3Dmark funkar inte för mig! Hjälp

Permalänk
Medlem

3Dmark funkar inte för mig! Hjälp

Tjo, Har ett litet problem.
Jag skulle vilja köra min dator i ett program som mäter/checkar hur bra min dator är och sedan jämnföra. Jag hörde talas om ett program som heter 3Dmark vantage och jag tanka ner och startat det, Men då börjar det lagga väldigt mycket och man ser knappt på skärmen vad det ska föreställa och det liksom "flammar" vitt, (Dock ser man ibland vad det föreställer på vissa ställen på skärmen.)
Jag har ett Geforce 9800gx2 grafikkort och jag vet att det inte är grafikkortet som är problemet för jag har spelat crysis på datorn och på högsta inställningarna hade jag runt 23-31 fps, kanske är det drivrutinerna eller directX 10 som har pajat.

Men kan någon tipsa mig om något annat program elr hur man löser problemet? Skulle vara shysst!

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Hedersmedlem

Kolla om det finns några fixar på 3dmarks nedladdningssida.
Sedan kan det vara så att du inte kör på WHQL-certifierade drivrutiner från nVivda. Ta hem de senaste som är detta

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Har du vista eller xp? 3DMark Vantage fungerar bara på vista tyvär.

Visa signatur

Computer: Intel Core i5 2500K 3,3GHz, PowerColor Radeon HD6870 1024MB CrossFire, Corsair 8GB (2x4096MB), XFX Core Edition 750W 80+ Bronze, 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Fractal Design Core 3000, Cooler Master Hyper 212 Plus
Mac: MacBook Pro Retina 13,3"

Permalänk
Medlem

Hej.

Felmeddelande på Felmeddelande.
Jag hade så stora problem med till och med 3DMark06 på min Windows XP 32
Att jag lovat mej själv att aldrig mer installera NÅGOT Futuremark program.

Dom är även ganska äckliga på att anonsera: AiDS.
Websiten deras är ju nästan Total kommersiell.

Det finns andra bra och Riktiga Gratis Program att testa dator-prestanda med.
Monopol-ställning är mycket sällan bra för användare:
vare sej det är:
- Microsoft
- Google
- Idi Amin
- Internet Explorer
- Windows
- Sadam Hussein
- www.FutureMark.com - mersiella

/tycker halojoy .. usch och fy för sånt

* com står för commersial, Kommersiell

Visa signatur

ASUS P8Z77-V DELUXE, Core i7 3770K@4.2GHz, Noctua NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte GTX 650Ti 2GB,
Samsung Pro 840 256GB, 1TB WD Green, be Quiet! E9 680W Modulär, Fractal Define R4

Permalänk
Inaktiv

Inget fel på 3DMark Vantage då det fungerar för oss andra. Kolla dina drivrutiner om det är något skit med dom. Du har legal licens?
Vad kör du för OS?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av halojoy
Hej.

Felmeddelande på Felmeddelande.
Jag hade så stora problem med till och med 3DMark06 på min Windows XP 32
Att jag lovat mej själv att aldrig mer installera NÅGOT Futuremark program.

Dom är även ganska äckliga på att anonsera: AiDS.
Websiten deras är ju nästan Total kommersiell.

Det finns andra bra och Riktiga Gratis Program att testa dator-prestanda med.
Monopol-ställning är mycket sällan bra för användare:
vare sej det är:
- Microsoft
- Google
- Idi Amin
- Internet Explorer
- Windows
- Sadam Hussein
- www.FutureMark.com - mersiella

/tycker halojoy .. usch och fy för sånt

* com står för commersial, Kommersiell

Det är väl klart att sidan är kommersiell då Futuremark är ett vinstdrivande företag.

Eftersom du tydligt anser att 3DMark är så kass så kan du ju också ge TS lite exempel på "Riktiga Gratis Program" som han kan testa med istället?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av simon10
Har du vista eller xp? 3DMark Vantage fungerar bara på vista tyvär.

Jag har Windows vista 32 bit så det borde funka ju

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
Kolla om det finns några fixar på 3dmarks nedladdningssida.
Sedan kan det vara så att du inte kör på WHQL-certifierade drivrutiner från nVivda. Ta hem de senaste som är detta

Jag har bara laddat ner någonting därifrån när jag tryckte att hemsidan skulle atomatiskt söka vad jag behövde typ... var de fel?

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial