Problem med FEAR 2/Steam.

Permalänk
Medlem

Problem med FEAR 2/Steam.

Kompisen köpte FEAR 2 till mig idag, mycket hyggligt med tanke på att man har studentekonomi. Installationen gick bra men spelet startar ej. Det blir bara svart på skärmen och rör man runt med musen ser man en hand ibland dvs något man kan klicka på och en pil ibland. Är som sagt bara svart…Man kommer inte ur den svarta skärmen heller, måste stänga datorn manuellt så den startar om. Har senaste drivrutinen från Nvidia etc. Blev lack och avinstallerade spelet. Tydligen görs detta via Steam och det gick väl fort tycker jag men nu står spelet i listan under Uninstalled. Sa till kompisen att eftersom det inte funkar får du prova det alt lämna tillbaka spelet i butik. Nu ringer han och säger att det går inte att installera pga någon cd-nyckel.

Så, varför startar inte spelet? Avinstallerade och installerade det två gånger. Och varför kan han som köpt spelet helt nytt idag (inplastat från butik) inte installera det? Hur får jag bort det från Steam, verkar inte gå bort utan står bara under Uninstalled games.