Er tjänstetitel och arbetsuppgifter som "IT-Arbetare"

Permalänk
Medlem

Er tjänstetitel och arbetsuppgifter som "IT-Arbetare"

Efter många problem på min arbetsplats så beslutade jag mig för att ta hjälp av facket med några frågor som jag har haft och blev rätt oroad över hur min arbetsgivare har agerat gentemot sina anställda, däribland mig.

Jag önskar att ni som har ett IT-relaterat arbete specifierar er tjänstetitel, era officiella arbetsuppgifter, vilka arbetsuppgifter ni faktiskt utför och er arbetsgivare (Denna kan ni utelämna om nu vill skydda er arbetsgivares identitet)

Exempel

Tjänstetitel
IT-Tekniker

Arbetsuppgifter
Installationer och felsökning av datorer och mjukvaror

Faktiska arbetsuppgifter
Utöver Ovan, Nätverksadministration, backupåterläsning, CAD-Support och Yttre kontakt med leverantörer

Arbetsgivare
Fuffens och båg IT AB

Visa signatur

{|XSX|PS3|PS4|}

Permalänk
Medlem

Tjänstetitel
Kommunikatör

Arbetsuppgifter
Kommunikation av information från uppdragsgivare mot dennes kunder.

Faktiska arbetsuppgifter
1st Line Support, utbildare av både nya och befintliga "kommunikatörer", kvalitéts-säkring, ansvarig för utbildning vid uppstart av nya projekt, undersökningar av hur nöjda de som ringer är med hjälpen, internt produktstöd (d.v.s. att om någon undrar hur de skall göra är det jag som svarar), hanterar ersättnings och kompensationsärenden samt generell allt-i-allo gällande system och övriga problem.

Arbetsgivare
Avstår

Kan tilläggas att jag faktiskt är rätt nljd med mitt jobb. Visst, vad jag är anställd som och vad jag gör stämmer knappt alls med varandra, men det är i detta fall en positiv sak

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Tjänstetitel
Systemingenjör

Arbetsuppgifter
Ansvarig för enskilda integrationslösningar. Ansvaret gäller hela vägen från kravinsamling, via design och integrationsflöden och implementation av integrationsflödet.

Faktiska arbetsuppgifter
* Att tillsammans med leverantören av integrationslösningen genomföra integrationstester samt dokumentera resultatet

* Att kravställa vidareutveckling samt ta fram underlag för det samma

* Ansvara för uppbyggnad och dokumentation/konfigurationsstyrning av integrationslösningen

* Genomföra felsökning och systemtester

* Ta fram felrapporter och ändringsbegäran

* Utveckla, underhålla samt avveckla integrationer

Arbetsgivare
XXX

Visa signatur

Cogito Ergo Sum