Permalänk
Robot

Retro Apple

Jag har alltid gillat looken på Apples tidiga regnbågsfärgade äpplen, så jag bestämde mig för att modda original äpplet på min MacBook så jag blev av med det trista vita äpplet.

Efter lite grävande på das internetz så snubblade jag över hemsidan iColours.ca och eftersom jag ändå inte hade någon garanti kvar så slängde utan tvekan jag iväg en beställning.

Själva ingreppet var hyfsat simpelt, enda direkt motgången jag hade var att limmet för vissa delar var bra mycket starkare än vad jag hade fått för mig, dock så löstes det ganska enkelt med mer våld och mycket tålamod.

Kamera: Canon IXUS 950IS

Den svarta MacBooken i fråga är en:
2.16 GHz C2D
1GB 667MHz DDR2
160GB HDD
Amerikanskt tangentbord

Besök albumet: Retro Apple av ph33r

Permalänk
Medlem

vad är målet?

Visa signatur

Gigabyte S series GA-965P-DS4, Intel Core 2 Duo Processor E6600 2,40GHz,2 gig Corsair DDR2 XMS2 6400, Hiper Type-R 580W,250 gig hårdisk, 300 gig Mybook

Permalänk
Medlem

Sluta skända den!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

Modigt att våga ge sig på sin Macbook.
Sånt uppskattas alltid ^^

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Kommer mycket väll ihåg när jag gjorde liknande med min gamla xbox . Hehe . Som jag saknar den. Den var ju så fin

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saturday_sun
Sluta skända den!

Du verkar ju gilla färgerna?

Ontopic: Nice mod men jag föredrar själv den helvita loggan. Som andra sagt, modigt att ge sig på mac:en

Permalänk
Medlem

Tycker mycket bättre om den färgglada Apple loggan, även om jag hatar företaget i allmänhet

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd

Vilken fin. Vad för modell är det? Specs?

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk
Medlem

Riktigt lyckat blev det ju också

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

10p och jag är inte ens ett mac fan!

Visa signatur

smash?

Permalänk
Medlem

de va riktigt snyggt!

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem

nice one!

Visa signatur

Awsomness

Permalänk
Medlem

Tackar tackar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Modigt att våga ge sig på sin Macbook.
Sånt uppskattas alltid ^^

Dat var inte ett så farligt ingrepp, var inte mycket som kunde gå fel.
Möjligen att man man har väldens otur och typ ramlar och kör in skruvmejseln rakt in i skärmen, eller ESD skador.

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Hedersmedlem

riktigt nice !

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

grymt

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk

Underbart, så mycket finare!

Permalänk
Medlem

haha riktigt snyggt

köpte en MacBook igår, bästa köpet ever! denna lilla saken prestrerar bättre i wow än min gamla stiatonära me EAH4870x2, AMD Athlon 6000+, 4GB ram osv! :D:D:D:D:D

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem

hahah najs, dock gillade jag det tidigare resultatet bättre. Men det är juh upp till var och en snyggt iaf. 9 P

Permalänk
Medlem

FULL POTT!

Visa signatur

HHKB Pro2 - HHKB Pro JP - IBM Model M SSK - Phantom - GH60 - LZ-GH - Raptor K1 - Ducky Shine3 TKL - Filco Majestouch2 Ninja

Permalänk
Medlem

Precis såhär ska ett gallier/en bygglogg se ut! En smart, snygg och framför allt fyndig idé följt av ett schnajdigt utförande och ett fräsch resultat!
Way to go (trots att det är ett äpple )!

Permalänk
Utelåst hobbymoderator
Citat:

Ursprungligen inskrivet av imported
vad är målet?

med detta inlägg , ja det undrar jag åxå

OT: blev ju riktigt bra ju 10 poäng

Visa signatur

Intel core i7 920@3,5ghz , Asus P6T 3gb ddr3 corsair xms3 minnen

Permalänk
Medlem

Fresh

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Haha vilket engagemang, snart kommer säkert Steve med en ny Macbook med just den där gammla loggan och oavsett hur mycket blajj dom stoppat in i nästa OSX Kissekat så kommer alla jubla åt den ny-gammla looken med regnbågsfärgat äpple. Prioriteringa prioriteringar prioriteringar.

8p

Visa signatur

Cisco - Linux - VMWare
-- Citera mig om ni vill få återkoppling --

Permalänk

haha coolt

Permalänk

lite småhett

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Najs. Väl genomfört, även om jag avskyr gamla gay-loggan. Såg en som moddat in en display i äpplet, det var lite ballt. Sen sålde han den på e-bay för mycket pengar.

Hur som helst, fin logg.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Ok då...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Stiligt värre. 10p