Röd bild på tvn HD4870

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jan 2009

Röd bild på tvn HD4870

Jag kör datorn på min 42" platt tv, har funkat bra förut, men nu har ja inte använt datorn på ett tag och fixat en ny 22" skärm som jag tänkte använda. Så jag kopplade in den och klonade tvn.
Men nu när jag skulle kolla film på tvn från datorn så är det som en röd störning, allt som ska vara svart är rött på tvn, på den nya skärmen är det perfekt bild, Jag har ju inte dragit ur några kablar eller ställt om något, har provat o dragit ut 22"skärmen men bilder är fortfarande röd. man ser ju skrivbordet och så men allt är rött.

Har sökt och sett att det är många som har haft samma problem men ingen som skriver hur dom löst det.

Har HD4870 vista 64bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2009

Har du något mer att tillägga? Vilken sorts anslutning du har till TVn från datorn? Har du senaste drivrutinerna? Ja? Installera om!

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2003

Kanske HDMI kabeln som felar?
Jag köpte en tremeters från Claes ohlsson och då blev det så där rött flimmer på vissa ställen. Sedan hittade jag en dyr jävla HDMI kabel i en låda här hemma som jag hade glömt bor toch tesatde den. Fungerade perfekt! Kanske någon jävel i hemmet som dragit ut o haft sig med kablarna utan att säga något och nu är den paj!

Jag har ett hd4850

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bromma
Registrerad
Nov 2008

Jag hade ett liknande problem men det blev lila färg på tvn. Jag hade en adapter från dvi till vga på tvn och dvi kabel till datorskärmen löste det genom att byta plats på kontakterna på grafikkortet. Det är iallfall värt att testa.

CPU:I7-2600K, Minne:16GB DDR3 1600mhz, GPU:4870x2, MOBO:P67-Sabertooth, Audio: Asus XESTX, PSU:FSP Gold Aurorum 750 W, Chassi:Lian Li PCV1000B

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Nov 2007

RGB är garanterat fel!
Röd fungerar
Blå eller grön är det som inte funkar, byt kabel. Hade liknande problem byte kabel, det funkade perfekt