Permalänk
Medlem

mmorpg

jag har nyligen slutat med wow/tibia och söker då ett nytt mmorpg.
Det som är viktigast är att det är ett så kallat "f2p" free to play.

Om någon kunde komma med lite tips så vore det bra, kanske även lite nybörjar hjälp om du själv lirar spelet

Visa signatur

|i5 750@4,0 ghz water cooled| |4 gig xms3 1600 mhz| |3x asus 280 gtx 700/1400/1275< vattenkylda| |8800 gt g92 "physx" vattenkylt| |ASUS P7P55WS SuperComputer| |34797 vantage score|
|Ljud>| |°4x cerwin vega XLS-215°| |2x Samson PG3800 |Zachry XPS-600 för biamp.|
|Alto x23 delningsfilter| | 4x RCF LF18G400 18"| | Peavey pvi 3000|

Permalänk

svårt att hitta bra gratis spel tycker jag. Har ganska nyligen prövat Archlord och det var okej men verkar bli lite enformigt. Jag tror jag sparar denna tråd och ser vad andra har att komma med!

Permalänk
Medlem

Anarchy Online. Med den nya grafikmotorn lär det bli riktigt bra, och det är gratis utan expansions! Sen finns också Atlantica Online, Runes of Magic och Sword of the New World som ska vara helt okej för att vara F2P...

Men, i slutändan är det ju nog så att man måste betala för sig om man vill spela ett bra MMORPG. Det finns inga riktigt bra gratisspel. Kan du tänka dig att betala rekommenderar jag varmt LotRO, det helt klart bästa MMORPG't om du är en s.k. casual player.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Anarchy Online. Med den nya grafikmotorn lär det bli riktigt bra, och det är gratis utan expansions! Sen finns också Atlantica Online, Runes of Magic och Sword of the New World som ska vara helt okej för att vara F2P...

Men, i slutändan är det ju nog så att man måste betala för sig om man vill spela ett bra MMORPG. Det finns inga riktigt bra gratisspel. Kan du tänka dig att betala rekommenderar jag varmt LotRO, det helt klart bästa MMORPG't om du är en s.k. casual player.

Jag håller med om att man måste betala för att få något bra.

Ryl2 incomplete union och Ryl2 reunion är gratis men de har några år på nacken. Ett annat kul spel är Cabal Online.
Om du söker lite på Youtube på t.ex. "free mmorpg list 2009" osv. så får du upp lite recensioner och dyl. Om du hittar något som ser kul ut söker du på spelet (ex. RYL2 gameplaý) så får du se lite mer om hur det är!

Dock så är det så att i de flesta gratis mmorpg (däribland RYL) så kan man köpa ett monster vapen eller armor för riktiga pengar och äga sönder alla! Det är därför man ska betala för spelet!

Permalänk
Medlem

båda Risk your life har jag lirat en hel del innan wow kom ut å de var riktigt kul! har haft tanke på att börja igen men att börja själv är enformigt..

har även lirat Anarchy Online doc med den gamla grafikmotorn och då var de riktigt lame. har dom släpt spelet med den nya grafikmotorn än?

Visa signatur

|i5 750@4,0 ghz water cooled| |4 gig xms3 1600 mhz| |3x asus 280 gtx 700/1400/1275< vattenkylda| |8800 gt g92 "physx" vattenkylt| |ASUS P7P55WS SuperComputer| |34797 vantage score|
|Ljud>| |°4x cerwin vega XLS-215°| |2x Samson PG3800 |Zachry XPS-600 för biamp.|
|Alto x23 delningsfilter| | 4x RCF LF18G400 18"| | Peavey pvi 3000|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mofflan
båda Risk your life har jag lirat en hel del innan wow kom ut å de var riktigt kul! har haft tanke på att börja igen men att börja själv är enformigt..

har även lirat Anarchy Online doc med den gamla grafikmotorn och då var de riktigt lame. har dom släpt spelet med den nya grafikmotorn än?

Nej, inte än. Dock har de pratat om sommaren 2009, så snart...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Jag har precis börjat spela Rappelz, det är ganska kul. Jätte fin grafik för att vara gratis.

Det är väl helt okej balanserat om man inte räknar med att en low lvl kan ha sjukaste pets.

Permalänk
Medlem

Guild Wars är väl rätt bra?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Guild Wars är väl rätt bra?

Vet inte om det kan räknas som ett MMORPG, men det är ett bra spel iaf. Och det hör ju till något slags liknande genre, även om upplägget inte är riktigt detsamma.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Guild Wars är väl rätt bra?

Inte gratis. Det har visserligen ingen månadskostnad, men istället måste man ju köpa expansions.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

hehe flyff?

jag tycker flyff är grymmt med sin lite roligare grafik och lite udda grejer.

PS.börjar bli roligt efter lvl 60 men bli "assist" och bli plvlad så tar det bara någon dag:P

http://flyff.gpotato.com/

Permalänk
Medlem

Tycker knappt det finns några nya MMORPG spel som är bra även de som kostar så att hitta ett bra gratis är lite orealistiskt, iaf för min del. Känns inte som att de pengar man betalar för ett spel varje månad görs något vettigt med

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Medlem

Vad sägs om att ge upp MMO och testa andra spel?

Just an idea för jag vet hur mycket tid den typen av spel tar up.

Förresten dom flesta tipsen på spelen här har gameguard
kanske skulle kolla up dte först och se om det verkligen är värt det..
http://en.wikipedia.org/wiki/GameGuard#Known_games_running_Ga...

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Avstängd

testa the crims

Visa signatur

AMD Athlon 64 x2 6400+ | Gigabyte GeForce 9600GT Dual-DVI 512MB | Asus M2N-SLI | Corsair XMS2 Xtreme DDR2 PC6400/800MHz CL5 1GB 2x | Corsair 550w | Zalman CNPS9700 NT | antec p182b + 5 nexusfläktar| hårddiskar 750 + 140 + 10 (interna) 500 + 500 + 400 (externa)

Permalänk

Testa Runes of magic

http://www.fz.se/artiklar/20090414/runes-of-magic/

ska tydligen vara ganska likt wow men helt gratis. testade det men tyckte inte det var speciellt likt wow mer likt guildwars än wow

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Inaktiv

Requiem = Bloodymare är ett gratis lir, helt ok grafik och mycket quester mm det e ett gratis lir som har fått höga betyg för att vara gratis, och själv älskar man LotRO men spelet suger, stelt mm skulle inte rekommendera det

Permalänk

Ger tråden en liten bump för att se ifall det finns några fler förslag.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Som sagt, Runes of Magic ska du bara testa! Jätte bra spel enligt mig! Jag har börjat spela aktivt nu, är lvl 17mage/13priest (man kan ha 2 klasser).

Visa signatur

Antec sixhundred, Corsair XMS3 4GB (2 x 2GB) 1600MHz DDR III 4gb pc12800, Asus DirectCU II GTX 570, Corsair TX 650w V2, Amd Phenom II 965 3,4 ghz, 1TB Samsung HDD + 250 gb hdd maxtor, Asus M4A87TD EVO, Samsung T220 22", Razer Deathadder, Razer Arctosa, Logitech Z-4

Permalänk

Har fått ner Runes of Magic nu och tänkte ge det ett försök eller 5 senare idag. Är tydligen likt WoW men det är inget jag lär märka eller störas av då jag bara spelat 10 dagars trial av WoW.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CrazyBanana
Har fått ner Runes of Magic nu och tänkte ge det ett försök eller 5 senare idag. Är tydligen likt WoW men det är inget jag lär märka eller störas av då jag bara spelat 10 dagars trial av WoW.

Det är likt WoW, men när jag körde Open Betan i julas tyckte jag att det var segt och enformigt! Men det kan ju ha ändrats lite nu.

Permalänk
Medlem

Ether saga online. Ett underbart gulligt f2p mmo från företaget som släptte "perfect world". Spelet liknar wow rent mekaniskt, som de flesta mmos gör nuförtiden, men har en riktigt rolig story och bra art work. Det jag gillar bäst med spelet är att det är en blandning av den typiska mmo genern och pokemon samlandet
En trailer http://eso.perfectworld.com/download/movie

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
Vet inte om det kan räknas som ett MMORPG, men det är ett bra spel iaf. Och det hör ju till något slags liknande genre, även om upplägget inte är riktigt detsamma.

Ligger bland MMORPG spel. Programvaran är fri att ladda ner och det finns 14-dagars/10 timmars trail-nycklar som inte kostar något. Skulle man gila spelet så går det att köpa sen. Trilogin rekomenderas, billigast per del.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Igelkott
Wurm
http://www.mmorpg.com/gamelist.cfm/game/129

Har rating 7.34
Star Wars: The Old Republic som också är utan månadskostna har rating 8.50

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av abki
Har rating 7.34
Star Wars: The Old Republic som också är utan månadskostna har rating 8.50

Då var det ju enkelt och tråden kan nu låsas.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Avstängd

Perfect world är det bästa gratis mmot som går att spela...

Alla gratis mmos är grind spel och detta är inget undantag. Har testat antagligen flera hundra gratis spel och detta är det jag fastnade för.

Flyff är det värsta grind spelet på jorden, De har tillochmed satt så att:
Hjälm lvl 20
Bröst lvl 21
händer lvl 22

osv för att man ska levla... Sen så vet jag inte, men har någon kommit till max lvl på det än?

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Igelkott
Wurm
http://www.mmorpg.com/gamelist.cfm/game/129

sorry dubbelpost men
Wurm

"You will start playing immediately for FREE on the Golden Valley server and then upgrade to PREMIUM to move to the main servers of Jenn Kellon and Mol Rehan - home and WIld"

edit, det r som en trial?

Visa signatur

lolclockers

Permalänk

www.runescape.com där har du ett f2p mmorgp!

Visa signatur

Main: ASRock Z390 Phantom Gaming ITX/ac | Intel Core i9 9900K | Corsair LPX 32GB 3200CL16 | EVGA RTX 2080 XC Gaming | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 EVO 1TB | Louqe S1 Ghost Limestone

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lakej
sorry dubbelpost men
Wurm

"You will start playing immediately for FREE on the Golden Valley server and then upgrade to PREMIUM to move to the main servers of Jenn Kellon and Mol Rehan - home and WIld"

edit, det r som en trial?

Dom har ändrat nyligen så jag vet inte exakt hur det funkar faktiskt.
Men ja antagligen så ska det inte räknas till gratisspel längre. Sorry

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N