Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Apr 2009

HD4870 problem

Köpte mitt grafikkort för några månader sedan och har haft några problem med det.

1. Fram till förra veckan hade jag en massa röda prickar över hela skärmen.
2. Nu har det dykt upp ett fel när jag kör SecondLife (printscreen nedan)

Känner någon igen felet? Finns det något jag kan göra eller är det helt kört?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2009

Jag har inte haft några problem med mitt kort än men kolla temperaturer på kortet och installera om drivrutiner.

Om du kör OC så ta ner det till normala nivåer och se om det hjälper. Du kan även efter det ta ur kortet och sedan koppla in det igen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Aug 2006

Det finns olika 4870 kort, har du de
senaste drivrutiner?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Maj 2007

Min kusin har fått gröna prickar över hela skärmen förr, visade sig vara glapp i kontakten mellan skärmen och grafikkortet. Testa.

Artifakterna på Second Life ser ju lite mysko ut, dock...

Asus Z270E | i7 7700K @ 4.50GHz | ASUS GTX 1080 Ti FE | Corsair Vengeance LP 16GB DDR4 3200MHz | Corsair AX1200i | Samsung 960 Evo 250GB | Seagate 600 480GB | Seagate Barracuda 6TB | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide Air 540 | Samsung C34F791 3440x1440@100Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Apr 2009

Prickarna har försvunnit, de är inte det stora problemet för tillfället.

Ja jag har installerat om drivrutinerna och har aldrig Överklockat det.

Fortfarande samma problem...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Feb 2009

Har du gjort något med datorn nyligen, rent fysiskt. Satt in mer ram-minne. Har du installerat några program? När upptäckte du problemet först, vad gjorde du precis innan. Blir det bara så där konstigt när du kör SL eller blir det likadant i spel?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Apr 2009

Jag har inte ändrat något fysiskt med datorn. Vete sjuttsingen om jag har installerat nåt program som påverkar... Installerar grejer hela tiden...

EDIT: De röda prickarna dök upp igen, men försvann när jag bytte till det andra DVI uttaget på grafikkortet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Feb 2009

Vad har du för nätaggregat?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Jul 2008

Jag hade samma problem en gång, kallar det polygonproblemet eftersom det ser ut som om polygonerna fått fnatt och flimrar. Vad som var felet på min dator var att PSU:et hade gått sönder, vill ju inte garantera att det är samma fel på din datorn, men du kan ju prova med ett annat ?