Beröm till HP's Support & InfoCare
Lite omväxling... istället för bara massa klagomål och gnäll så vill jag berömma lite.
Köpte mig en bärbar dator "HP DV7-1175eo" ("BULK" inget operativsystem, endast dator, batteri och nätadapter) från "Mona Electronics AB" för någon dryg månad sedan. Var lite skeptisk till en början... eftersom flera hade skrivit mycket negativt om det företaget. T.ex. klisterlappar för "ÅÄÖ" istället för riktiga sådana tangenter.
Men jag fick iallafall det som utlovades. Dock var det ett problem med datorn, den laddade inte batteriet (det upptäcktes inte ens av Windows/datorn). =/
Så jag kontaktade HP dagen efter jag fått datorn och beskrev mitt problem. Deras lösning då var att skicka hem ett nytt batteri till mig för att testa med. Tyvärr så fungerade inte det mycket bättre, fast det upptäcktes iallafall och indikerade laddning. Men laddades ej. =/ Efter att ha testat med ytterligare ett nytt batteri som jag fick hemskickat så kontaktade jag dem för att lämna in datorn på en reparation.
Redan dagen efter jag ringt så fick jag emballaget på posten. Och sedan efter att jag hade paketerat och skickat iväg datorn (med det batteri som ej upptäcktes och nyformaterad hårddisk) så behövde jag inte vänta längre än 8 arbetsdagar tills den kom tillbaka.
Arbetsspecifikationen löd: "Byte av moderkort" ... vilket också verkar vara standardfelet på de flesta bärbara?
Dessutom så hade de även installerat Windows Vista Home Premium... inklusive HP's återställningspartition. Och ett helt nytt batteri igen.
Så nu har jag en bärbar med originalwindows och tre stycken helt nya batterier.
Supporten från HP var väldigt trevlig och reparationen sköttes snabbt.