[EVE] "En hel tomtearmé" - Vi hjälper dig navigera bland skorstenarna!

Permalänk
Medlem

Som Lopphunden säger så borde det inte vara något större problem för dig att samla på dig pengar med din retriever om du ser till att få rätt utrustning och lite vägledning.

Medlemsavgiften är främst tänkt som så att när man har spelat i tre månader så borde man ha förutsättningar att enkelt dra in dessa summor under en hel månads speltid. Prata med oss in-game så kan vi se hur vi kan lösa det

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Det här är en tråd för redan invigda men jag måste tipsa om detta fina erbjudande för er. http://store.steampowered.com/early-holiday (erbjudandet slutar om 22 timmar).
Perfekt läge att inhandla en fin julklapp till någon som står er nära Undra vad ens flickvän kommer säga om denna romantiska julklapp. Hon vill ju ändå att vi ska göra mer saker tillsammans

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Gissar att den nya expansionen lockar till sig lite nytt intresse från folk, så det är lika bra att vi håller oss på första-sidan

Kan väl nämna att företaget fortfarande lever och andas. Har själv förhoppningar på att hitta på mer gemensamma aktiviteter under kommande år och lite större projekt.

Som vanligt är alla spelare välkomna till vår öppna kanal "Nordpolen".

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Ska börja lira eve på riktigt nu i veckan, tänkte ansöka till nordpolen, någon som har en 21 dagars invite? Har lirat trial för ca 1-2 år sen och senast en trial för 2 veckor sen. Känner att jag har ganska bra koll på vad som får plats i ordet nybörjare. =). Mitt första mål är att förskaffa mig en black ops widow.

Visa signatur

Antec Sonata III - e4300 - true . 8800gts 320mb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Style
Ska börja lira eve på riktigt nu i veckan, tänkte ansöka till nordpolen, någon som har en 21 dagars invite? Har lirat trial för ca 1-2 år sen och senast en trial för 2 veckor sen. Känner att jag har ganska bra koll på vad som får plats i ordet nybörjare. =). Mitt första mål är att förskaffa mig en black ops widow.

Låter som ett dumt första mål, det kommer ta kanske ett år innan du kan sätta dig i en sån säkert. Tror jag kan skicka en invite om jag får din mail.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Style
Ska börja lira eve på riktigt nu i veckan, tänkte ansöka till nordpolen, någon som har en 21 dagars invite? Har lirat trial för ca 1-2 år sen och senast en trial för 2 veckor sen. Känner att jag har ganska bra koll på vad som får plats i ordet nybörjare. =). Mitt första mål är att förskaffa mig en black ops widow.

Tjenare Style!

Nordpolen har så gott som upplöst nu, vi ska eller har gått över till "The Forgotten Navy", ett corp som består endast av svenskar eller en och annan nordbo.
Men kanalen "Nordpolen" är fortfarande öppen för alla!

Skicka din e-post adress så ska jag ge dig 21 dagar!

Och du, Widow är inget riktigt stridskepp, snarare ett skepp som skapar en portal som en flotta kan hoppa igenom, en Golem eller något är nog bättre!

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lopphunden
Tjenare Style!

Nordpolen har så gott som upplöst nu, vi ska eller har gått över till "The Forgotten Navy", ett corp som består endast av svenskar eller en och annan nordbo.
Men kanalen "Nordpolen" är fortfarande öppen för alla!

Skicka din e-post adress så ska jag ge dig 21 dagar!

Och du, Widow är inget riktigt stridskepp, snarare ett skepp som skapar en portal som en flotta kan hoppa igenom, en Golem eller något är nog bättre!

Okej, har skickat ett mail.

Till Anden88, visste inte om du var med i det nya corpet så det känns mer lojalt att ge extra dagar till någon där, i förhoppning att jag kommer få joina dvs.

Visa signatur

Antec Sonata III - e4300 - true . 8800gts 320mb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Style
Okej, har skickat ett mail.

Till Anden88, visste inte om du var med i det nya corpet så det känns mer lojalt att ge extra dagar till någon där, i förhoppning att jag kommer få joina dvs.

Har skickat nu!

Om något är oklart är det bara att fråga i Nordpolen kannalen! Brukar vara många som hjälper där!

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lopphunden
Har skickat nu!

Om något är oklart är det bara att fråga i Nordpolen kannalen! Brukar vara många som hjälper där!

Tack och bock.

Visa signatur

Antec Sonata III - e4300 - true . 8800gts 320mb

Permalänk
Medlem

Nu ska jag försöka igen Undrar hur många 14-dagar-trails jag kört över åren

Ok, jag maxade nyss ut min training skill queue? Är det rätt?

Först i kön var "Hull Upgrades Level 1" som gjorde att jag kunde equipa "Civilian damage control". Resten var bara randomskills som var i listan.

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Ducky One 3 SF | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Första dagen av EVE

Tack så mycket Chaosmancer och t4vl4an

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Ducky One 3 SF | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk

Jag är jävligt sugen på att testa igen, men min bild av Eve Online är som följer. Hade ni kunnat hjälpa mig att ändra på den eller kommer det bli samma sak igen?

1. Flyga runt lite på random, göra uppdrag eftersom mining är tråkigt
2. Uppgradera sitt skepp lite/köpa nytt, göra fler uppdrag
3. Köpa Tier2-skepp. Göra lite uppdrag. Tröttna.
4. Gå med i ett corp. Den enda action man ser går ut på att hoppa runt bland folk 20 hopp eller så för att lämna något.
5. Vara med på en mining op. Kolla på när någon minar (troligtvis det enda som är tråkigare än att faktiskt mina)
6. Ge sig ut ensam nån enstaka gång, bli totalt sprängd, få 20k från försäkringen för tydligen kan man inte försäkra tier2-skepp
7. Ge fan i spelet i 6 månader. Repetera från steg 1.

Permalänk
Medlem

haha jag vet inte ens vem personen är

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Ducky One 3 SF | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mo0rbid
haha jag vet inte ens vem personen är

http://img6.imageshack.us/img6/9822/fdgdfggdf.jpg

Jag hade skickat in en petition till CCP ögonblickligen och bett dem kolla om isk:en är legitim!

En grief metod går helt enkelt ut på att köpa ful-ISK och sedan donera det till någon annan och medan du är glad över donationen så kommer du, bokstavligen, hamna i en personlig konkurs då CCP hanterar ful-ISK på ett väldigt unikt sätt...

Just a word of advice.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

Tom Hilfy tror jag t.om. jag känner igen från min korta tid i EVE som en av killarna från nordpolen chatten

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Visst. Själv är jag skeptisk mot donationer, allmänt cynisk och hälsosamt paranoid som alla andra 2003-veteraner som spelar EVE Online.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

Ja tom hifly är inget o vara rädd för.

Permalänk
Medlem

Jag bör påpeka att En Hel Tomtearmé inte längre är aktiv. Vi gick ihop med Tom HiFly's corp för att sedan efter ett par månader gå ihop med alliansen "The Forgotten Heritage", som är till 99% svenskar. Där gick sedan flertalet alliansföretag och bildade ett gemensamt företag vid namn "The Forgotten Navy", och det är där alla Tomtar och Nordpolare hänger dessa dagar.

Ang. donationen och vem avsändaren var så hade din fråga besvarats om du sökte på namnet i People & Places.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Jag är jävligt sugen på att testa igen, men min bild av Eve Online är som följer. Hade ni kunnat hjälpa mig att ändra på den eller kommer det bli samma sak igen?

1. Flyga runt lite på random, göra uppdrag eftersom mining är tråkigt
2. Uppgradera sitt skepp lite/köpa nytt, göra fler uppdrag
3. Köpa Tier2-skepp. Göra lite uppdrag. Tröttna.
4. Gå med i ett corp. Den enda action man ser går ut på att hoppa runt bland folk 20 hopp eller så för att lämna något.
5. Vara med på en mining op. Kolla på när någon minar (troligtvis det enda som är tråkigare än att faktiskt mina)
6. Ge sig ut ensam nån enstaka gång, bli totalt sprängd, få 20k från försäkringen för tydligen kan man inte försäkra tier2-skepp
7. Ge fan i spelet i 6 månader. Repetera från steg 1.

Om du vill ha ett actionladdat spel till 100% så är nog Eve fel spel. Däremot om man tycker om spel i ett lugnare tempo men med mer taktik och strategi samt långsiktigt planerande, har man hamnat rätt.

Det går så klart att ta sig till den situationen så att man inom iallafall en kvart kan ha saker att panga på. Men då är det low-sec eller 0.0 alternativt något merc-corp eventuellt. Inget av dessa är enkelt att sätta sig in i eller bli bra på för en nybörjare - även om det är det absolut bästa sättet.

The Forgotten Navy är inte ännu i den situationen, så vi kan nog inte hjälpa dig annat än att försöka liva upp grusningen eller missionerandet genom sällskap och någonstans en gemensam strävan efter något större. Mer än så vågar jag inte lova någon.

Vad är det du saknar i Eve då och gör dig sugen att testa igen?
Visst kommer det lite nya grejer i de stora patcharna, men grundspelet är fortfarande detsamma och lika långsamt.

Självklart är du välkommen om du vill. Men jag skulle nog rekommendera något pvp-corp där du kan få sällskap och lära dig hur man krigar ordentligt.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Solaris - Seriöst.. 2 miljoner isk är nästan ingenting. Devs kommer ju sällan bry sig om en sådan struntsumma.

EVE är ett grymt spel men det vart för tråkigt för mig att försöka jaga själv ute i 0.0 (PvP) med mina konton Schena å Sophil så jag lade ner i somras. Brukade köra en Taranis och en Ishtar

I min karriär lyckades jag se några allianser dö och några nya födas. Innan jag slutade hade jag lyckats trada ihop 15b Isk som jag donerade till en kompis.

Visa signatur

I can't do this all on my own, I'm no superman

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spket
Solaris - Seriöst.. 2 miljoner isk är nästan ingenting. Devs kommer ju sällan bry sig om en sådan struntsumma.

Med allra största sannolikhet så har du antagligen rätt, själv är jag bara allmänt skeptisk mot donationer och jag är ännu mera skeptisk mot donationer från människor jag inte personligen känner.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

Tänkte blåsa lite liv i denna tråd pga jag just laddat hem eve igen.
Brukar bara bli 1 månads stötar (3mån tot tror jag) för sedan blir jag less och lägger av, aldrig riktigt kommit in i spelet, har blivit att jag sitter i ett astroid bälte å mine'ar men nu tänkte göra ett bättre försök att lära mig spelet och hittade denna tråd som för är död sedan 2 år tillbaka?

Så finns det något noob vänligt svenskt guild man kan gå med i?

Permalänk
Medlem

Du hittade en väldigt gammal tråd

Denna är lite mer aktiv:
http://www.sweclockers.com/forum/116-massiva-onlinespel/72092...

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

Hej alla tomtar och nordpolare.

Jag har nu efter ett uppehåll på ca 10 år börjat spela igen. Har provat lite under tidens gång men inte riktigt fastnat. Nu verkar det annorlunda - många quality of life-förbättringar inom industry och trade tilltalar.

Mina fabriker går för högvarv för att hinna producera T2-gear till alla snälla barn på julafton.

Är det någon från tomtearmén/Nordpolen som fortfarande spelar? Finns det något intresse från swec att bygga ihop något på nytt? Eve blir ju roligare tillsammans :).

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.