Permalänk
Medlem

Jag har hört något

Background info:

Jag mailade illa kvickt till företaget och frågade om saldo, om jag verkligen kommer att få något kort, och till _det_ priset.

Fick detta idag

"Hejsan, Din beställning blir skickad från oss idag, du kommer att få ett mail senare idag med paketets kollinummer.

Mvh SusanneMultitronic Ab"

Men, än är det ju inte definitivt.. vore ändå smutt om jag får GTX285 för 2600

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS VIII HERO || i7 7700K @ 4.9 Ghz - Delid || Corsair Vengeance DDR4 3200MHz 32GB || ASUS STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB || Vattenkyld || 4.25 TB Hdd

Permalänk
Medlem

Låter ju bra.. kollar jag min order så står det att det skall komma i lager den 20e, dvs igår. Har inte fått något kolli ännu.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Öh, det står inte att jag har några beställningar på min kundsida. Skumt.

Permalänk
Medlem

Du kanske inte var inloggad när du la beställningen? Jag var tvungen att be dem lägga till ordern till min kundsida i efterhand.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Jag mailat dem om det. Om jag nu får kortet för det här priset kommer jag nog sälja det, det är lite utanför min datorbudget trots allt...

Permalänk
Medlem

Det kan inte kosta bara 2600Kr..

EDIT:

http://www.youtube.com/watch?v=oHg5SJYRHA0

Visa signatur

Maskinen:
[ASUS Maximus Ranger VII][Intel I5 4690K @ 4.6Ghz 24/7 med Noctua NH-U14S]
[16Gb Gskill 2400Mhz 2x8Gb][MSI GTX 770 Gaming i SLI][XFX PRO 850w PSU]
[Kingston HyperX 240Gb SSD + 2Tb HDD]
[Windows 7 Ultimate][CoolerMaster Silencio 650 PURE][+ massa noctua fläktar]

Permalänk
Medlem

JAAAA!!

Ringde supporten. Mitt kort skickades idag, för .. *tada* .. 2600kr

Han som pratade sa att, jaa.. det här va ett uppenbart prisfel, men din order gick vidare i systemet och stoppades inte - därför har du tur och får kortet för det priset - en av dom få.

Beställningarna dom han reagera på stoppades alltså - eller erbjöds det korrekta priset.

Yessssss.... made my day

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS VIII HERO || i7 7700K @ 4.9 Ghz - Delid || Corsair Vengeance DDR4 3200MHz 32GB || ASUS STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB || Vattenkyld || 4.25 TB Hdd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av magican
JAAAA!!

Ringde supporten. Mitt kort skickades idag, för .. *tada* .. 2600kr

Han som pratade sa att, jaa.. det här va ett uppenbart prisfel, men din order gick vidare i systemet och stoppades inte - därför har du tur och får kortet för det priset - en av dom få.

Beställningarna dom han reagera på stoppades alltså - eller erbjöds det korrekta priset.

Yessssss.... made my day

Grattis, du fick det 1000kr billigare då

Visa signatur

Maskinen:
[ASUS Maximus Ranger VII][Intel I5 4690K @ 4.6Ghz 24/7 med Noctua NH-U14S]
[16Gb Gskill 2400Mhz 2x8Gb][MSI GTX 770 Gaming i SLI][XFX PRO 850w PSU]
[Kingston HyperX 240Gb SSD + 2Tb HDD]
[Windows 7 Ultimate][CoolerMaster Silencio 650 PURE][+ massa noctua fläktar]

Permalänk
Hedersmedlem

men om de skickat en orderbekräftelse så gäller väl det priset som man avtalat om (i regel)?

Permalänk
Medlem
Citat:

men om de skickat en orderbekräftelse så gäller väl det priset som man avtalat om (i regel)?

Är en polare här i skolan som säger det också, han brukar köpa saker för felaktiga priser hela tiden, så han borde veta.:D

Permalänk
Medlem

Sen väntar man lite tills GTX285 sjunker.. å då SLI'ar man

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS VIII HERO || i7 7700K @ 4.9 Ghz - Delid || Corsair Vengeance DDR4 3200MHz 32GB || ASUS STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB || Vattenkyld || 4.25 TB Hdd

Permalänk
Hedersmedlem

Jo om inte avtl 36§ (jämkning) kan tillämpas kanske men är ju inte så sjukt billigt att det är helt orealistiskt (a la bil för 10kr). Var ett tag sedan man läste handelsrätt och är nationalekonom inte jurist, men helt klart värt att kolla upp skulle jag säga.

Permalänk
Medlem

Tror jag skippar denna generation när jag fick mitt 280 för 2800

Inte värt mellanskillnaden på 200kr

Men grattis till de som eventeullt får

Permalänk

Annars lär vel ändå GTX 285 gå ner i pris snart med tanke på GTX 295 som man får mer prestanda i förhållande till pris jämfört med GTX 285... Speciellt i SLI (2 st 295or = ungefär 10000 kr och 3 st 285or =närmare 11-12000 kr och då är 295orna kraftigare då de har mer minne och en extra kärna, samt tar mindre plats) så jag gissar på att 2600 kr för ett GTX 285 inte är så långt ifrån verkligheten inom snar framtid ändå... främst för att folk köper andra kort då detta är ett dåligt erbjudande med dagens priser...

Visa signatur

Stationär Corsair Obsidian 650D, Asus Rampage III Extreme, Intel i7 980X @ 4,4 GHz, Noctua NH-D14, Asus DCII GTX580 @ 940/1880/2480 MHz, A-Data DDR3 6x2GB 1600MHz CL7-7-7-20, 2x Intel X25-M G2 160GB i Raid0, Samsung Spinpoint F1 1TB, Auzentech Bravura 7.1, EVGA SuperNOVA G2 1000W PSU, Dell U2410

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jickel
Är en polare här i skolan som säger det också, han brukar köpa saker för felaktiga priser hela tiden, så han borde veta.:D

Felaktigt satta priser gäller generellt inte eftersom lagar reglerar detta. Men i webshop och handlande över nätet räknas det som ett avtal (har för mig KO säger detta med så att det inte bara är jag) när du fått en orderbekräftelse samt ett levereransdatum. Du har alltså rätt till din vara till det priset eftersom det i det läget inte kan uppfattas som fel prissättning, utan snarare som ett avtal.

Edit: Har det dessutom dragits pengar från kontot är det ett absolut ett avtal.

Permalänk
Hedersmedlem

Jo har för mig det jag med. Det räcker dock inte med att du ser ett pris i butik eller på nätet.

Permalänk
Medlem

Beror på hur mkt skillnad det är i pris.
Om en produkt egentligen kostar 18000 kr men dem har råkat skriva 1800 kr istället. Då har företaget rätt till att säga att du ska betala mer annars får du inte den produkt. Det gäller att handla i godtro!
Dock om en produkt kostar 299 kr men de har skrivit 199 då får de skylla sig själv

Permalänk
Medlem

Multitronic skrev till mig att det nya priset är 3400 kr och ifall jag fortfarande ville ha det. Svarade att som jag ser det så har ni inget val än att leverera kortet till avtalat pris då ni redan skickad orderbekräftelse, dragit pengar osv.

Ska bli kul å se vad dem säger.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av para[Z]ite
Annars lär vel ändå GTX 285 gå ner i pris snart med tanke på GTX 295 som man får mer prestanda i förhållande till pris jämfört med GTX 285... Speciellt i SLI (2 st 295or = ungefär 10000 kr och 3 st 285or =närmare 11-12000 kr och då är 295orna kraftigare då de har mer minne och en extra kärna, samt tar mindre plats) så jag gissar på att 2600 kr för ett GTX 285 inte är så långt ifrån verkligheten inom snar framtid ändå... främst för att folk köper andra kort då detta är ett dåligt erbjudande med dagens priser...

GTX 295 har 896mb (1792/2=896mb) minne och GTX 285 har 1024mb (1gb)
Samt alla spel med stöd för 3 eller mindre kärnor (nästan alla spel i världen)kommer flyta mycket bättre på GTX 285 3-SLI än 2xGTX295.
Erbjudandet 2600kr för ett GTX285 är GRYMT fint!

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Ja, det var ett grymt erbjudande även om det nu visade sig vara just felaktigt. Men jag hoppas Multitronic finner det i sig att skicka mig mitt kort för 2600kr

Sen köper man ett till GTX285 senare när de har blivit billigare hohoho!!!

EDIT: Multitronic svarar inte på mina mail, de verkar tro att jag ska glömma bort det!

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Hur går det med den här tråden?

Jag fick mitt kort iallafall, 2600 riksdaler + frakt. Måste säga att det styr på ritkigt fint med en i7 920

2000+: Jo, köra SLI senare när GTX285 sjunkit vore smaskigt, men å andra sidan kommer jU GT300.. så, GT300 + köra GTX285 som physX kort men det kanske är överkurs.nu

Fast.. iallafall i dagsläget, jag ligger o piskar Crysis på Enthusiast med 8xQA, absolut problemfritt, flyter som margarin. Så SLI känns överkurs.. nåja.. skit i det, det jag undrade var om någon annan fick kortet levererat för 2600 :- ?

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS VIII HERO || i7 7700K @ 4.9 Ghz - Delid || Corsair Vengeance DDR4 3200MHz 32GB || ASUS STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB || Vattenkyld || 4.25 TB Hdd

Permalänk
Medlem

Nä... multitronic bara pissar på mig. Vägrar leverera helt enkelt.

Men köpte ett 4870 X2 idag för 2500kr så jag är nöjd!!! Nu behövs bara ett till för crossfire....

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Ändå skumt.. du la väl ordern i stort sett samtidigt som mig?

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS VIII HERO || i7 7700K @ 4.9 Ghz - Delid || Corsair Vengeance DDR4 3200MHz 32GB || ASUS STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB || Vattenkyld || 4.25 TB Hdd

Permalänk
Medlem

Ja mycket skumt... I mitt senaste mail till dem var jag riktigt irriterad, tror inte de bryr sig dock.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”