Ett spelcommunity riktat till vuxna

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2003

Ett spelcommunity riktat till vuxna

Är 24 år och har spelat spel så länge jag kan minnas. Då jag har mycket att göra värderar jag min speltid högt men spelupplevelsen förstörs ganska omgående när man spelar online... Jag talar om gapiga kids som slänger ur sig könsord så fort man tar död på dem, medvetet förstör för andra och är allmänt ohyffsade.

Ja, jag är medveten om att alla ynglingar inte beter sig som rötägg, samt att det finns vuxna människor som är lika omogna. Men jag är övertygad om att majoriteten fortförande är barn (dvs. under 18).

Finns det någon form av community för oss äldre där man kan dra ihop ett gäng till diverse spel?
Annars tycker jag att det vore en bra idé att starta något liknande, tyvärr saknar jag tid och kunskap men jag kanske inspirerar någon annan.
Om man fick för sig att starta ett sådant community, hur skulle man rent praktiskt kunna göra så att de personer som registrerar sig garanterat uppnår ålderskravet?

Vad säger ni äldre (i sammanhanget), intressant idé eller onödigt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Jan 2009

Kan hålla med, ibland kan det vara väldigt störande, men oftast berörs jag inte. Vet inte om vad du spelar men jag tycker inte jag har haft alltför svårt att hitta mogna comunitys i de spel jag spelar (tf2, l4d, wc3)

Men annars, bra idé tycker jag. Finns ju faktiskt en Sweclockers l4d grupp i steam. Är själv medlem där så tycker det är en ganska bra idé.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Kolsva
Registrerad
Sep 2003

ABSOLUT... tänkte tvinga någon politiker att införa skot pengar på ungjävlarna, men din idé med garanti för ålder vore mer humant

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2008

Finns ju inget lämpligt sätt att aktivera åldersgräns på ett forum vad jag vet, i alla fall inte vid registreringen. Vette fan hur det skulle funka faktiskt.

He was truly the Bright Night

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Okt 2007

Om du vill ha ett glatt gäng som du kan spela å chatta med så tycker jag definitivt du skall ta kontakt med Clan 1430.
Detta är ett mycket glatt och moget gäng, när jag spelade med dem så låg medel åldern på 30+.
Vet inte riktigt hur det är idag eftersom jag inte längre är "member" men de har iaf. en Bf2 server och vad jag har förstått så är det i dags läget mer än spel community än en klan så alla spel är välkommna.
Dessutom är det gratis eller var det iaf när jag var med, frivillig avgift finns ju.

kolla upp dem, skulle själv behöva hoppa in på deras TS å snacka med gänget.

www.clan1430.se

Fujitsu Esprimo Q510

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2007

Ett lämpligt sätt att kolla ålder ner man registrerar sig på ett forum blir svårt att implementera, ett annat sätt som dock funkar bra är att ha en aktiv och strick moderation.
'

En Laptop

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kallhäll
Registrerad
Feb 2005

jo det tror jag mer på. En hård sådan också. Ett fult ord och man åker ut.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2008

Kan ju säga att WhiskyHörnan skulle passat dig, tyvärr la dem ner för ett tag sen nu... Men!
Ägarna startade nytt cod 5 community istället.

4im.se

Tror tyvärr det är lite halv dött men du kan ju ta en titt.

Lian Li PC-Q28 :|: GTX 970 :|: Corsair TX650 :|: Corsair 16GB :|:MSI Z87i :|: i7 4770k :|: Evo Basic 250GB :|: Samsung 2493HM :|: CM Quickfire TK :|: Qpad 5K

Steam ID

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmoth
Om du vill ha ett glatt gäng som du kan spela å chatta med så tycker jag definitivt du skall ta kontakt med Clan 1430.
Detta är ett mycket glatt och moget gäng, när jag spelade med dem så låg medel åldern på 30+.
Vet inte riktigt hur det är idag eftersom jag inte längre är "member" men de har iaf. en Bf2 server och vad jag har förstått så är det i dags läget mer än spel community än en klan så alla spel är välkommna.
Dessutom är det gratis eller var det iaf när jag var med, frivillig avgift finns ju.

kolla upp dem, skulle själv behöva hoppa in på deras TS å snacka med gänget.

www.clan1430.se

Hehe dom har man spöat ett par gånger i Mighty Midgets

Intel i7 930 ► GTX460 SLI ► Evga x58 Mini ► Corsair Dominator 1600mz 6GB ► Intel X25-M G2 80GB ► WD 1TB x3 ► Antec P180 Mini ► Noctua NH-U12P | Asus UL30JT | Twitter/Kidrow

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2004
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Nov 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Draim
Kan ju säga att WhiskyHörnan skulle passat dig, tyvärr la dem ner för ett tag sen nu... Men!
Ägarna startade nytt cod 5 community istället.

4im.se

Tror tyvärr det är lite halv dött men du kan ju ta en titt.

ajdå, har whiskeyhörnan lagt ner? Det var tråkigt att höra
Gillade forumet även om jag inte skrev där knappt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
GBG o STHLM
Registrerad
Sep 2004

De jag spelar/spelade L4D med var samtliga över 20. Inga som jag kände ifrån början utan det var några som man fick lite kontakt med och sen spelade ihop med. Blev mycket roligare matcher så istället för ryssar utan mic som ragequittar. Sen att L4D är så dåligt gjort när man ska "hosta" ett spel har nog gjort att spelet tappat väldigt många spelare.

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Cyberrymden
Registrerad
Nov 2005

www.teambeeronline.com är det 18+, dock är vi från hela världen och jag är den enda svensken, de flesta är aktiva och finns nästan alltid någon på vår teamspeak server.

Dator1: Silverpower600W|i7 860@2.8ghz|16GB@1333mhz|Sapphire HD5870 1GB PCS+|Intel X25-M G2 80GB|2x1TB ATA2
Server/HTPC:Corsair550W|Phenom9550BE@2.6ghz|8GB@800mhz||500GB ATA2|1TB ATA2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Här och där
Registrerad
Feb 2008

Det enda sättet är om du själv är administratör och sparkar ut bottenskrapet. Vissa är 25, andra 15. Det är ju en viss typ av människa du vill bli av med, inte en viss åldersgrupp. Det går inte att ha åldersgräns på en sida på internet. Det är omöjligt.

Trädvy Permalänk
Entusiast
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av masa69
http://www.oldswedishgunners.se/

precis vad jag skulle rekommendera

låter precis som det du letar efter.

Dator: Intel 6700K :: 16GB DDR4 :: GeForce GTX 1080 Ti :: Asus Xonar Essence ST :: Samsung 850 EVO 500GB
Kring : Eizo Foris FG2421 :: Philips Fidelio X1 :: O2Amp :: CM Storm Novatouch TKL :: SteelSeries Rival 300
Misc. : YouTube :: Steam :: StarCraft II :: Street Fighter V