Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Israel anföll aldrig någon FN byggnad!

FN har erkänt att det ljög om det.

Ehhh vaa? källa tack?

Har själv sett exklusiva videoklipp från CNN där man ser att en attackhelikopter avfyrar missiler mot byggnaden. Att man sedan har en helt förstörd byggnad och stor mäng fosforpartiklar just där tyder ganska klart om att det var dom som attackerade. Eller tände FN på sin egna byggnad och eldade upp alla förnödenheter samtidigt som dom hällde ut fosfor runt byggnaden som sedan fick förbrännas?

Om det nu finns en källa som verkligen är trovärdig om det du sa får det mig att kritisera FN ännu mer, detta skulle betyda att dom soppar alla Israels mistag under mattan för att fortfarande ha en kramgo nallebjörn i mellanöstern.

EDIT: Tror vi glider lite av ämnet. Tycker kanske att vi fokuserar för mycket på Islam mot Israel. Diskussionen skulle ju egentligen handla om FN länderna som valde att bojkotta, när dom nu vill stärka banden mellan länderna.

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Israel anföll aldrig någon FN byggnad!

FN har erkänt att det ljög om det.

Jaså? Det har jag inte alls läst något om.
Så UNRWAs högkvarter blev inte bombat?
Eller var det bara något om skolorna?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Avstängd

Tror Kazen syftar på denhär:

http://www.theglobeandmail.com/servlet/Page/document/v5/conte...

Kostar dock pengar så har inte kunnat läsa den eller dra några slutsatser.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

för att knuffa in tråden på rätt spår igen, att anklaga Iran för att inte ha mänskliga rättigheter så som religionsfrihet och YTTRANDEFRIHET och sedan när Iran säger saker som väst anser obekväma bara ignorera helt....hyckleri?

kunde inte västs representanter bara säga det klassiska yttrandefrihets citatet "jag struntar i vad du säger, men jag är villig att dö för din rätt att säga det"

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk

Jag måste bara få fråga, ni som debatterar fosforgranaters användande, är ni medvetna om det är något som finns i den svenska försvarsmaktens arsenal under benämningen Rökhandgranat 56?

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MegaN00bie
Jag måste bara få fråga, ni som debatterar fosforgranaters användande, är ni medvetna om det är något som finns i den svenska försvarsmaktens arsenal under benämningen Rökhandgranat 56?

Jodå.

http://sv.wikipedia.org/wiki/R%C3%B6khandgranat_m/56

Men den finns inte med på soldf.com så jag antar att den inte används i tjänst längre. Rätta mig om jag har fel.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Jodå.

http://sv.wikipedia.org/wiki/R%C3%B6khandgranat_m/56

Men den finns inte med på soldf.com så jag antar att den inte används i tjänst längre. Rätta mig om jag har fel.

i lumpen kastade några befäl sådana under slutövningen, samt att hemvärnet har rökgranater till AK4orna...

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
om man inte låter folk få en syl i vädret kan man väl inte heller sätta något emot?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Du ger oss ett blogginlägg angående vit fosfor. Är detta ett hån?

Hur rättfärdigar det där vit fosfor-användningen förresten?

Precis. Hur dumma ens åsikter är så ska man fortfarande låta personen i fråga kunna säga dessa och diskutera. Om man vill vara demokratisk så att säga, och det vill ju väst (antar jag). Blir dock lite småtrött när dom ska hyckla såhär...

Utan att granska blogg inlägget närmare har inlägget länkar till nyhets sidor, det verkar åtminstone finnas viss käll hänvisning.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chobi
Ehhh vaa? källa tack?

Har själv sett exklusiva videoklipp från CNN där man ser att en attackhelikopter avfyrar missiler mot byggnaden. Att man sedan har en helt förstörd byggnad och stor mäng fosforpartiklar just där tyder ganska klart om att det var dom som attackerade. Eller tände FN på sin egna byggnad och eldade upp alla förnödenheter samtidigt som dom hällde ut fosfor runt byggnaden som sedan fick förbrännas?

Om det nu finns en källa som verkligen är trovärdig om det du sa får det mig att kritisera FN ännu mer, detta skulle betyda att dom soppar alla Israels mistag under mattan för att fortfarande ha en kramgo nallebjörn i mellanöstern.

EDIT: Tror vi glider lite av ämnet. Tycker kanske att vi fokuserar för mycket på Islam mot Israel. Diskussionen skulle ju egentligen handla om FN länderna som valde att bojkotta, när dom nu vill stärka banden mellan länderna.

Jag misstänker att han talar om FN-Skolan som många medier antyde blivit träffad direkt, så var inte fallet -> läs mer här http://www.haaretz.com/hasen/spages/1061189.html Intressant att påpeka är att FN-skolan drevs av UNRWA vilket är en unik flykting organisation dedikerad till palestinierna, världens alla andra flyktingar får vänligen vända sig till UNHCR.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
för att knuffa in tråden på rätt spår igen, att anklaga Iran för att inte ha mänskliga rättigheter så som religionsfrihet och YTTRANDEFRIHET och sedan när Iran säger saker som väst anser obekväma bara ignorera helt....hyckleri?

kunde inte västs representanter bara säga det klassiska yttrandefrihets citatet "jag struntar i vad du säger, men jag är villig att dö för din rätt att säga det"

Hur skulle situationen gynnas om EU inte hade lämnat under talet? Majoriteten av länderna i FN är glada att få Israel som syndabock för alla världens fel vilket syns i Rådet för mänskliga rättigheter, om EU hade stannat hade troligen Irans presidents uttalande anses korrekt och antagits. EU vissade med sit uttåg att de inte accepterar detta, EU länder tillsammans med några andra har sedan länge avstått från att rösta i rådet för mänskliga rättigheter för att de insett att det är lönlöst och därför enbart avstår som en demonstration.

http://www.unwatch.org/site/c.bdKKISNqEmG/b.3820041/
Notera från vilka förslagen framförallt kommer från

Citat:

Pakistan for the Islamic Group countries, Palestine for the Arab League

nu kunde man tro att dessa värnar om palestinierna men det verkar dock enbart gälla när de finns i Israel. http://www.unwatch.org/site/c.bdKKISNqEmG/b.5109305/k.891C/Co...

EDIT: En liten favorit om FN http://www.youtube.com/watch?v=uhWgZu6tcZU

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saitzor
Hur skulle situationen gynnas om EU inte hade lämnat under talet?

Skämtar du med oss nu eller har du inte läst vad vi har skrivit? Väst tycker om att skryta om hur bra yttrandefrihet och demokrati är, ändå så gör de såhär. Hyckleri kallas det. Det handlar inte om vad som är bra eller gynnas, det handlar om att leva upp till de värderingar man vill sprida och anses ha.

Varför ska hela lyssna på Väst, när inte Väst lyssnar på hela världen?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Skämtar du med oss nu eller har du inte läst vad vi har skrivit? Väst tycker om att skryta om hur bra yttrandefrihet och demokrati är, ändå så gör de såhär. Hyckleri kallas det. Det handlar inte om vad som är bra eller gynnas, det handlar om att leva upp till de värderingar man vill sprida och anses ha.

Varför ska hela lyssna på Väst, när inte Väst lyssnar på hela världen?

precis varför ska vi få skämta om muhammed o peka på yttrandefriheten o sen skita i vad Iran har att säga....

för att spinna vidare så påminner detta om riksdagspartiernas tidigare sätt att bemöta SD, tiga ihjäl dom, hur bra funkade det på en skala?

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Länder som Iran borde få säga sitt, bli utskrattade och få smyga tillbaka till sin plats igen. Ingenting som kommer ut ur munnen på det där arslet de har till president är vettigt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
precis varför ska vi få skämta om muhammed o peka på yttrandefriheten o sen skita i vad Iran har att säga....

för att spinna vidare så påminner detta om riksdagspartiernas tidigare sätt att bemöta SD, tiga ihjäl dom, hur bra funkade det på en skala?

demokratur, du får tycka vad du ville så länge det stämmer överens med de normer som uppstått i samhället och de etablerade partiers syn på hur landet skall styras

Visa signatur

[Q6600 @ 3 ghz] [HD4870 X2 2GB] [Asus P45 P5Q SE] [4096MB DDR2 Corsair XMS2-6400] [Corsair HX 620W] [Antec P182] [Thermalright Ultra-120 eXtreme] [Windows Vista 64bit] [LG L245WP-BN] [WD 150GB VelociRaptor 10,000 rpm]

Permalänk
Medlem

Fast det ni talar om är inte yttrandefrihet. Yttrandefrihet innebär att staten inte hindrar folk från att offentligen yttra sina tankar eller åsikter. Det innebär inte en plikt för andra att lyssna på vad ni har att säga. Att kränka Ahmadinejads yttrandefrihet vore att strypa mikrofonen eller kasta ut honom ur salen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av djonn
Fast det ni talar om är inte yttrandefrihet. Yttrandefrihet innebär att staten inte hindrar folk från att offentligen yttra sina tankar eller åsikter. Det innebär inte en plikt för andra att lyssna på vad ni har att säga. Att kränka Ahmadinejads yttrandefrihet vore att strypa mikrofonen eller kasta ut honom ur salen.

Äntligen med andra ord vad FN gjorde mot palestinien som blivit toterad i Libien

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Otec88
Länder som Iran borde få säga sitt, bli utskrattade och få smyga tillbaka till sin plats igen. Ingenting som kommer ut ur munnen på det där arslet de har till president är vettigt.

demokratur, du får tycka vad du ville så länge det stämmer överens med de normer som uppstått i samhället och de etablerade partiers syn på hur landet skall styras

ska bli kul när PP och även kanske SD får platser i EU valet?:p

Citat:

Ursprungligen inskrivet av djonn
Fast det ni talar om är inte yttrandefrihet. Yttrandefrihet innebär att staten inte hindrar folk från att offentligen yttra sina tankar eller åsikter. Det innebär inte en plikt för andra att lyssna på vad ni har att säga. Att kränka Ahmadinejads yttrandefrihet vore att strypa mikrofonen eller kasta ut honom ur salen.

det är väl fortfarande hyckleri att inte villja lyssna på han, men att kräva att han ska lyssna på och följa FNs visor?

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Jodå.

http://sv.wikipedia.org/wiki/R%C3%B6khandgranat_m/56

Men den finns inte med på soldf.com så jag antar att den inte används i tjänst längre. Rätta mig om jag har fel.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
i lumpen kastade några befäl sådana under slutövningen, samt att hemvärnet har rökgranater till AK4orna...

Soldf är trots allt bara en hemmasnickrad hemsida och inte en komplett förteckning över all utrustning man använder. Rökhandgranat 4 hittar du inte heller där. Anledningen till Rökhgr56 knappt används under värnplikten är att den är så fruktansvärt farlig att öva med. Det flyger brinnande fosfor många meter längre än vad man oftast lyckas kasta i en skog. I skarpa lägen dock, dvs utlandsstyrkan så går man ofta runt med fosfor i stridsvästen. Det är dock ett fasansfullt inhumant vapen att använda mot trupp och går absolut att likställa med napalm på burk. Hur Sverige kommer undan med det kan jag bara spekulera i, men det enda uttalade syftet med den är att snabbt lägga mycket rök och inte kasta på människor.

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Avstängd

Angående vit fosfor, så är det olagligt att använda i krigföring. Det spelar ingen roll om man varnar befolkningen eller inte. Det är olagligt ändå. Helt otroligt sjukt att försöka få användandet av det förbjudna vit fosfor till att vara palestiniernas fel? Jag vet inte om Israel än idag fortsätter förneka användadet av vit fosfor? Det förnekades konsekvent under kriget i alla fall:
http://www.timesonline.co.uk/tol/news/world/middle_east/artic...

Har Israel tvärvänt och erkänt nu? På samma sätt som när Israel bombade FN byggnader, så erkändes ingenting utan det var "ett misstag". Men höga tjänstemän i FN var rosenrasande på Israel eftersom Israel fått alla koordinater för FN byggnaderna - och ändå blev husen bombade. Saken var att där fanns massa mat och sjukvårdsartiklar och andra förnödenheter. Om de råkar bombas sönder, så dör palestinier. På samma sätt som Israel vägrar låta gravida kvinnor och sjuklingar uppsöka sjukhus genom spärrarna. De tvingas föda vid vägkanten. Somliga dör pga de inte hinner få vård. Det finns en outtalad policy att utrota och fördriva palestinierna.

När man läser Palestinska intervjuer så säger Israels arme att de måste lämna sina hus, men palestinierna har ingenstans att fly till! Då kan de lika gärna stanna. Hela området är katastrofområde och Israelerna bombar överallt. De skjuter med 155mm haubitsar mitt in i centrum (kan skada på 300m håll) - det är förbjudet.

Vilken skum "läsvärd artikel om vit fosfor" du länkar till. Vart ska palestinierna fly? De är instängda i världens mest trånbodda plats Gaza och det bombas överallt. Och varför är vit fosfor ok att använda om man varnar befolkningen först? Blir vit fosfor lagligt då? Jag tycker du resonerar konstigt.

Angående FN mötet och rasism. Enligt FN resolution #3379 så jämställs den israeliska sionismen (dvs judarna har rätten till ett Stor-Israel och dominera andra) som en rasistisk ideologi. Det är endast nazismen som klassats som rasistisk enligt FN tidigare. Det är inte så konstigt att somliga anser sionismen vara rasistisk när man tänker på FN resolution #3379. Nu finns inte den resolutionen längre, efter påtryckningar av USA och Israel. Det har aldrig hänt tidigare att en FN resolution dragits tillbaka.
http://en.wikipedia.org/wiki/UN_Resolution_3379

Angående talet som Irans president genomförde på mötet om rasism: Presidenten delade ut talet till alla, och talet var Israel kritiskt. Men presidenten sa något annat, han sa inte det värsta. Och ändå så reste sig flera EU delegater på given signal och gick. Trots att han inte sa det värsta. FNs egna tolkar bekräftade att han inte följde talet och inte sa det värsta. Presidenten lurade alla. Se kommentarerna:
http://jinge.se/mediekritik/yttrande-och-asiktsfrihet-i-fn.ht...

Här finns många uttalanden av bl.a. sydafrikaner och israeler som säger att Israel är en rasistisk stat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Israeli_apartheid
Men ta allt på wikipedia med en stor nypa salt. Som jag bevisat tidigare så är wikipedia admins pro-israel och raderar allt Israel kritiskt som går att radera, och mildrar resten:
http://www.israelshamir.net/English/Eng37.htm

Med alla dessa länkar nedan, vill jag visa på varför många länder lämnade mötet, pga Israels makt. Jag tycker det är fel sätt att föra en diskussion, att vägra lyssna på den andra parten. Att förbjuda folk från att föra en talan. Är det yttrandefrihet eller inte? Anti Förintelsemötet i Iran var ett svar på Västs Muhammed bilder. Om inte Väst hade publicerat Muhammedbilderna som upprörde Iran m.m. så skulle inte Iran bjudit in revisionister till ett Revisionist möte. Iran sade att om Väst hänvisar till yttrande friheten och publicerar Muhammed bilder och angriper muslimernas heligaste, så kan Iran angripa Väst allra viktigaste och heligaste; dvs Förintelsen - det som aldrig får ifrågasättas, vad som än händer. Det som blivit religion numera. Om Iran publicerat bilder om Jesus skulle inte många brytt sig. Förintelsen är mycket viktigare och större än Jesus, för Israel. Och det som är viktigt för Israel, är viktigt för Väst, pga media som är pro-israelisk. Varför får Väst hänvisa till yttrandefriheten och publicera Muhammed bilder, men när Iran hänvisar till yttrandefriheten och håller revisionist konferens, så är det helt fel och ren och skär ondska? Varför är det snart fängelsestraff i 27 länder att ifrågasätta Förintelsen? (Se länk lite längre ned här i samma inlägg)

När det gäller USA och Israel så har jag tidigare bevisat med många länkar av forskare och professorer och ex presidenter att Israel i praktiken styr USA. Här ser vi även att Israels utrikesminister säger att Israel styr USA, i en artikel i israeliska Haaretz:
http://www.haaretz.com/hasen/spages/1080097.html

"The Obama Administration will put forth new peace initiatives only if Israel wants it to, said Foreign Minister Avigdor Lieberman...

"Believe me, America accepts all our decisions," Lieberman told the Russian daily Moskovskiy Komosolets. "

Precis som Israels president Olmert skryter om hur han bossar över George Bush. Detta uttalande väckte irritation och kritik i Israel - över att Olmert borde hållit käften och inte säga högt vad alla israeler vet i hemlighet (Israel styr över USA). Helt otrolig länk om man läser lite.
http://www.forward.com/articles/14957/

Eller länken jag postade förrut till israeliska tidningen, där Obama utser en israel till sin stabschef
http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1225910047157&page...

"Emanuel's father, Dr. Benjamin Emanuel, said he was convinced that his son's appointment would be good for Israel. "Obviously he will influence the president to be pro-Israel," he was quoted as saying. "Why wouldn't he be? What is he, an Arab? He's not going to clean the floors of the White House."

Detta gäller ju även EU. T.ex. EUs president Karl Schwarzenberg är ju starkt sionistisk enligt artikel i israeliska Haaretz är han Israels vän "den sionistiske prinsen":
http://www.haaretz.com/hasen/spages/1059120.html

Precis som att Israel styr över Hollywood. Varför skulle annars Hollywood pumpa ut filmer om nazister och Förintelsen annars?

Marlon Brando åsikt om makten i Hollywood:
http://en.wikipedia.org/wiki/Marlon_brando#Comments_on_Jews_a...

Korkade Mel Gibson släppte en film "passion of the christ" där judarna framställdes som onda. Det ska man INTE göra om man sysslar med media i Hollywood, för det blev han pariah i hela medieUSA. Drevet gick, tills han bad om ursäkt. Läs om det på wikipedia. Han är fortfarande brännmärkt.

Los Angeles Times artikel om makten i Hollywood :
http://www.latimes.com/news/opinion/sunday/la-oe-stein19-2008...

Här ser man den verkliga mediemakten i USA och Hollywood:
http://www.natall.com/who-rules-america/index.html
Helt otrolig länk. Man blir lite förvånad när man scrollar ned och läser lite.

Och, Irans president har miss citerats om att utplåna Israel. Det stämmer inte, han uttryckte sig starkt kritiskt men inte att utrota Israel. På samma sätt har Hamas uttryckt vilja till fred med Israel längs 1967 års gränser, vid flera tillfällen (men det får vi i väst inte heller veta, eftersom Israel styr över Media). Men Israel vägrar fred. Vid varje fredsförhandling så har Palestina backat, men Israel stoppat käppar i hjulen. Alltid. Om Israel inte vill ha fred, så blir det inte fred:
http://sabbah.biz/mt/archives/2009/01/15/norman-finkelstein-t...

Och varför är det fängelsestraff på att förneka Förintelsen i 27 länder? Snart blir det fängelsestraff för att ens diskutera Förintelsen. Det verkar lite desperat, om du frågar mig. Försöker de dölja något?
http://www.timesargus.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070114...

Israel och media, läsvärd länk:
http://motbilder.se/2009/01/12/hasbara-brigaden-slar-till-ige...

Israel backas alltid upp av västmedia:
http://www.thirdworldtraveler.com/Israel/Media_Cover_Israel.h...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
det är väl fortfarande hyckleri att inte villja lyssna på han, men att kräva att han ska lyssna på och följa FNs visor?

Du kan inte jämställa resolutioner från FN:s säkerhetsråd med introduktionstalet till en FN-konferens om rasism. Det ena är folkrätt, det andra är att trolla FN.

Permalänk
Medlem

Alltså, allvarligt talat grabbar. Ni idealiserar Ahmadinejad (och kanske Israel också). För att styrka detta vill jag ta er några år tillbaka. Det var som så att ryssarna hade för avsikt att sälja konsulttid samt teknik till Irans kärnkraftsprogram.

Anyway, Putin skickar ned en delegation som består av politiker men även expertkunniga. Efter några dagars förhandlingar samt konferenser reste ryssarna hem igen. Deras slutsats var att man INTE PÅ NÅGOT SÄTT kunde göra affärer med den där stollen. Han var obeskrivligt fanatisk och rationalitet fanns inte på kartan. Här pratar vi alltså om människor och företag som kunde ha tjänat vääääldigt mycket pengar på affären - men trots det så avstod dem. Nu tror jag visserligen att de har någon form av samarbete med Iran inom området. Men det är absolut inte lika utbrett som det skulle ha varit.

Jag har faktiskt en teori om att detta är en människa man inte kan resonera med. Dessutom, den här konflikten kommer inte att lösas förrän Obama verkligen sätter sig ned med den.

Jag förstår de som lämnade salen och jag tycker att det är lite väl idealistiskt att bara peka på att man ska ta tjuren vid hornen (ska Sverige göra det, eller vadå?). Detta är lite mer komplicerat än så.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem

Saddam: lite väl mkt foliehatt varning på dej kan man tycka efter att ha läst din post

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oggan
Alltså, allvarligt talat grabbar. Ni idealiserar Ahmadinejad (och kanske Israel också). För att styrka detta vill jag ta er några år tillbaka. Det var som så att ryssarna hade för avsikt att sälja konsulttid samt teknik till Irans kärnkraftsprogram.

Anyway, Putin skickar ned en delegation som består av politiker men även expertkunniga. Efter några dagars förhandlingar samt konferenser reste ryssarna hem igen. Deras slutsats var att man INTE PÅ NÅGOT SÄTT kunde göra affärer med den där stollen. Han var obeskrivligt fanatisk och rationalitet fanns inte på kartan. Här pratar vi alltså om människor och företag som kunde ha tjänat vääääldigt mycket pengar på affären - men trots det så avstod dem. Nu tror jag visserligen att de har någon form av samarbete med Iran inom området. Men det är absolut inte lika utbrett som det skulle ha varit.

Jag har faktiskt en teori om att detta är en människa man inte kan resonera med. Dessutom, den här konflikten kommer inte att lösas förrän Obama verkligen sätter sig ned med den.

Jag förstår de som lämnade salen och jag tycker att det är lite väl idealistiskt att bara peka på att man ska ta tjuren vid hornen (ska Sverige göra det, eller vadå?). Detta är lite mer komplicerat än så.

Jo, det låter vettigt det du säger, att Irans president är omöjlig att göra affärer med, och har Israels utplåning på sin agenda.

Här säger en arab på svenskt forum i en av länkarna ovan:
"Hörde just på Indepth på arabiska aljazeera att [Irans President] Ahmadinejad hade två möten på sitt hotell efter det tal han höll. Möten med några av de största amerikanska och europeiska företag för att utveckla affärsförbindelserna.

Så, de som sprang ut när han talade, skickade till honom företagsrepresentanter att skriva kontrakt på miljardbelopp"

Så det verkar som om han inte är omöjlig att göra affärer med? Någon arab här på forumet som vet mera om "Indepth" på arabiska aljazeera och kan styrka uppgifterna?

Inte heller har Presidenten Israels utplåning på sin agenda. Läste en artikel om vad han EXAKT sade, och hur det översattes i väst media - och de två sakerna skiljde åt. Det var nästan samma saker, men små skillnader var det. Kontentan var att han inte pratade om Israels utplåning, utan något i stil med att "Israel kom till på orättvisa/felaktiga grunder" - eller nåt sånt. Och det omtolkades till att "Israel har inte rätt att existera" som omtolkades till att han "vill utplåna Israel"

Men seriöst, om det är mång miljard kontrakt så tror jag de flesta företag är villiga att göra mycket för att få de kontrakten. Man har ju hört om hur Saab mutat folk, hur amerikanska Boeing gjort likadant, etc. Alla gör sånt, verkar det som.

Men seriöst, jag anser Irans President verkar vara lite bakom flötet och jag håller inte alls med honom. Men det jag försöker säga med mitt inlägg, är att man ska inte lita på allting man läser. T.ex. när det påstås i väst media att Hamas vill utplåna Israel, i själva verket har Hamas lagt ned den retoriken utom en liten radikal gren. I själva verket har Hamas flera ggr sagt sig vilja ha fred med Israel. Men det får vi inte veta, det ser inte bra ut i Väst media om Israel framstår som aggressiva:
http://www.thenews.com.pk/daily_detail.asp?id=159644
Därför skriver alla tidningar att Israel försvarar sig. När det egentligen är tvärtom. Enligt internationell lag, har ett land rätt att försvara sig mot en militär vapenmakt eller en ockupation. Israel ockuperar 95% av Palestina. Alltså är det Palestina som försvarar sig. Israel är den aggressiva. Och ändå står det alltid i media att "Israel bara försvarar sig. Israel vill ha fred. Det är Palestina som är aggressiva och helt galna. Muslimer är galna krigsfanatiker, de går inte att resonera med. De är terrorister". Men i öst media står det heeeeelt annorlunda saker. Ska vi inte lyssna även på den andres version av samma historia? Nej, det ska vi inte, då ska vi tåga ut alla EU delegater. Låter det rättvist? Att bara lyssna på Israels version? En enda part? Varför är det fel att lyssna på båda parter?

Och alla fredsfördrag, så backar alltid Palestina och gör eftergifter, som du kan läsa om forskaren Dr Finkelstein skrivit. I en av länkarna ovan. Det är Israel som kräver mer och mer. Om Israel ville ha fred skulle vi haft det för längesen. USA gör som Israel vill. Det är allmänt känt.

Flancen,
Visst får du ta på dig foliehatten om du vill, efter att läst min post.

Exakt vad är det som gör mitt inlägg så tveksamt? Kan du peka ut något? Typ, när Marlon Brando uttalar sig om Hollywood? Eller är det någon av mina länkar som går till en israelisk dagstidning som du menar är lögnaktig? Vore bra om du kunde peka ut exakt vad det är som får dig att tvivla på de länkar jag länkat till? Eller tvivlar du inte på mina länkar, utan du tvivlar på min text? Kan du förklara lite mera? T.ex. menar du att ex president Jimmy Carter ljuger när han säger om Israeliska lobbyn i USA som heter AIPAC?
http://www.thedailybeast.com/blogs-and-stories/2009-01-29/car...

"AIPAC is the dominant voice among the Israeli organizations in this country. And if you look at the purpose of AIPAC, it’s not to promote peace, it’s not to bring peace to Israel, it’s to promote and defend the policies of the incumbent government in Israel. And so they defend Israel. It’s politically impossible, as you know, for any member of Congress to make a public statement condemning or criticizing the policies of Israel. It would be political suicidal for them to do so. A lot of the members of Congress agree with me, some very high up in the Congress. But if they came out publically and said it, their seats would be in danger."

Permalänk
Medlem

en sak att läsa något på en hemsida, en annan att se han säga det i säg, uppdrag granskning om du förstår vad jag menar?:)

sen så har vi detta med Palestina + egen stat = falskt i nuläget, aldrig funnits...

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saddam
Angående vit fosfor, så är det olagligt att använda i krigföring. Det spelar ingen roll om man varnar befolkningen eller inte. Det är olagligt ändå. Helt otroligt sjukt att försöka få användandet av det förbjudna vit fosfor till att vara palestiniernas fel? Jag vet inte om Israel än idag fortsätter förneka användadet av vit fosfor? Det förnekades konsekvent under kriget i alla fall:
http://www.timesonline.co.uk/tol/news/world/middle_east/artic...

Nej vitfosfor är inte förbjudet dock så ska det inte användas i befolkade områden vilket är anledningen till att de använder flygblad för att de faktiskt vill att de ska försvinna därifrån, dock så är krig i allmänhet kaos med resultatet att några faktiskt blev skadade/dödade, tror dock antalet var ~10. Flera länder använder vit fosfor (troligen Sverige också om krig) t.ex. har både USA och Storbrittanien använt det i Irak pga. rökutveklingen.

Citat:

Har Israel tvärvänt och erkänt nu? På samma sätt som när Israel bombade FN byggnader, så erkändes ingenting utan det var "ett misstag". Men höga tjänstemän i FN var rosenrasande på Israel eftersom Israel fått alla koordinater för FN byggnaderna - och ändå blev husen bombade. Saken var att där fanns massa mat och sjukvårdsartiklar och andra förnödenheter. Om de råkar bombas sönder, så dör palestinier. På samma sätt som Israel vägrar låta gravida kvinnor och sjuklingar uppsöka sjukhus genom spärrarna. De tvingas föda vid vägkanten. Somliga dör pga de inte hinner få vård. Det finns en outtalad policy att utrota och fördriva palestinierna.

Hamas har tidigare avfyrat raketer/granater i närheten av FN byggnader vilket det säkerligen också gjorde under Gaza kriget då om Israel träffar en FN byggnad får Hamas en bra PR puff, dock tror jag att Israel faktiskt träffat FN av misstag, misstag pga. att den negativ publicitet som en attack medför. Anledningen till att ambulanser inte får passera gränsen (1949 års gräns) är att palestinierna använder ambulanser som trupptransport (beväpnade man i civila kläder) och för att transportera sprängämne, detta reagerar inte FN på även om de är deras ambulanser som använts, inte heller reagerade de på granat/raket attacken i närheten av FN byggnad. FN är inte opartiska t.ex. var en medlem i islamiska jihad rektor på en FN skola...

Citat:

När man läser Palestinska intervjuer så säger Israels arme att de måste lämna sina hus, men palestinierna har ingenstans att fly till! Då kan de lika gärna stanna. Hela området är katastrofområde och Israelerna bombar överallt. De skjuter med 155mm haubitsar mitt in i centrum (kan skada på 300m håll) - det är förbjudet.

Vilken skum "läsvärd artikel om vit fosfor" du länkar till. Vart ska palestinierna fly? De är instängda i världens mest trånbodda plats Gaza och det bombas överallt. Och varför är vit fosfor ok att använda om man varnar befolkningen först? Blir vit fosfor lagligt då? Jag tycker du resonerar konstigt.

Det gick faktiskt att fly till södra delarna av Gaza då striderna framförallt skedde i norra delarna t.ex. var Gaza City inte speciellt påverkat av striderna, dessutom är det väl Egypten som kontrollera den södra gränsen av Gaza.

Citat:

Angående FN mötet och rasism. Enligt FN resolution #3379 så jämställs den israeliska sionismen (dvs judarna har rätten till ett Stor-Israel och dominera andra) som en rasistisk ideologi. Det är endast nazismen som klassats som rasistisk enligt FN tidigare. Det är inte så konstigt att somliga anser sionismen vara rasistisk när man tänker på FN resolution #3379. Nu finns inte den resolutionen längre, efter påtryckningar av USA och Israel. Det har aldrig hänt tidigare att en FN resolution dragits tillbaka.
http://en.wikipedia.org/wiki/UN_Resolution_3379

Resolution 3379 är intressant då den stärker min tro på att FN kontrolleras av muslimer och totalitära stater http://en.wikipedia.org/wiki/File:UNGA_3379_Map.png vidare kan jag också påpeka att resolutionen upphävdes http://en.wikipedia.org/wiki/UN_General_Assembly_Resolution_4... . Sionismen är judisk nationalism som jag tidigare nämnde kan man göra liknande intressanta paralleller till Islam då mohammed både bedrev krig, halshögg folk och gifte sig med en 10årig flicka, då ska man notera att Mohammed anses vara den ultimata förebilden för muslimer (troende)

[/QUOTE]
Angående talet som Irans president genomförde på mötet om rasism: Presidenten delade ut talet till alla, och talet var Israel kritiskt. Men presidenten sa något annat, han sa inte det värsta. Och ändå så reste sig flera EU delegater på given signal och gick. Trots att han inte sa det värsta. FNs egna tolkar bekräftade att han inte följde talet och inte sa det värsta. Presidenten lurade alla. Se kommentarerna:
http://jinge.se/mediekritik/yttrande-och-asiktsfrihet-i-fn.ht...[/QUOTE]Du tar din information från en bloggpost utan en enda källa....

Citat:

Här finns många uttalanden av bl.a. sydafrikaner och israeler som säger att Israel är en rasistisk stat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Israeli_apartheid
Men ta allt på wikipedia med en stor nypa salt. Som jag bevisat tidigare så är wikipedia admins pro-israel och raderar allt Israel kritiskt som går att radera, och mildrar resten:
http://www.israelshamir.net/English/Eng37.htm

Om jag inte missminner mig så stöder en majoritet av sydafrikanerna för Israel, att vissa anser att Israel är en rasistisk stat förvånar mig inte det finns muslimer som ser islam som nazistisk.

Citat:

Med alla dessa länkar nedan, vill jag visa på varför många länder lämnade mötet, pga Israels makt. Jag tycker det är fel sätt att föra en diskussion, att vägra lyssna på den andra parten. Att förbjuda folk från att föra en talan. Är det yttrandefrihet eller inte? Anti Förintelsemötet i Iran var ett svar på Västs Muhammed bilder. Om inte Väst hade publicerat Muhammedbilderna som upprörde Iran m.m. så skulle inte Iran bjudit in revisionister till ett Revisionist möte. Iran sade att om Väst hänvisar till yttrande friheten och publicerar Muhammed bilder och angriper muslimernas heligaste, så kan Iran angripa Väst allra viktigaste och heligaste; dvs Förintelsen - det som aldrig får ifrågasättas, vad som än händer. Det som blivit religion numera. Om Iran publicerat bilder om Jesus skulle inte många brytt sig. Förintelsen är mycket viktigare och större än Jesus, för Israel. Och det som är viktigt för Israel, är viktigt för Väst, pga media som är pro-israelisk. Varför får Väst hänvisa till yttrandefriheten och publicera Muhammed bilder, men när Iran hänvisar till yttrandefriheten och håller revisionist konferens, så är det helt fel och ren och skär ondska? Varför är det snart fängelsestraff i 27 länder att ifrågasätta Förintelsen? (Se länk lite längre ned här i samma inlägg)

Trodde Mohammed teckningarna var publicerade i Danmark och inte Israel vilket för mig något förvånad att de två är sammankopplade, att judarna inte sätter någon vikt vid jesus är för att de inte ser honom som messias. Att förintelsen är förbjuden att förneka i vissa länder är troligen av samma anledning som det är förbjudet med rasism i sverige och hets mot folkgrupp.

[QUOTE]
Och, Irans president har miss citerats om att utplåna Israel. Det stämmer inte, han uttryckte sig starkt kritiskt men inte att utrota Israel. På samma sätt har Hamas uttryckt vilja till fred med Israel längs 1967 års gränser, vid flera tillfällen (men det får vi i väst inte heller veta, eftersom Israel styr över Media). Men Israel vägrar fred. Vid varje fredsförhandling så har Palestina backat, men Israel stoppat käppar i hjulen. Alltid. Om Israel inte vill ha fred, så blir det inte fred:
http://sabbah.biz/mt/archives/2009/01/15/norman-finkelstein-t...[QUOTE]Han uttryckte väl sig att Israel skulle upphöra från tidens historia eller liknande och man kan börja gissa vad det handlar om när de skriver samma på deras ballistiska raketer. Förresten förklara varför Arafat sa nej till Camp David och taba förslaget från israelerna och istället startade den andra intifadan?

motbilder är en stark vänster blogg, du får usäkta om jag inte ser den som ytterst trovärdig men allt är subjektivt....

Tog bort din text om en judisk världskonspriation

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
en sak att läsa något på en hemsida, en annan att se han säga det i säg, uppdrag granskning om du förstår vad jag menar?:)

sen så har vi detta med Palestina + egen stat = falskt i nuläget, aldrig funnits...

Oj. Den har jag aldrig hört förrut. Förrut när man pratade om vad Israel gjort och inte gjort, så krävdes länkar annars ljög man. Och nu när man länkar till allt man säger, så börjar det krävas att man själv varit där på plats. Och i ett slag ogiltigförklarar man alla böcker, forskningsartiklar, rapporter, etc. Den var lite snygg faktiskt!

Ja, då har jag inget mera att säga dig. Jag har tidigare länkat till massa forskningsartiklar om AIPACs makt, skrivna av professorer från Harvard, och andra universitet, etc. Men jag har aldrig självt upplevt de sakerna som professorerna skriver om, så ingen av mina länkar räknas för dig.

Du kan nog lämna diskussionen nu, eftersom ingen här som länkar till några seriösa forskningsartiklar har varit på plats och upplevt sakerna själv. Ingen har något att komma med, som du kan tro på. När vi pratar om vit fosfor som Israel använde, så var ingen av oss där nere och fick fosfor på sig. Och om någon vore där nere, så skulle du nog ändå inte tro på det.

Angående Palestina som egen stat eller inte, så finns det massor av FN resolutioner som säger att Israel måste lämna tillbaka mark till de som inte existerar (dvs palestinierna). Spelar roll vad de kallas, palestinier eller whatever. Det viktiga är att det finns massor av FN resolutioner som förbjuder denna ockupation.

Sen finns det många som inte håller med dig. Det finns folk som anser Palestina vara ett etablerat begrepp och det bära legitim grund, speciellt som det pratas om Palestina i FN resolutioner.

Permalänk
Medlem

det jag menade var att jimmy carter hade sagt det, att Israel har inflytande på USA har jag redan kännt till:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Avstängd

Saitzor,
Det är lite intressant. Vid en enda av mina kommentarer, så säger du:
"Du tar din information från en bloggpost utan en enda källa...."
Rätta mig om jag har fel, men jag ser inte dig komma med källor för dina många påståenden? Vad sägs om att du kommer med källor för alla dina påståenden? Sen kan vi fortsätta diskussionen. T.ex. när du skriver att ca 10 st dödades av vit fosfor (som Israel förnekade kraftigt men Israel ljög).

Jag har nämligen ganska bra länkar som motbevisar dina påståenden. Jag väntar på att få motbevisa dina påståenden. (Många av mina länkar går till israeliska media, en av mina länkar går till officiell rapport från Israeliska staten. Du kan knappast avfärda mina länkar som lögner :).

Angående att motbilder är en vänsterblogg och därför knappast trovärdig. Skit i hans trovärdighet. Det viktiga är att hans blogginlägg är en sammanställning av andra länkar han funnit på nätet. Om det känns bättre för dig, så kan jag klistra in hans länkar här, så kanske det känns trovärdigare för dig. Vill du det? Han pratar t.ex. om handboken som Israel givit ut; hur man bemöter Israel kritik. Tror du verkligen han hittat på boken också? Den boken finns. Det är inget påhitt. Det finns länk. Vill du att jag klistrar in länken? Allt som han skriver på sin blogg är lögner, enligt dig. Men vad händer med hans länkar då? Är de också lögner?

Angående en "judisk världskonspiration". Jag pratar inte om någon sådan. Var gör jag det? Jag pratar däremot t.ex. om AIPAC, den israeliska lobbyns makt i USA. Jag har massor av länkar där t.ex. professorer från Harvard berättar om AIPACs makt. Du kan få se dem om du vill. Eller så kanske du avfärdar forskningsartiklar från världens ledande universitet?

Men tillbaka till dina länkar, du har kommit med massa påståenden (som inte stämmer alls) och jag vill se dig bevisa att du har rätt.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det är trist att alla diskussioner på nätet alltid utvecklas till att bli en "punch my vagina" diskussion.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saddam
Oj. Den har jag aldrig hört förrut. Förrut när man pratade om vad Israel gjort och inte gjort, så krävdes länkar annars ljög man. Och nu när man länkar till allt man säger, så börjar det krävas att man själv varit där på plats. Och i ett slag ogiltigförklarar man alla böcker, forskningsartiklar, rapporter, etc. Den var lite snygg faktiskt!

Ja, då har jag inget mera att säga dig. Jag har tidigare länkat till massa forskningsartiklar om AIPACs makt, skrivna av professorer från Harvard, och andra universitet, etc. Men jag har aldrig självt upplevt de sakerna som professorerna skriver om, så ingen av mina länkar räknas för dig.

Du kan nog lämna diskussionen nu, eftersom ingen här som länkar till några seriösa forskningsartiklar har varit på plats och upplevt sakerna själv. Ingen har något att komma med, som du kan tro på. När vi pratar om vit fosfor som Israel använde, så var ingen av oss där nere och fick fosfor på sig. Och om någon vore där nere, så skulle du nog ändå inte tro på det.

Angående Palestina som egen stat eller inte, så finns det massor av FN resolutioner som säger att Israel måste lämna tillbaka mark till de som inte existerar (dvs palestinierna). Spelar roll vad de kallas, palestinier eller whatever. Det viktiga är att det finns massor av FN resolutioner som förbjuder denna ockupation.

Sen finns det många som inte håller med dig. Det finns folk som anser Palestina vara ett etablerat begrepp och det bära legitim grund, speciellt som det pratas om Palestina i FN resolutioner.

Har jag sagt att Israel INTE använde vit fosfor? USA använde det http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/4417024.stm likaså britterna http://www.timesonline.co.uk/tol/news/world/iraq/article59089...

Menar du denna rapporten? http://en.wikipedia.org/wiki/The_Israel_Lobby_and_U.S._Foreig...

Dessutom sa jag faktiskt att AIPAC troliggen hade ett visst inflytande vilket andra lobby organisationer också troligen ha som jag tidigare nämnde den Saudiska, sen får man häller inte glömma att stödet i USA för Israel är stort.

Ang FN skolan http://www.youtube.com/watch?v=zmXXUOs27lI

FN skolan rektor vad medlem i islamiska jihad http://www.reuters.com/article/middleeastCrisis/idUSL05686115

ambulansen http://www.youtube.com/watch?v=Yb-93Rud0CA

Du kan föresten förklara varför Israel är så kritiserat i FN medan länder som Iran. Kina, Nordkorea, Sudan, Zimbawe, Kuba, Burma inte har kritiserats alls i samma utsträckning....

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saitzor
Du kan föresten förklara varför Israel är så kritiserat i FN medan länder som Iran. Kina, Nordkorea, Sudan, Zimbawe, Kuba, Burma inte har kritiserats alls i samma utsträckning....

Min teori är för att de anser sig vara en demokrati och då förväntas man leva upp till en högre standard.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Min teori är för att de anser sig vara en demokrati och då förväntas man leva upp till en högre standard.

Säkerligen dock kommer kritiken framförallt från diktaturer som min tidigare länkt till UNwatch hade de flesta resolutionerna i rådet för mänskliga rättigheter sponsrats av islamiska länder där flertalet inte är demokratier.

Hittade den intressant artikel http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1239710759267&page... Sjukhus är uppenbarligen perfekta högkvarter då Israel inte kan spränga det i bitar.