Permalänk
Medlem

Braid!

Vill tipsa alla om braid. Ett 2d pussel spel a la Solomons Key om ni kommer ihåg, blandat med en gnutta Mario. Grymt kul hjärngympa, mycket vacker musik samt otroligt fyndigt slut! (atmosfären för lite tankarna till ICO)
Spelkonst i sitt esse!
Sällan har ett spel berört mig som braid. Lite trist dock att man klarat d op ~6-8 timmar

Så se till och fixa det hur bäst ni vill!

Ps. tipsa gärna om liknande spel.

Permalänk
Testpilot

Köpte det på Xbox Live för ett tag sen och fastnade helt i det, kunde inte sluta förens jag klarat ut det. Dom senare banorna där det är massor av tidsmanipulerande gör en helt snurrig i skallen och man måste tänka i så många led att man nästan tappar förståndet

Rekommenderar också det enormt och det är inte alls dyrt heller, går att få tag på via Steam för 12,99€ och Xbox Live för 1200 MS-poäng, det är lätt värt det säger jag.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

hehe redan klarat igenom det 3 gånger, underbart spel! Slutet är helt fantastiskt, speciellt nu när man har läst lite här [SPOILER!!]

lite tråkigt att samma spelkänsla inte kan hittas någon annanstans (åtminstone inte enligt men personliga åsikt) nåja, det påvisar ju bara hur pass bra spelet är

Visa signatur

Awaken Mustakrakish the Lake Troll
5950x, 3090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derivator
hehe redan klarat igenom det 3 gånger, underbart spel! Slutet är helt fantastiskt, speciellt nu när man har läst lite här [SPOILER!!]

Tack för länken. Riktigt kul läsning. Läste igenom [SPOILER!!]

oxo.
Lite mer in-depth analys

Jävligt skickligt hur han sammanvävde 2 berättelser. Där ena kan tolkas i direkt bilder o den andra igenom böcker, bilder och lite mer eftertanke.

Permalänk
Hedersmedlem

* Fixade till Pilzners spoiler-länk *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pilzner
Jävligt skickligt hur han sammanvävde 2 berättelser. Där ena kan tolkas i direkt bilder o den andra igenom böcker, bilder och lite mer eftertanke.

Jo absolut! Han ska ha cred oxå för att han lyckas göra en story som en promille av spelarna kanske kan räkna ut själva Men man blir helt klart tagen av storyn den saken är säker!

Visa signatur

Awaken Mustakrakish the Lake Troll
5950x, 3090 FE