ATI Tray Tool - Hur funkar det?

Permalänk
Medlem

ATI Tray Tool - Hur funkar det?

Tjenare.

Sitter med ett hd4850 512 mb som jag vill se hur mycket jag kan klocka. Har kört med CCC tidigare men där är max 700MHz, därför laddade jag ner ATT. Förstår dock inte hur det fungerar, inte på något sätt, så skulle uppskatta om någon kunde förklara hur man använder det.

Tack på förhand!

PS. Måste jag ta bort CCC helt innan jag kan börja använda ATT?

Permalänk
Medlem

Någon som kan förklara hur det funkar?

Permalänk
Medlem

Jar rekommenderar Rivatuner ist, jag kör ATT till fläkten men Rivatuner till klocken. ATT kanske fungerar men nån gång reggade inte klocken på mitt x2 kort.

ATT:
*högerklicka på ATT ikonen, välj hardware->overclocking settings
*dra i reglagen och öka/sänk lite grann, 10-20MHz åt gången du vet...
*markera include clocks in profile
*tryck apply

Om du vill det ska laddas nästa omstart...
*tryck på save ikonen och pula i ett namn
*markera load selected profile on startup
*apply igen kanske..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalton Sleeper
Jar rekommenderar Rivatuner ist, jag kör ATT till fläkten men Rivatuner till klocken. ATT kanske fungerar men nån gång reggade inte klocken på mitt x2 kort.

ATT:
*högerklicka på ATT ikonen, välj hardware->overclocking settings
*dra i reglagen och öka/sänk lite grann, 10-20MHz åt gången du vet...
*markera include clocks in profile
*tryck apply

Om du vill det ska laddas nästa omstart...
*tryck på save ikonen och pula i ett namn
*markera load selected profile on startup
*apply igen kanske..

Tack för hjälpen! Hur är det med olika profiler? Tex en för windows och en för spel.
Men du tycker att det är bättre att köra med rivatuner?

EDIT: Har just nu även CCC installerat och har klockat där. Borde jag avinstallera det om jag ska använda rivatuner eller ATT ist?

Permalänk
Medlem

Det positiva med ATT är att du kan höja spänningen ett snäpp så kortet klockar bättre (om du inte använder det så kan du lika gärna använda RivaTuner), och så visar det FPS i spel precis som Fraps utan att det tar kraft.

Men för mig så funkar det hela inte så bra, jag får gpu-felmeddelanden ibland. Först trodde jag det berodde på för hög klock men det funkar hur bra som helst att klocka i CCC till samma hastighet. Så jag tycker du ska använda det om du inte får felmeddelanden.

Har kvar CCC, men om du klockar över 700mhz på gpu:n så stängs överklockningdelen i CCC av så det kvittar egentligen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av abbe_93
Det positiva med ATT är att du kan höja spänningen ett snäpp så kortet klockar bättre (om du inte använder det så kan du lika gärna använda RivaTuner), och så visar det FPS i spel precis som Fraps utan att det tar kraft.

Men för mig så funkar det hela inte så bra, jag får gpu-felmeddelanden ibland. Först trodde jag det berodde på för hög klock men det funkar hur bra som helst att klocka i CCC till samma hastighet. Så jag tycker du ska använda det om du inte får felmeddelanden.

Har kvar CCC, men om du klockar över 700mhz på gpu:n så stängs överklockningdelen i CCC av så det kvittar egentligen.

Okej, tack för svar. Tror jag fortsätter med CCC dock, trög som man är så fattar jag fortf inte ATT särskilt bra. Och jag klarar mig nog med 700MHz