Spel som passar laptops.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2004

Spel som passar laptops.

Hej!

Jag letar efter lite bra spel att spela på min Macbook Pro. De måste vara lättstyrda med en trackpad (alltså inga FPS) och gärna fungera i Wine/Crossover med lite sämre hårdvara (alltså inte Crysis).

Några jag har hittat som fungerar riktigt bra är:

• Heroes of Might and Magic serien

• Neverwinter Nights serien

• Baldur's Gate serien

• Fallout serien (Dock ej 3an då det är lite väl mycket FPS för en trackpad)

• Simcity serien

Har ni några fler tips?

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mellansverige
Registrerad
Feb 2006

De flesta bilspel lär funka fint.

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Okt 2003

Är ingen mac-användare men kan tänka mig att många OpenGL-spel fungerar, finns lista här: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_OpenGL_programs

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaphir
Är ingen mac-användare men kan tänka mig att många OpenGL-spel fungerar, finns lista här: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_OpenGL_programs

Är inte ute efter spel i allmänhet utan spel som fungerar vettigt med Trackpad. De flesta spel fungerar bra via Wine och om inte annat så kan man alltid starta upp Windows.

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Okt 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raven6z
Är inte ute efter spel i allmänhet utan spel som fungerar vettigt med Trackpad. De flesta spel fungerar bra via Wine och om inte annat så kan man alltid starta upp Windows.

Ah jo det stämmer. Du kan kika igenom listan ändå så kanske du ser något intressant.