Hjälp! Counter strike 1.6!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tomelilla
Registrerad
Apr 2009

Hjälp! Counter strike 1.6!

Jag skulle gå in på CS och spela lite och då såg jag att grafiken var ovanligt dålig. Så jag gick in på Options och ändrade ( Dum som jag är ) till högsta grafik.
Då stängdes allting ner. Så jag provade att gå in igen och då blev allting svart och så stod det "Video Mode Not Supported" sen stängdes det ner.

Så min fråga är: Hur kan jag ändra grafiken utan att gå in på spelet?

Det är på dator jag har det. (Steam)
Jag har provat att avinstallera allt och sen instalera det igen, men det funkade inte. Jag har letat runt på Steam och kollat men jag hittade inget.

Så snälla HJÄLP!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2008

Prova ta bort din config fil. Annars är systemåterställning en snabb och smidig lösning.

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2004

högerklicka på Counter Strike i steam, välj properties, sen launch options.

skriv t.ex -w 800 -h 600 om du vill köra 800x600 som upplösning.

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | BenQ 2420Z 24" 144hz | Corsair K65 RGB MX Red | Zowie FK1 | Xtrfy XGP-L4

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2008

Om inget av alternativen där funkar kan du ju instellara om spelet, bara in på steam och avinstallera och sedan låta det ladda ner igen.

Men en sak är säker: Ditt grafikkort verkar vara på väg att ... dö...
Men om du har tur (som jag aldrig haft med cs o grafikkort), så kanske det bara är att du kollat på film innan du börjat spela och din dator anpassat grafiken för film, finns ju sånna lägen på skärmar typ, videomode, gamingmode osv...

PMa för djupare diskussioner ;)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2005

Känns som du lyckades välja en upplösning eller en viss hz som din skärm inte stödjer. Ta bort cfg brukar alltid funka om man råkar skita sönder inställningarna i cs1.6.

Finns lite inställningar i regedit också. HKEY_CURRENT_USER/Software/Valve/Half-life/Settings.

Ändra inget här som du inte har en aning om vad det är.

kontrollera värdena "screen hight" "screen width". Om dem är en upplösning som din skärm inte stödjer så är det bara högerklicka -> Ändra -> Välja Decimal under bas och sedan skriva din önskade upplösning.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2007

Ta bort configen som dom sa tidigare!

De kommer funka !

Core I7 Q6700K@ 4,6 Ghz | ASUS Z170 MAXIMUS VIII HERO | Asus GTX 1080 Ti STRIX |Corsair Vengeance 3000 Mhz 32GB|Noctua NH-D15 | Corsair AX860i | Windows 10 PRO 64 bit | | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Roccat AIMO| Corsair k75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tomelilla
Registrerad
Apr 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TriPraX
Ta bort configen som dom sa tidigare!

De kommer funka !

Det funkade inte

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Nov 2003

det sQuille sa borde fungera.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bohus
Registrerad
Mar 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LillRikk
Det funkade inte

Tog du bort rätt config fil?
Valve/steam/steamapps/ditt kontonamn/Counter-Strike/Cstrike/ ? Ta bort både userconfig och config filen i denna mappen. Steam kommer lägga in standardinställningarna när du startar steam.

Silverstone | ASUS Z170 PRO GAMING ATX | Intel Core i5 6600K Skylake @ 4500 Mhz | Corsair H75 Hydro cooling |Asus Geforce GTX 970 med NZXT Kraken g10 kylning | Corsair 8GB (2x4GB) DDR4 2133Mhz Vengeance LPX | PS Corsair TX850W | SSD 3x Samsung 850 EVO 120/250GB/500 GB | Samsung c32hg70 144hz | Logitech g403| Corsair Vengeance K90 Mechanical Keyboard | Corsair Vengance 2000 Headset| Samsung Galaxy Note 8|LG OLED 55B7v, Nintendo Switch, Microsoft Surface Pro.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Apr 2009

Re: Hjälp! Counter strike 1.6!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LillRikk
Jag skulle gå in på CS och spela lite och då såg jag att grafiken var ovanligt dålig. Så jag gick in på Options och ändrade ( Dum som jag är ) till högsta grafik.
Då stängdes allting ner. Så jag provade att gå in igen och då blev allting svart och så stod det "Video Mode Not Supported" sen stängdes det ner.

Så min fråga är: Hur kan jag ändra grafiken utan att gå in på spelet?

Det är på dator jag har det. (Steam)
Jag har provat att avinstallera allt och sen instalera det igen, men det funkade inte. Jag har letat runt på Steam och kollat men jag hittade inget.

Så snälla HJÄLP!

Har det aldrig slått dig att spelet gjordes 1999

[B]Stationär: XFX nForce 780i | Intel C2Q Q8200 2,33@3.0Ghz | 2x2048Mb Kingston HyperX 1066 | Gainward GTX295 1792MB | ::: Galleri :::