Piratpartiets UF större än MUF

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bacon
Den logik du tillämpar när du försöker få det till att jag anser att piratkopiering är kommunism håller inte.

Den logiken håller för alla andra utom dig.

Permalänk
Medlem

Som många påpekar så är PP mer eller mindre ett "en fråge parti". Hur kan man nu vilja rösta på de som bara har en fråga, och har inget uttalat om resten t.ex sjukvård m.m?

I mitt fall är det enkelt, jag tror inte det blir någon gigantisk skillnad i sjukvård och liknande oavsett vilket av de stora partierna som styr. Det verkar också mer eller mindre vara omöjligt att styra politiker/partier, utan det enda dom tittar på är röster så att dem vinner nästa val

Får Piratpartiet väldigt stort stöd, så kommer iaf något av de större partierna utnyttja detta för att försöka få in mer röster

Har vi tur, så vinner det partiet och det första dem gör är att riva upp t.ex IPRED lagen

Så den absolut största anledningen för mig att rösta på PP är att skicka ett meddelande till de andra partierna och hoppas att dem fattar vinken.

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk

Vill bara påpeka en sak som är ytterst felaktig i en del av påståendena i den här tråden.

Rick Falkvinge får inte ett rött öre av de pengarna som går till Ung Pirat via statligt stöd. Den som säger annat har inte kollat upp fakta.

Rick Falkvinge får pengar från frivilliga donationer som medlemmar och sympatisörer(man behöver inte vara medlem för att tycka likadant) ger honom.