Artifakter i flera spel

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2005

Artifakter i flera spel

Hallå folket.

Så. Som rubriken lyder så lider min dator av artifakter i tre olika spel.. Unreal Tournament III, Far Cry 2 och COD 4. Problemet syns i att "level of deail"-objekt inte blendas ut i varandra som de ska. De liksom poppar fram helt och hållet, allt eftersom jag närmar mig dom. Det ser ut som ****. Även skuggorna bråkar, de är fläckiga, grova och blendas inte heller in i varandra allt eftersom jag närmar mig dom..

Jag har kört Driver Cleaner på graffet och installerat senaste driversna sen och allt ser perfekt ut i 3Dmark. Enligt Ntune så mår graffet bra och blir helelr inte nämnvärt varmt vid load (83c).

Jag sitter på ett 8800gtx-kort, 2GB PC4200 Ram, Q6600 2,4GHz-proc.. Allt på ett Asus P5N-E SLI-moderkort. Mer uppgifter kan ges, men om någon har något förslag på rak arm så vore jag grymt tacksam!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2005

Ingen OC för övrigt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2006

På en rak arm så gissar jag på att kortet håller på att lägga av. Kan du lägga upp nåt screenshot?

- missade att det verkade funka i 3dmark, men skicka upp ett eller ett par screens endå.

Intel i7 6700k - Corsair H115i - Asus Maximus Hero VIII - Corsair DDR4 3000MHz Vengeance LED - Asus Strix GTX 1080 Ti - Corsair RM750x - Asus ROG Swift PG279Q - Samsung 840/850/960 - Corsair Obsidian 750D - Asus Xonar Essence STX - Sennheiser HD650