Router gör mitt internet segt (netgear RP614v4)

Permalänk
Medlem

Router gör mitt internet segt (netgear RP614v4)

Hejsan

Jag har en router utav modell Netgear RP614 v4
Jag hade tidigare en liknande som gav upp så jag gick och lämna tillbaka den och fick en ny likadan. När jag kom hem och hade kopplat in den så fungerade som den ska ett tag. Men jag upptäckte att det tog en väldans tid att ladda hemsidor då och då, och ibland kom jag inte alls in utan fick ladda om.

Även i spel upplevde jag att jag blev disconnectad ofta, tex i wow så kunde jag inte springa en instans eller raid mer än 10 minuter innan jag blev utslängd och i Warcraft 3 så blev jag ofta disconnectad som inte var särskilt populärt i DOTA.

Jag har försökt att installera om den och hämtat ny programvara men efter att ha misslyckats så har den stått och samlat damm. Jag vill inte gå tillbaka med den en gång till då dom troligtvis kommer skylla på mig så jag undrar om det kan vara nåt jag missat

någon som har förslag? Format c:?

Edit: Jag kör inte trådlöst

Permalänk
Medlem

Hade likadan router till för ett par månader sedan, upplevde samma ungefär samma fel då den höll på att ge upp. Mitt tips är att testa uppgradera firmware på den, fungerar inte detta ska du naturligtvis vända dig till stället du köpte den på.