Någon som får igång Grid och kör win7

Permalänk
Medlem

Någon som får igång Grid och kör win7

Har problem att få igång grid på min dator. Kan inte ens installera det...

säger att Program too big to fit in memory.

kör win7 och min dator ser du i sign.

Visa signatur

[ Station - | Corsair Obsidion 650D | MSI Z87-G45 | 2xGTX 970 | SSD 250GB 4,5 TB HDD | 16 GB DDR3 1600 MHz | i7 4770k | Corsair H80 | 2x22" Benq LED ]

Permalänk
Medlem

Kör du win7 64-bit eller 32-bit?

Vad jag vet Win7 har massa problem med bakåtkompatibilitet.
En bra anledning att inte använda den. Winxp är fortfarande bäst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av intel2000
Kör du win7 64-bit eller 32-bit?

Vad jag vet Win7 har massa problem med bakåtkompatibilitet.
En bra anledning att inte använda den. Winxp är fortfarande bäst.

Länka gärna till dom källorna. Windows 7 har väldigt få problem med bakåtkompabilitet. Av de program och spel jag har testat sen ja instalerade det för 4 månader sen är det enbart deamon Tools som inte fungerat, och det ersätter man på några sekunder med Power ISO.
Det är nog kombabiliteten som kommer va de minsta problemet vid ett byte till windows 7, såvida man inte sitter me nått gammalt Creativeljudkort, dom har inte verkat vilja fungera för alla.

Och av dessa program jag testat ingår just Grid, som fungerat kalas på både 32 bit o 64 bit win7.

Har du gjort något speciellt sen du hade det instalerat senast?

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Testpilot

Googlade lite och det verkar som att dina installationsfiler kan vara korrupta eller nått sånt, är skivan smutsig eller repig kanske?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

udda. skivan har inte ett ända damkorn på sig. Men läsaren kanske är lite dammigare då den aldrig blivit rengjord. Sådär 3 år gammal läsare

Visa signatur

[ Station - | Corsair Obsidion 650D | MSI Z87-G45 | 2xGTX 970 | SSD 250GB 4,5 TB HDD | 16 GB DDR3 1600 MHz | i7 4770k | Corsair H80 | 2x22" Benq LED ]

Permalänk
Medlem

Jag testade Win7 RC och hade samma problem, Grid går ej att köra.