Problem med HDMI med ett asus gts250 dk

Permalänk

Problem med HDMI med ett asus gts250 dk

Jag vet inte riktigt om jag skriver på rätt ställe, så jag ber om ursäkt för detta isf..

Nu är det så att jag har ett problem när jag ska koppla min stationära dator till tv:n via HDMI (DVI-HDMI adapter, den som följde med grafikkortet).. Det sprakar något fruktansvärt mycket i tv:n även om jag stänger av ljudet både i datorn och tv:n (använder ljudkortet som sitter på moderkortet, har även testat olika drivrutiner för det).. Jag har testat olika HDMI kablar.. Avinstallerar jag både drivrutiner för ljudkortet och grafikkortet (även testat olika drivrutiner för grafikkortet) så sprakar det inte.. Så jag vet inte riktigt vart felet sitter..
Det fungerar perfekt om jag kör med vga kabel..

Lite fakta:

Moderkort: MSI P35 Platinum
OS: Vista x64 Home Premium
Grafikkort: Asus GTS250 512MB DK
TV: Samsung LE-32S67

Är det någon här som kan hjälpa mig med detta problem?

Tack på förhand / Simon

Permalänk

ingen som kan hjälpa mig ?

Permalänk
Medlem

Men om det funkar perfekt med vga kabel... Vad är problemet?

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk

jag tycker bilden är lite suddig, eller ja, kanske inte suddig men lite oskarp och jag kan inte köra med högre upplösning än 1024x768.. jag tycker bilden blir avsevärt mycket bättre med hdmi

bör tilläggas att jag har testad båda dvi portarna och även båda hdmi portarna i tv:n..