Ny Konsol-Användare, Wii ?

Permalänk

Ny Konsol-Användare, Wii ?

Hallå !

Har aldrig varit mycket för konsoler/tv-spel men efter att ha testat både Xbox 360, Ps3 och Nintendo Wii så fastnade jag löjligt nog för Wii och hade därför tänkt att köpa en konsol.

Två stycken frågor har jag :
Kan se på nätet att det finns 100-tals olika butiker och återförsäljare för konsolen, har ni någon som ni själva rekommenderar för bra pris, tillbehör, garanti, etc ?

Fråga nummer två handlar om Wii's anslutnings funktioner till tv/förstärkare, har wii någon Hdmi utgång för anslutning till min förstärkare ?
Jag vill ju gärna uppleva det ljud min anläggning kan leverera.

Mvh / Robin

Visa signatur

GD65-Gaming Z97 | Samsung 840 Pro | Corsair Vengeance Pro 1866MHz 16GB | Corsair AX760 Platinum | Noctua NH-U14S | i7 4770K | EVGA 780 Ti | Fractal R4 | BenQ XL2430T | Win10 64

Permalänk

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=48126

Där kan du även läsa omdömen om produkten och butikerna som säljer den. Rekommenderar Webhallen.

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Re: Ny Konsol-Användare, Wii ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av robin_nerf
Hallå !

Har aldrig varit mycket för konsoler/tv-spel men efter att ha testat både Xbox 360, Ps3 och Nintendo Wii så fastnade jag löjligt nog för Wii och hade därför tänkt att köpa en konsol.

Två stycken frågor har jag :
Kan se på nätet att det finns 100-tals olika butiker och återförsäljare för konsolen, har ni någon som ni själva rekommenderar för bra pris, tillbehör, garanti, etc ?

Fråga nummer två handlar om Wii's anslutnings funktioner till tv/förstärkare, har wii någon Hdmi utgång för anslutning till min förstärkare ?
Jag vill ju gärna uppleva det ljud min anläggning kan leverera.

Mvh / Robin

Wii klarar enbart 420p,har inga bra spel forutom Mario o Zelda spelen . Ingen HDMI heller for ljud/bild

Du kommer att bli besviken med en Wii efter 1:sta manaden

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knuckles
Wii klarar enbart 420p,har inga bra spel forutom Mario o Zelda spelen . Ingen HDMI heller for ljud/bild

Du kommer att bli besviken med en Wii efter 1:sta manaden

Finns väldigt många bra spel... men det är ju en smaksak. Vissa gillar inte allt. ;D

Permalänk

Wii är skiiitkul i början men efter en månad som sagt så kommer du ha tröttnat. Super mario galaxy är ett av de bästa spelen som finns men det tar ju slut och sen tröttnar man på wii sports och allt annat tyvärr =/

PS3 är grejen, då får du blu-ray också, lätt mest prisvärd. Tänk på att om du köper en xb360 så måste du köpa tillbehör och crap om du ska använda den ordentligt och då blir det inte så billigt längre. Så priset är nästan lika på 360 och ps3. Men rekommenderar ps3 pga de bra spelen

Men din fråga var ju angående butiker och grejer så detta inlägg var väl lite onödigt xD

Permalänk
Medlem

Har själv ett Wii och måste medge att det är en rolig spelmaskin. MEN i längden blir Wii ganska tråkigt OM man inte är flera som spelar, iaf minst två pers.

Är som Sjögren_85 säger, det är en smaksak. Wii tycker jag är riktigt roligt att spela om man är 2-4 pers som lirar. Mitt nästa köp kommer dock bli ett PS3 till vintern eftersom jag själv är ett FFXIII fan och föredrar Sony före Microsoft.

Däremot krävs det mer för att du ska bli nöjd med PS3. Att lira PS3 på gammal tv är nog inget jag skulle rekommendera vilket är fördelen med Wii.

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk
Medlem

Wii är en leksak

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Personligen så hittar jag inte många knapp några alls riktigt bra spel till Wii som jag vill ha. men ja det är väll en smaksak. tycker för överigt att man måste vara minst 2 för att en wii ska bli kul. har du en bra TV så är nog en PS3 att rekommendera och så köp hyr en BD film och kolla vad anläggningen kan göra=) eller en Xbox 360 funkar nog fint den också. Jag rekommenderar också webbhallen som butik. Lycka till med ditt köp och hoppas du har folk att spela med till din wii.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk

Wii har inte HDMI ut, nej.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=48126

Wii är familje/casual. Vill du ha överjävligt grafik och blod som stänker, titta på de andra två konsolerna. Ska du bara spela lite då & då och har en flickvän som inte är alltför spelintresserad så är nog Wii ett bra val.

Permalänk

Re: Re: Ny Konsol-Användare, Wii ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knuckles
Wii klarar enbart 420p.

Har kikat runt lite och sprang på en sådan här : http://www.rejoy.se/playstation-3/kablaradapters/xcm-1080p-vg...

Vad är det för något ?
Enligt beskrivning och min tolkning så förstår jag det som att jag ändå kan få ut 1080p ur en Wii konsol ?

Mvh / R

Visa signatur

GD65-Gaming Z97 | Samsung 840 Pro | Corsair Vengeance Pro 1866MHz 16GB | Corsair AX760 Platinum | Noctua NH-U14S | i7 4770K | EVGA 780 Ti | Fractal R4 | BenQ XL2430T | Win10 64

Permalänk

Re: Re: Re: Ny Konsol-Användare, Wii ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av robin_nerf
Har kikat runt lite och sprang på en sådan här : http://www.rejoy.se/playstation-3/kablaradapters/xcm-1080p-vg...

Vad är det för något ?
Enligt beskrivning och min tolkning så förstår jag det som att jag ändå kan få ut 1080p ur en Wii konsol ?

Mvh / R

Möjligtvis att den skalar upp bilden till 1080, men det gör även din tv (utan den där boxen). Beroende på hur bra/dålig din tv är på att skala upp så kan du väl få en lite bättre bild, men om du tänker att du ska få upp ditt wii till ps3 kvalitet rent pixelmässigt - nej.

Permalänk
Medlem

Wii kan inte använda hdmi utan bara sådan där kabel med gul, röd, vit plugg.
Min uppfattning av wii är med att det inte är så kul att spela själv i längden. Men med ett kompis-gäng så höjs glädjen, här krävs det ingen kontroll-spels vana.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jocke92
Wii kan inte använda hdmi utan bara sådan där kabel med gul, röd, vit plugg.
Min uppfattning av wii är med att det inte är så kul att spela själv i längden. Men med ett kompis-gäng så höjs glädjen, här krävs det ingen kontroll-spels vana.

går att köra component ut (röd, grön, blå) + Röd, vit (stereo ljud ut) om man köper till en component kabel

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Många säga som många andra här.
Hoppas du väljer en Wii framför de andra konsolerna för att du vill spela tillsammans med andra. Annars är det fail. Wii's utbud med bra SP spel är uselt. Jag har haft en, tröttnade efter ett tag.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]