Egen Runescape Server? [silabsoft]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2007

Egen Runescape Server? [silabsoft]

Hej, jag har försökt att starta egen runescape server men det går inte så bra. Jag har följt några guider och gjort exakt enligt instruktionerna men funkar fortf inte...

Mitt problem är att jag inte kan få den "online" att folk kommer in på den.
Servern e startat men ingen kan connecta till den.

obs: nu är det ju också så att min lillebror har hängt efter och han har startat på samma sätt fast han lyckades på samma guide och har nu igång en fungerande serv utan problem.

nu undrar jag om det är möjligt att ha två servrar på en enda ip adres, när man försöker logga in på en som jag gjort hos no-ip.com så kommer man direkt in till hans, hur kan jag åtgärda detta ?

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Dec 2004

1. Be honom om hjälp!?
2. Nej, jag tror inte det går att köra 2st på samma IP
3. LÄS sweclockers regler innan du skriver här.

Det fanns en gång en båt...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Dec 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av infexis
Hej, jag har försökt att starta egen runescape server men det går inte så bra. Jag har följt några guider och gjort exakt enligt instruktionerna men funkar fortf inte...

Mitt problem är att jag inte kan få den "online" att folk kommer in på den.
Servern e startat men ingen kan connecta till den.

obs: nu är det ju också så att min lillebror har hängt efter och han har startat på samma sätt fast han lyckades på samma guide och har nu igång en fungerande serv utan problem.

nu undrar jag om det är möjligt att ha två servrar på en enda ip adres, när man försöker logga in på en som jag gjort hos no-ip.com så kommer man direkt in till hans, hur kan jag åtgärda detta ?

Är det inte emot utvecklaren av Runescapes regler att ha egna servers?

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Solen
Registrerad
Apr 2002

Det är inte tillåtet med privata servrar.

*Tråd låst*

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM