Hjälp med hackat steam-konto

Permalänk

Hjälp med hackat steam-konto

Hej!
Nu inatt så är det någon som har bytt pw på mitt steam konto..

Och när jag försöker byta lösen via "retrive a lost account" så går det inte häller..

Någon som vet vad jag kan göra?..

Mvh Tim

Permalänk
Medlem

du ska kontakta steam så kan dom återställa det.

Permalänk
Medlem

När jag fick mitt steamkonto hackat skickade jag ett mail till dem att jag trodde kontot var hackat med lite allmän info om kontot. Mitt Kontonamn var ju dessutom samma som min email så bara där borde de ju sett att det var nått fufens, dvs om man har en email adress som kontonamn och en helt annan som emailadress till kontot. Skickade även med ett foto på min halflife 2 kupong med cd-key och information om mina köp jag gjort genom steam med mitt VISA-kort. Fick sedan tillbaka kontot på direkten.

Roliga var att jag använde inte mitt konto under en längre period på kanske 2-3 år så jag märkte aldrig att kontot var kapat. Och under denna tid använde någon annan kontot till att bygga upp värsta friends communityn, var med i massa grupper, anmäld till flera turneringar och lira Counterstrike typ 8-9 timmar per dag. Tror man också bygger upp någon sorts rykte beroende på hur mycket man lirar och hur bra man är. Och allt detta fick han förstört för att han var för snål för att köpa halflife 1 för typ en hundring istället för att börja lira på ett kapat konto.