Vad ar det som händer? :S

Permalänk
Medlem

Vad ar det som händer? :S

Datorn har crashat nar jag har spelat spel och spelet bara slutar och skarmen blir rosa med "L" over hela skarmen... Har installerat om drivrutiner och gjort allt jag kan, grafikkortet gar inte over 80c och det ar da det crashar... ibland sa blir det konstiga farger och ibland blir skarmen bara svart, har googlat lite och det ser ut som om det inte bara ar jag som har detta problem med GTX260 Black Edition, kan inte RMA, vad ska jag gora? :/ ar det nyttt graffe som galler?

Har kollat pa rivatuner och det ser ut som volten spokar, det ar 2.4 rivatuner sa det ar den senaste, kan det vara grafikkortet tillsammans med PSU som spokar? :/

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Medlem

Vad har du för nätagg då?

Visa signatur

Skrotar bilar

Permalänk

Ja om volten spökar så är det nog antagligen nätagget som det är fel på.
Men som NoobZone sa, vad har du för nätagg?

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Antielefant

Låter som ett typiskt hårdvarufel, alternativ ett slarvfel som uppstår när man byter kylning. Knäckt en konding, kylpasta som hamnat fel, missat kyla nån minneskrets eller dylikt.

Prova att sätta grafikkortet i en annan dator och se om det hjälper (isf är det nätaggets PCI-E kontakt eller 12V-rail som strular) men gör det inte det är det kört. Kan du inte RMA'a (vilket enbart händer med ett moddat kort) är det bara att köpa nytt.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Corsair TX750, Jag har inte pillat pa kortet pa en manad och det har funkat fint... Aldrig pillat av kylningen pa kortet heller,

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Antielefant

Ok... men om du inte pillat av kylningen, varför kan du inte RMA'a?

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Bor i Dubai, idioterna har sager att "dom" ska fixa det, sen sa ger dom tillbaka kortet till mig efter typ 3 veckor och sager att det funkar, och sedan nar det da itne funkar och dom inte gjort ett piss sa far jag lamna in det igen, och da skickar dom det for mig till XFX, men da har jag redan betalat for ett Nytt GTX275

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Antielefant

Ah. Du vet att du kan reklamera direkt till XFX utan att gå via återförsäljaren? Sent nu kanske, men då har du ett skitbra physx-kort att SLI-a med 275-an.

http://www.xfxforce.com/en-gb/Home.aspx?lang=en-gb

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Men om volten till kortet hoppas och kortet tror att flekten ar pa 0RPm den sekunden som volten dyker ar det da Natagget eller ar det da Grafikkortet?

Vill liksom inte kopa ett grafikkort OCH ett natagg.

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Antielefant

Skulle kunna vara, förutom att grafikkortet enbart tar emot spänning via PCI-E kontakterna, dvs ren 12V. Dippar 12V-railsen så där mycket borde hela datorn dö. Mer troligt är att något på grafikkortet gått åt pipan, speciellt med resten av felbeskrivningen (rosa skärm och artefakter på skärmen).

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

GRRR! Ar det vart att bestalla ett nytt natagg med eller bara grafikkort, datorn rullar pa som vanligt med dom "dipsen", sag att 3.3v pa grafikkortet bara rasade under 1 sek. och datorn korde pa... blir mycket pengar detta!

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Antielefant

Kolla direkt med XFX innan du bestämmer dig för ett nytt grafikkort, jag har haft en del direktkontakt med dem iom att min återförsäljare av mitt förra kort, ett 9800GTX+, gick i konkurs. Tog mindre än en vecka att få tillbaka ett nytt, dock fick jag stå för frakten till Holland.

Går de med på en RMA kan du ju köpa ett nytt nätagg bara för att vara på den säkra sidan, men skulle det vara ett problem där borde du kunna se det även på moderkortets spänningar. Det har 3.3V och 12V det också, och moderkortets 12V-rail är oftast exakt densamma som PCI-E1.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Okej, vafan, tror du det kommer fixa sig med ett GTX285 Superclocked EVGA och ett Corsair TX850... Finito?

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Antielefant

*whistles*

...Jo, det gör det nog.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Okej fint fint (: satt en bestallning nu, satt nemligen och kollade pa grafikkort sa det ar la bara en till anledning for att uppgradera haha! Tack for hjalpen!

Blev:
GTX285 Superclocked
Lian Li A05B
Corsair TX850
Noctua NH-U12P
2st Noctua Case Fans

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Antielefant

NP, och jag tror du blir nöjd över uppgraderingen!

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Hmm, ar pa middag nu och sitter pa laptopen (datorn star hemma med Furmark pa 100% och grafikkort flekten pa 100% med, far se vad som har hant nar jag kommer hem haha) kanske ar ett hus i flammor?

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display