Mafia 2 Gameplay!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
JKPG
Registrerad
Sep 2008

Mafia 2 Gameplay!

Jag hittade en gameplay video på youtube som har lagts upp idag, det är dock ganska ful kvalité på videon.
Men det ser ju fortfarande sjukt snyggt ut
Den är tagen från gamespot så ni hittar den säkert där med bättre kvalité.
http://www.youtube.com/watch?v=dHp4GK7CUKE

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2009

Ettan och Zelda Ocarina of Time är dom 2 bästa spelen jag någonsin spelat.

Detta är spelet jag mest ser fram emot av alla! Skyhöga förväntningar, tack för länken.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Singapore
Registrerad
Okt 2003

Ser ut att vara lika stämningsfullt som ettan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2002

Gillade inte alls det jag såg/hörde. En av huvudanledingarna till att jag älskade första Mafia var just den realistiska simuleringen av fordonen, nåt som verkligen separerade det från GTA med sin rena arkandstil.

Jag älskade att bara åka runt i mafia, just på grund av detta. Nu verkar de valt att gå samma väg som GTA...

Mycket besviken! :/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Sep 2002

Ser verkligen fram emot detta!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Feb 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
Gillade inte alls det jag såg/hörde. En av huvudanledingarna till att jag älskade första Mafia var just den realistiska simuleringen av fordonen, nåt som verkligen separerade det från GTA med sin rena arkandstil.

Jag älskade att bara åka runt i mafia, just på grund av detta. Nu verkar de valt att gå samma väg som GTA...

Håller fullständigt med. Åkte omkring med min forcefeeback ratt i staden och bara njöt kom jag ihåg.
Men som till allt annat så gynnas vi PC användare av en moddar community som förhoppningsvis kommer släppa moddar som "löser" just detta.

e-penis: Lian Li PC-A70 | i7 4790k @ 4,8Ghz | 16gb 2,4Ghz DDR3 | GTX 1070 | 1TB SSD | 10TB HDD | Corsair HX1000i 80 PLUS Patinum
Laptop: MBP15" late 2014 | 512gb SSD | 16gb DDR3 | nvidia gt 750M

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Lilla huset på landet
Registrerad
Jan 2005

Ser verkligen fram emot detta spel. Men lite rädd att man kommer att bli besviken, hur ska det kunna slå ettan?

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Rönnigne
Registrerad
Nov 2007
Citat:

Verkar? Det ser ju exact ut som GTA med 1940 setting :/

Jag håller helt och hållet med. Det var realismen som satte Mafia över allt annat. Jag är inte alls imponerad av videon, allt jag ser är GTA.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Nov 2002

Fast poängen med bilarna här är ju att spelet ska utspela sig typ 30 år senare. Passar mig perfekt. Som att först kolla in Gudfadern, och sedan följa upp med Goodfellas och A Bronx Tale.

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2008
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denstore
Fast poängen med bilarna här är ju att spelet ska utspela sig typ 30 år senare. Passar mig perfekt. Som att först kolla in Gudfadern, och sedan följa upp med Goodfellas och A Bronx Tale.

De behöver ju inte ta bort hastighetsmätaren, varvmätaren och den manuella växellådan som var en stor del av första mafia.

PELLE
| Corsair Obsidian 700D + Corsair AX 850W | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1055T@3.7GHz | Corsair XMS3 4GB | Gigabyte GTX580 | 2*Samsung F1 1TB + 2*Samsung 500GB | Windows7x64 pro | SAMSUNG 40M86@1080p + Sanyo PLV-Z700@1080p |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123
De behöver ju inte ta bort hastighetsmätaren, varvmätaren och den manuella växellådan som var en stor del av första mafia.

håller fulständigt med...

men det jag hoppas mest på är inomhus miljöerna.
det har nämligen rycktats att samtliga lägenheter/hus/bostäder ska vara möjliga att bryta sig in i utan ladningstider... dock tror jag inte på dessa ryckten själv, men man kan ju altid drömma och hoppas på det omöjliga
(tänk typ oblivion)

Edit:stavfel

"overclocked budget-monster":amd athlonX2 5200+@ 3.2 ghz -:- k9a2vm -:- 2600pro 512mb (core:850 mem:580) -:- 2gb crosair...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2002

Ny Ingame och gameplay video här(norsk sida):
http://www.dagbladet.no/tv/index.html?clipid=31326

PELLE
| Corsair Obsidian 700D + Corsair AX 850W | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1055T@3.7GHz | Corsair XMS3 4GB | Gigabyte GTX580 | 2*Samsung F1 1TB + 2*Samsung 500GB | Windows7x64 pro | SAMSUNG 40M86@1080p + Sanyo PLV-Z700@1080p |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
everywhere
Registrerad
Mar 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123
Ny Ingame och gameplay video här(norsk sida):
http://www.dagbladet.no/tv/index.html?clipid=31326

Tycker spelet ser bra ut för ett FPS/TPS men ärligt talat tror jag att man har gjort det för många ggr för att det här spelet ska bli riktigt kul. Grafiken ser väl ut att vara helt ok men som alla andra spel som kommit sedan Crysis så är det inget speciellt på den fronten.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2007

Bara jag som tycker de ser lite stelt ut att köra bil? lite tegelsten, nfs känsla..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Internet
Registrerad
Sep 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cluny
Bara jag som tycker de ser lite stelt ut att köra bil? lite tegelsten, nfs känsla..

Jo håller med dig ser lite stelt ut när man kör bil. Annars så tycker jag spelet ser riktigt kul ut

~~~~~~
Svensk Guild Wars 2 Community GW2Sverige
~~~~~~

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
*
Registrerad
Mar 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaya
Ser verkligen fram emot detta spel. Men lite rädd att man kommer att bli besviken, hur ska det kunna slå ettan?

Bara det matchar första spelet så kommer man bli nöjd.

Men finns givetvis stor risk för att man ska bli besviken ändå.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Aneby
Registrerad
Nov 2006

Håller med många att det går för fort, fick känslan av gta 4 vilket är mkt dåligt. Hoppas det blir bättre när man väl testar det.

Pentium 3.6 |8800gs | E2400hd | modded X-fi extreme music |Marantz sr 4010|Dynavoice m-85 ||~*

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Katrineholm
Registrerad
Maj 2004

Inte riktigt så bra som jag väntat mig. Mafia var realistiskt överlag, väldigt svårt ibland (vilket är bra), mycket bra kontroll/kamera trots att det var i tredje person (om man kör mus+tangentbord alltså), extremt verkliga/mjuka animationer, någorlunda verklig bilfysik och annat som gjorde det så bra. Känns inte som det riktigt når upp till första Mafia men jag kommer fortsätta hoppas...

Intel Core i7 2600 | 12GiB DDR3-1333 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Intel X25-M G2 80GB | WD10EADS 1TB | WD10EAVS 1TB | Samsung 850 EVO 500GB | Scythe Kamariki 4 450W
BOINC Statistics
BOINC Statistics

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
GBG o STHLM
Registrerad
Sep 2004

Så länge det är bättre, längre,friare och svårare än Godfather 2 så är jag nöjd:P

Alla spel är så sjukt korta nuförtiden.

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Kolsva
Registrerad
Sep 2003
Citat:

Det är nog omöjligt att skapa samma atmosfär som i första Mafia spelet, bara njuter av spelet gång efter gång, nästan som att man lever in i spelet.

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Haninge
Registrerad
Okt 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Så länge det är bättre, längre,friare och svårare än Godfather 2 så är jag nöjd:P

Alla spel är så sjukt korta nuförtiden.

Om du jämför Godfather 2 med Mafia 2, så kan jag lova dig att du kommer vara nöjd bara efter intro scenerna till Mafia 2!

Antec 182p | Intel Core i7 920 @ 3.9GHz | Asus P6T Deluxe V1 | Sapphire HD4870 1GB Toxic @ 820/1150MHz | 6GB Corsair Dominator 1600MHz @ 7-7-7-20 1T | WD VelociRaptor 120GB + WD Caviar Black 1TB | Creative X-Fi Titanium pci-e | Corsair 750W | Noctua NH-U12P + NF-P12 Fans | Logitech G5 Laser Mouse + UltraX Premium Keyboard

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
JKPG
Registrerad
Sep 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaXx
Håller med många att det går för fort, fick känslan av gta 4 vilket är mkt dåligt. Hoppas det blir bättre när man väl testar det.

Gta Iv är ju inte dåligt nånstans.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Nov 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aboya
Gta Iv är ju inte dåligt nånstans.

Nu tror jag han menar att om Mafia 2 blir som GTA 4 så anser han att det är dåligt, och då håller jag med honom. Inte att GTA 4 är dåligt.

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2005

UUUNDERBART! Om spelet är lika bra som trailern är hela hösten räddad!

Det man inte vet det lider man inte av.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003

Gammal tråd, men såg en ny gameplay film, 15 minuter lång;
http://ve3d.ign.com/videos/52264/PC/Mafia-II/Gameplay/Fifteen...

Gillar det, ser riktigt bra ut.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Aug 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Gammal tråd, men såg en ny gameplay film, 15 minuter lång;
http://ve3d.ign.com/videos/52264/PC/Mafia-II/Gameplay/Fifteen...

Gillar det, ser riktigt bra ut.

Schyst, tack.
Ser bra ut, ja.

Men vad är det med bilfysiken?
Det är ju snötäckta vägar men bilen agerar som att det är sommarväg? Eller så kanske de hade ruskigt bra dubbdäck på -40talet?

Det såg helt klart löjligt ut...

TuF Z370 Pro, 8600K @5, NH-D15, 16GB Corsair 3GHz @3.2+
MSI 1060 GamingX 6GB @2.1/4.7. Corsair RM750x
Corsair HS50, M65 Sabre, K65 Rapidfire
AOC Agon 322QC4