Beröm till HP's Support & InfoCare

Permalänk

Beröm till HP's Support & InfoCare

Lite omväxling... istället för bara massa klagomål och gnäll så vill jag berömma lite.

Köpte mig en bärbar dator "HP DV7-1175eo" ("BULK" inget operativsystem, endast dator, batteri och nätadapter) från "Mona Electronics AB" för någon dryg månad sedan. Var lite skeptisk till en början... eftersom flera hade skrivit mycket negativt om det företaget. T.ex. klisterlappar för "ÅÄÖ" istället för riktiga sådana tangenter.

Men jag fick iallafall det som utlovades. Dock var det ett problem med datorn, den laddade inte batteriet (det upptäcktes inte ens av Windows/datorn). =/

Så jag kontaktade HP dagen efter jag fått datorn och beskrev mitt problem. Deras lösning då var att skicka hem ett nytt batteri till mig för att testa med. Tyvärr så fungerade inte det mycket bättre, fast det upptäcktes iallafall och indikerade laddning. Men laddades ej. =/ Efter att ha testat med ytterligare ett nytt batteri som jag fick hemskickat så kontaktade jag dem för att lämna in datorn på en reparation.

Redan dagen efter jag ringt så fick jag emballaget på posten. Och sedan efter att jag hade paketerat och skickat iväg datorn (med det batteri som ej upptäcktes och nyformaterad hårddisk) så behövde jag inte vänta längre än 8 arbetsdagar tills den kom tillbaka.

Arbetsspecifikationen löd: "Byte av moderkort" ... vilket också verkar vara standardfelet på de flesta bärbara?

Dessutom så hade de även installerat Windows Vista Home Premium... inklusive HP's återställningspartition. Och ett helt nytt batteri igen.

Så nu har jag en bärbar med originalwindows och tre stycken helt nya batterier.

Supporten från HP var väldigt trevlig och reparationen sköttes snabbt.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Härligt härligt:)

Kul att se det finns sjysst folk och att det här lyckades bra.

Ger även litet + till computercity kungsgatan som efter misstag (med reparation av hörlurskontakt på min nokia 6300) gav mig en ny telefon istället:).. Dock märkte jag igår att nånting skramlar i den nya telefonen:rolleyes:

Permalänk
Medlem

Jag köpte också en Hp från Monae förr ett par månader sedan.
Däremot hittade jag ingen negativ kritik någonstans, trots en rejäl sökning.
Bra att veta att Hp-supporten fungerar.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10