Permalänk
Medlem

8800GT..döende?

Jag tror min Asus 8800GT håller på tyvärr att dö därför jag har på sistone märkt rätt stora performance hit och ökad temperatur trots att jag tog ut den, rengjorde och la på ny kylpasta för 1 månad sen.

Någon som har något tips på att kolla säkert?

Permalänk

Byta kylare?

Permalänk
Hedersmedlem

Hur mycket pasta lade du på då? Kanske blev lite för mycket?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Avstängd

kanske borde ta ditt kära kort till doktorn, glöm inte o ringa begravningsbyrån o köpa kista.

Cherish you're last moments

Visa signatur

HomePc | När jag blir 30+

Laptop | MacBook Pro |

Permalänk
Medlem

Ne kylare funkar som den ska, åtminstone fläkten brummar på som den brukade. Jag la på mindre pasta för att jag vill undvika att ha för mycket, har läst att det blir värre då.

Jag funderar på att köpa något billigare kort bara tillfällligt men jag får se, problemet är att när den går upp 70C så laggar det rätt mysigt =/.

EDIT: Hmm, när jag tänker på det ska jag nog plocka isär fläkten och kolla att den går men svårt att se problemet om fläkten snurrar i 100% och jag inte kan ändra..

Permalänk

Kan du inte ta bort plast kåpan och lägga ett par fläktar under kortet som blåser rakt på kotet så att det blir lite kallare bara för o testa?

Permalänk
Medlem

Sålänge du inte får några artifakter eller andra konstigheter på skärmen borde det vara lite tidigt att dödförklara det tycker jag iaf.. Kolla att kylaren sitter som den ska.. finns det bara ett litet spel mellan gpu och kylare alternativt att den sitter på sniskan kan det bli väldigt varmt!

Visa signatur

Linux is like living in a teepee. No Windows, no Gates, Apache in house.

Permalänk
Medlem

Jag tog i sär skiten och tyvärr har det inte hjälpt något...Jag tog bort ena plastbiten som sitter på saken som håller fläkten, den var ändå bara ivägen så gav något lite extra rum i mitt lilla chassi..(NSK4000 btw).

Jag öppnade mitt chassi och det bara flyger ut värme så det är ett tecken på att jag bör fixa nytt chassi; det kyler inte bra där inne och värmen far inte ut.

Jag ska försöka montera in en extra 250mm fläkt vid sidan så den blåser rakt på grafikkortet, kan hjälpa tills vidare.

Permalänk
Medlem

Det kanske är en/flera chassifläktar som har gett upp?

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Hedersmedlem

Fixa insug/utsug? En eller ett par 120mm insug lågt och en 120mm högt. Typ nexus/noctua/scythe? Tror mer på att få genomströmmning än att få all varm luft att pressas mot mb och allt vad som blir av den 250mm fläkten. Jag skulle försöka se till att få ut luften.