Nya grafikkort, gamla spel

Permalänk
Medlem

Nya grafikkort, gamla spel

En lite konstig fråga kanske men jag ska köpa mig och bygga en nytt datorsystem med bland annat (antagligen) ett Radeon 4870X2 nu när priserna skall ner 1000:-.

Men i vilket fall så skall jag spela nya spel men jag har även en liten fetisch för ett gammal spel, medal of honor: allied assault. Hur funkar dessa nya kort med sådana spel? Det gäller väl GTX295, 4890 etc. Är det några krångel eller kommer det flyta på som bara den ändå. Min tanke är väl att utvecklingen gått lite väl mycket framåt sedan det spelet släpptes

Mvh

Permalänk
Antielefant

Det är väldigt sällan problem på det sättet, däremot kan det vara bekymmer med att man behöver äldre drivrutiner alternativt att spelet inte funkar särskilt bra i Crossfire/MultiGPU (vilket inte särskilt många gamla spel gör...)

Annars skulle jag vänta in NVidias svar på prissänkningen innan jag handlade, men det är jag det.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk

Inga probs med mohaa och gtx 260 iaf

Permalänk
Medlem

Re: Nya grafikkort, gamla spel

Citat:

Ursprungligen inskrivet av orsla
En lite konstig fråga kanske men jag ska köpa mig och bygga en nytt datorsystem med bland annat (antagligen) ett Radeon 4870X2 nu när priserna skall ner 1000:-.

Men i vilket fall så skall jag spela nya spel men jag har även en liten fetisch för ett gammal spel, medal of honor: allied assault. Hur funkar dessa nya kort med sådana spel? Det gäller väl GTX295, 4890 etc. Är det några krångel eller kommer det flyta på som bara den ändå. Min tanke är väl att utvecklingen gått lite väl mycket framåt sedan det spelet släpptes

Mvh

Ett nytt grafikkort är inga problem att köra. I dom äldre spel där Crossfire/SLI inte stöds behövs oftast inte mer än en GPU ändå då dom är till 100% overkill i dom äldre spelen. I senare spel kan man räkna med god skalning med dubbla eller fler GPU'er. Kör absolut på ett HD4870X2 nu när prissänkningen kommer.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]