har fler tips på SW-spel med lasersvärd? En gång körde jag något spel där man körde en farkost över deathstar och skulle skjuta saker i sin väg. Vad kan det har varit för något?

Episode 1: The Phantom Menace är RIKTIGT dåligt... Det är ärligt talat inte ens värt tiden det tar att installera det...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Maj 2007
Citat:

För din egen skull, installera in The Phantom Menace! Det är ett av de sämsta spelen som gjorts de senaste 20 åren, om inte ett av de sämsta någonsin.

Dark Forces 2, AKA Jedi Knight, är lite gammalt och har inte direkt Crysis-lik grafik, men det är väldigt välgjort.

Uppföljaren, Jedi Knight 2: Jedi Outcast, är faktiskt ännu bättre. Bättre gameplay är det väldigt svårt att hitta.

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jan 2006

Jag installerade majonäsen och kära nånn... Jätte konstig vy uppifrån och så dör man om man gör fel och lasersvärdet fungerar superdåligt och så är allt byggt enligt fyrkantsprincipen kan man säga. Hihi, vad mer för saker tycker ni är dåligt med the fantåmm mennejjs?

EDIT: det varkar som att episode ett gjorde en hel del "merchandise"(filmvaror?) och detta är ett av dom. Bara för att köna pengar kan man säga?

Oww, jag har Jedi Knight 2: Jedi Outcast och det är skojjigt egentligen. På något sätt är Academy inte lika roligt av någon anledning nästan fastän det är bättre.

Jag youtubade lite på dark forces 2. Det kändes som att jag hade kört demot en gång. För man minndes det konstiga smala oranga lasersvärdet. Men varför är det orranscht( (på svenska: )oranget?)?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Kolsva
Registrerad
Sep 2003
Citat:

Jag installerade majonäsen och kära nånn... Jätte konstig vy uppifrån och så dör man om man gör fel och lasersvärdet fungerar superdåligt och så är allt byggt enligt fyrkantsprincipen kan man säga. Hihi, vad mer för saker tycker ni är dåligt med the fantåmm mennejjs?

EDIT: det varkar som att episode ett gjorde en hel del "merchandise"(filmvaror?) och detta är ett av dom. Bara för att köna pengar kan man säga?

Oww, jag har Jedi Knight 2: Jedi Outcast och det är skojjigt egentligen. På något sätt är Academy inte lika roligt av någon anledning nästan fastän det är bättre.

Jag youtubade lite på dark forces 2. Det kändes som att jag hade kört demot en gång. För man minndes det konstiga smala oranga lasersvärdet. Men varför är det orranscht( (på svenska: )oranget?)?

Lightsaber byter färg ju starkare mana man fick i spelet om jag minns rätt, och sen hade man två färger, grön, blå för Jedi och gul, orange, röd för Sith.. ju starkare färg ju mer mana. (dock färgen kan man ändra innan man börjar spelet med)

Lite lustigt att Kyle Katarn är en fd jedi i Jedi knight 2 : Dark Forces och man väljer sedan om man ska bli Jedi eller Sith.. men i upp följaren är man fd Sith oavsett om man valde bli Jedi i förra..
Sen ska man vara Mara Jade längre fram i spelet.

Önska någon kunde göra remake av dom spelen med bättre grafik, fast atmosfären i spelen är väldigt speciell, eller åtminstone var det på den tiden.

Men fy fan vilka problem man hade med grafiken på den tiden med, spelet har en snabbkommando för att ändra upplösning som tur är, en ATI Rage PRO2 4MB fick verkligen svettas då
Och jäklar vilket ögon godis när Voodoo12 fick uppgiften.

Sen fick den här tråden mig att gräva fram mina spel igen, synd att mod siterna är döda sen länge, till Jedi Knight Mysteries of the Sith kunde man ladda ner flera banor som var gjorda efter filmerna, Cloud City är ett exempel.

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
luleå
Registrerad
Okt 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Sen fick den här tråden mig att gräva fram mina spel igen, synd att mod siterna är döda sen länge, till Jedi Knight Mysteries of the Sith kunde man ladda ner flera banor som var gjorda efter filmerna, Cloud City är ett exempel.

JK Hub är då fortfarande vid liv.

http://www.jkhub.net/

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Kolsva
Registrerad
Sep 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rankko
JK Hub är då fortfarande vid liv.

http://www.jkhub.net/

Tusen tack

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jan 2006

Jaha, så hur ska vi sammanfatta det hela!