Permalänk
Avstängd

GTA iv probs

vad tror ni detta kan bero på?

Har provat alla möjliga grafikinställningar.. Drabbas av problemet hårdare online än single player.

Alla patcher som släpts är installerade..

Är det mitt grafikortsminne som tar slut?
skulle det isf bli bättre med ett hd4890 1gb?

otroligt störande iaf.

Dator i sign.

Permalänk
Medlem

Testa sätta på fläkten på 60%-70% om du inte redan har den på det. Mitt grafikkort började sega ner med att ta fram alla detaljer då det blev varmt eftersom fläkten inte varvade upp tillräckligt.

Permalänk
Avstängd

jag har skaffat ett annat bios "asus top" så tempen håller sig runt 60 grader ständigt.

Permalänk
Medlem

Okej, ingen aning då. Vet att GTA har stöd för upp till 4 kärnor, så desto närmare det, desto bättre bör det prestera då det från början är tillverkat för ännu fler.

Permalänk
Hedersmedlem

Vilken upplösning kör du på?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

tycker det där värkar väldigt konstigt, antingen kör du något i bakgrunden som du inte lagt märke till. jag försökte koda om en film i bakgrunden medans jag spela, det gick men ibland tog det några sekunder innan stolpar och annat visades ibland (blev några självmord med bilen).

alternativt hur mår din hårdvara egentligen? brukar inte sånt här hända när sakerna får gå för varmt. (någon får gärna verifiera). du kan ju prova och ställa ner till original inställningar isåfall och prova hur spelet går?

jag kan med min intel maskin i signaturen ha följande inställningar. och det är både en sämre cpu samt grafikkort (oklockade).

1680x1050@60hz
Texture: medium
Render: high
Distance/density alla på runt 30
shadow har jag bara på 3