SweClockers sammanfattar Dreamhack Göteborg

Trädvy Permalänk
Dalek
Registrerad
Dec 1999

SweClockers sammanfattar Dreamhack Göteborg

Efter tre aktiva dagar är Dreamhack Göteborg över. För SweClockers besökare har det varit dygn av roliga tävlingar och intensivt spelande. Här är en sammanfattning av evenemangen.

Läs artikeln

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jan 2007

Har ni några prylar kvar från DH så skicka gärna ett ex av varje då jag råkade missa det hela. Ses i alla fall på DH Summer 09

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Nov 2007

Varför var jag inte där för?!
Blir till att vara där nästa gång

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2007

Blir det en SweC rad på globen så kommer jag nog:D Underbart med bilder från evenemanget.

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2009

Tråkigt att man ska bo så långt från det!

Kom till Malmö nästa år!

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
...
Registrerad
Jul 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av djjokke
Tråkigt att man ska bo så långt från det!

Kom till Malmö nästa år!

27 mil är ju ingenting! typ lite mer än 3h med bil

Trädvy Permalänk
Proffsmoddare
Plats
Göteborg/Dalarna
Registrerad
Nov 2004

wtf, Babes?

Mer bilder på flickorna nästa gång! Skärpning!

Trevligt ser det ju ut som att ni har i alla fall Synd att man har mer än 60 mil till götet

[CNC-fräst datorchassi]
WING X99

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2006

Dreamhack Göteborg var fantastiskt! Känslan att omges av Sweclockers var helt klart utöver det vanliga! Jag sov dock när gruppfotot togs... =/ Om någon vill diskutera stämmningen och dela med er av foton så får ni gärna dra iväg ett PM och fråga efter min hotmail!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2009

Trevliga bilder men hur kom tjejerna in i bilden?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005

Vore spännande att veta det:p

Aldrig sett såna chicks på Dreamhack tidigare gånger? (Nu har jag inte varit där alls men sett många bilder.)

Trädvy Permalänk
SweClockers
Andreas Dimestam
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2002

De var från Mediamarkt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brodholm
...

Finns mer bilder på www.dreamhack.se. Jobbar själv på mediamarkt och tyckte att jag kände igen några av dem så var tvungen att kolla om det verkligen stämde. Det gjorde det

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2004

Ser ut att ha varit väldigt roligt.
Får försöka hänga med nästa gång.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2006

SweClockers var absolut något av det bästa på plats - Good job!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lysekil
Registrerad
Jul 2008

hade jävligt kul ! kommer Sweclockers att vara på plats på elmia ?

Intel Core i7 4790KCorsair|Hydro H100i GTX|Samsung SSD EVO 850-Series 500GB| Corsair HX850i 850W|Corsair Graphite 780T ASUS MAXIMUS VII HERO Z97|ASUS Xonar Phoebus Solo|3TB Toshiba|Corsair 16GB|EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0+EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0+|
Laptop: ROG G751JY

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2006

DreamHack gillar SweClockers. Tjatar ni tillräckligt på dem så lär de även bjuda upp till dans på kommande evenemang!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Jul 2007

Hoppas också de fixar till Elmia.

Halleluja

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2009

......nu ångrar man sig rejält..... men nästa gång så ska jag se till och vara med..^^
(om inte sweclockers bestämer sig för att antingen komma till Elmia eller globen)

och ni får se till och ha en överclocknings tävling nästa gång...
typ med gamla processorer och grafikort.... (forumet och sidan är väl till för överclockare, eller har jag missat nått?)

Edit: stavfel

"overclocked budget-monster":amd athlonX2 5200+@ 3.2 ghz -:- k9a2vm -:- 2600pro 512mb (core:850 mem:580) -:- 2gb crosair...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stort hus...
Registrerad
Jun 2008

Tjena!

Hehe, oj vad åldern har sjunkit på här på Sweclockers. Ser man ju klart och tydligen på bilderna.

Nu förstår man varför vissa trådar är som de är

/Mvh sedde.

Trädvy Permalänk
SweClockers
Andreas Dimestam
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sedde
Tjena!

Hehe, oj vad åldern har sjunkit på här på Sweclockers. Ser man ju klart och tydligen på bilderna.

/Mvh sedde.

Du gör det felaktiga antagandet att deltagarna på Dreamhack är representativa för SweClockers läsare i allmänhet. Det var väldigt ungt på DH GBG, men det är kul det med.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Sep 2007

Ser ju utan tvekan roligt ut man skulle åkt :/
Nån som kan hjälpa mig bära min dator nästa gång ?

Main : Intel i7 6700K [Fractal Design Kelvin S24 ] | 16 GB DDR4 HyperX 3000mhz | MSI Z170 Pro Carbon | Palit RTX 2080 Jetstream | Samsung 840 250 GB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic | EVGA Supernova G2 850W | Dell u3415w + 2st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | AMD HD 6850 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lysekil
Registrerad
Jul 2008

Maho du får se det som en motivering till att börja träna
(kan iofs erkänna att jag var helt slut efter jag hade burit min xD)

Intel Core i7 4790KCorsair|Hydro H100i GTX|Samsung SSD EVO 850-Series 500GB| Corsair HX850i 850W|Corsair Graphite 780T ASUS MAXIMUS VII HERO Z97|ASUS Xonar Phoebus Solo|3TB Toshiba|Corsair 16GB|EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0+EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0+|
Laptop: ROG G751JY

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Jun 2002

Ser ut att vara klent med folk, många platser som stod tomma. Har den gamla eliten försvunnit?

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
göteborg
Registrerad
Okt 2006

Var också där och hälsade på lite snabbt men hade inte tid för dataplats denna gången För er som är sugna på mer LAN så kom gärna och hälsa på oss när vi kör BSLx2.6 under kristihimmelfärdshelgen. Jag la upp ett galleri för ett tag sen på hur det kan se ut hos oss http://www.sweclockers.com/album/?id=2972

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne
Ser ut att vara klent med folk, många platser som stod tomma. Har den gamla eliten försvunnit?

Det du får tänka på är också att det var under en påsk helg.

Grymt skoj var det! Perfekt som vi satt. Lagom högt förutom när de drog upp tetris med högsta bas.

Rise and rise again and again. Like the Phoenix from the ashes. Until the Lambs become Lions and the Rule of Darkness
is no more.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2009

Trevligt att vara med på 3dje sista bilden längst till vänster ^^
Förövrigt var det riktigt kul även denna gång

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Feb 2009

Kommer DH vara i gbg igen i år?

MSI B85M-P33 mATX, Intel Core i5 4440 3.1 GHz, 8GB CL9 1600MHz , ASUS GeForce GTX 760 DC2 OC 2048MB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2007

Såg trevligt ut, speciellt brudarna i rött

[Q6600 @ 3 ghz] [HD4870 X2 2GB] [Asus P45 P5Q SE] [4096MB DDR2 Corsair XMS2-6400] [Corsair HX 620W] [Antec P182] [Thermalright Ultra-120 eXtreme] [Windows Vista 64bit] [LG L245WP-BN] [WD 150GB VelociRaptor 10,000 rpm]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2003

Såg ut att vara ett nice lan från de bilder jag sett från göteborg!
Kommer nog infinna mig på dreamhack jönköping i sommar, förhoppningsvis sweclockers då med : )

Asus p6t deluxe V2 | Intel core I7 920 | Ocz 6gb | Asus GTX 285 | Ocz vertex 2 120gb | Wd 500gb | Fractal design R2

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sedde
Tjena!

/Mvh sedde.

Precis det jag oxå tänkte. Lite trist. (eller inte swec då men åldern på DH)
Skulle dom fixxa ett Dreamhack med 25+ åldersgräns skulle jag åka direkt!