Trasigt Grafikkort Till BÄrbar, 20 MÅn Gammal?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2006

Trasigt Grafikkort Till BÄrbar, 20 MÅn Gammal?

Hej,

Köpte en bärbar Acer på OnOff för 20 månader sedan... Nu har grafikkortet helt slutat fungera och jag får ingen bild överhuvudtaget!!!

Nu undrar jag, kan jag ringa till OnOff och be dom reparera/ge mig en liknande dator i utbyte?

Till saken hör att jag har en liten spricka i plasten bredvid DVD-spelaren, är riktigt rädd att dom kommer ha synpunkter på det, samt att jag har öppnat datorn för att rengöra fläkten!

Snälla hjälp mig nån som vet?

/Maccomplete

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2007

Sprickan kan bero på fabrikationsfel.
Tycker du ska kolla upp om serien har haft problem med sprickor i shassit.
Att du öppnat datorn, kan bli tufft om tillverkaren inte tilllåter det.

Stå på dig, du har ju inget att förlora.

Acer Predator G3-605: i7-4790, 8GB, 120GB SSD, GTX 970 - Acer XB280HK 28", 4K, G-SYNC

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Scania-Earth-Milky way
Registrerad
Nov 2001

Glöm Onoff. Kontakta istället Acer
http://www.acercomputer.se/acer/service.do?LanguageISOCtxPara...

Ingen bild överhuvudtqget? Inte ens från den externa porten, vilket jag förmodar datorn är utrustad med. Bild där men inte på inbyggda skärmen så kan det vara bakgrundbelysningens lysrör som knäckts om datorn blivit utsatt för hård belastning. Täcks knappast av garanti.

Är det så att det sitter ett geforce grafikkort i datorn så finns chansen att felet repareras utan diskussion. I princip hela nVidias sortiment av mobila grafikkort har varit defekta redan från leverans.

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2005

Det är sällan problem med att reklamera acerdatorer, förutsatt att du inte orsakat felet själv. Ta med kvitto och dator till närmsta onoffbutik.
Alternativt kontakta acer direkt om du tycker det är smidigare.

Q9450 @ 3.5 GHz | GTX 770 | 6GB OCZ Reaper | Abit IP35 Pro | Auzentech X-Meridian | Dell U2412M