Permalänk
Medlem

explorer.exe hänger sig

Det hänger sig varje gång typ efter att jag har spelat ngt, spec efter WoW. Då öppnar jag alltid aktivitetshanteraren och där tar den upp typ 700 mb, jag vette fan vad jag ska göra det började för en vecka sen typ. Kan det vara någe virus??

Tack.

Visa signatur

Dödens dag då jag insåg att man inte kommer ifrån bluescreen. Det heter bara kernel panic. Helvete

Permalänk
Antielefant

Kan vara så illa som fel på hårddisken. Kan vara så enkelt som skräp på hårddisken.

Ett bra sätt att ta reda på det är att installera om Windows och se vad som händer.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

börja med att minimera antalet applikationer du kör samtidigt som WoW.

Kör även lite upprensning av skräpfiler. Temp filer osv.

Kontrollera så att inte onödiga Services körs när windows startas. Kolla även om Autostart kör igång program du inte behöver.

Lite städning och genomgång helt enkelt.

Kan vara värt det innan en drastisk åtgärd som att om installera windows.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.