Windows 7 Release Candidate för alla

Permalänk
Medlem

Har testat Win7 ett par gånger. Men bara efter ett par dagar så blir datorn märkbart mycket segare, ljudet börjar spraka och hacka osv.
XP däremot, tuffar på som vanligt och är inte segt eller något.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Tror jag går tillbaka till XP

Haha du kan ju gå tebax till win 98 där är ännu bättre än XP! Jo det är sant! Eller så skaffar du nya kompnenter=)

Visa signatur

i5 750@3,57 Ghz (21x170) 1,225V|4GB OCZ DDR3 6-6-6-18 1333 Mhz|GTX470 @ 800 Mhz|Asus P7P55-M|Cooler master silent Pro M series 700W |A-data S596 64 GB SSD JMicron 612 |2 TB Samsung F3 RAID0| X-fi Music| IN-WIN Dragon Slayer|CoolerMaster TX3|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LillFredde
Så det räcker om partionen är på 16GB?
Gilf.. Kör nog på minst 25GB då.

Fortfarande, kan man köra vista drivers till mobot?

är nog ganska lagom. själv är min system partion på 20gig. har visserligen 8 gig ledigt men har inte heller några spel eller större program på den. utan endast en del mindre program.

Permalänk
Medlem

Hur många tecken i serialkoden är det vid installationen av W7?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lazzar
Haha du kan ju gå tebax till win 98 där är ännu bättre än XP! Jo det är sant! Eller så skaffar du nya kompnenter=)

För nya komponenter hjälper hur?
Jag sitter på nya delar också och föredrar Win XP fortfarande.
Kommer inte byta permanent fören W7 är live med förhoppningsvis DX11 stöd (får väll se om DX11 är lönt ens)

Och ja jag har provat typ alla versioner utav W7 även RC.

Och nej W98 kan man inte bara gå tillbaka för inga drivers, stöd för diverse saker osv.

Dålig Ironi där inte komponenter spelar in minsta lilla roll då W7 är lika snabbt som Win XP.
Inte bara hastigheten som spelar in fyi.

Edit: Samma key till RC som du haft från början eller skaffar när som.
Jag körde samma key som jag fick direkt när dom började ge ut beta keys, inga problem att verifiera eller dylikt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lindgren92
Måste man köra en sån jävla verifiering om att man har äkta Windows Vista osv?

Eftersom jag betalar inte 3k för sånt skit så har jag en hemladdad version.

Om det nu är sån skit, varför köra det i huvudtaget?

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Medlem

dubbelt så mycket RAM för 64-bit versionen verkar skumt. Å håller med om att de borde lägga ner 32-bit. netbooks kan köra XP. Hoppas åtminståne andra datorer kommer med 64-bit som standard. Visserligen är det extremt mycket bättre än för nått år sedan men fortfarande känns det som massor med saker inte fungerar i 64-bit som det ska.

XP mode verkar nice, skulle bara behöva ett Win 95/98 mode för gamla spel Har iaf en CPU med virtualization.

Tänk på att inte alla nya processorer har det, har man snålat å köpt en E4xxx, Q8xxx eller liknande så är de strippade på just virtualization.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Det är väl inte möjligt att sälja en vista oem licens som har aktiverats? (bara undrar)..

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av v1ctory
Det är väl inte möjligt att sälja en vista oem licens som har aktiverats? (bara undrar)..

Sånt passar ju inte riktigt i denna tråd men omöjligt är det inte, sen om du får det eller inte...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Girgoo
Systemkrav: 1/2 GB RAM (32/64-bit).

Varför KRÄVER 64-bitar versionen mer minne?

tror det har något med att alla koder blir "större" i 64 än i 32 mer vågar jag inte skriva om det för jag inte kan det.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lindgren92
Måste man köra en sån jävla verifiering om att man har äkta Windows Vista osv?

Eftersom jag betalar inte 3k för sånt skit så har jag en hemladdad version.

1 370/1 495:- kr för Microsoft Windows Vista Home Premium är väl ändå inte dyrt?

http://www.netonnet.se/?sid=1004602&gclid=CIXDpdePo5oCFQ2T3wo...

http://www.netonnet.se/?sid=1004602&gclid=CIXDpdePo5oCFQ2T3wo...

Hur har du råd för att ha datorn i så fall? Den är ju dyrare en OS:et...

Förmodligen kommer 7:an hamna på samma prislapp efter något år...

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Catman
Kört window7 RC1 x64 sedan igår och det fungerar hur fint som helst inga problem än så länge med program eller spel

Installerade det idag ja (från 7068 till 7100, fresh install av 7100).
Enda skillnaden jag märkt so far är att Live Messenger får en ikon i task baren vilket är skönt, störde mig på att den trodde ett fönster var 2st så ikonen vart "stackad" i föregående betas

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

Funderar på att installera windows 7 på min bärbar 1ghz 512 minne :), men saken är att den har cd spelare >,<, går det att kringå detta på nåt sätt? Typ att installera genom nätverk, genom en router eller så?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Glaivi
Funderar på att installera windows 7 på min bärbar 1ghz 512 minne :), men saken är att den har cd spelare >,<, går det att kringå detta på nåt sätt? Typ att installera genom nätverk, genom en router eller så?

Usb minne?
Förövrigt är jag grymt nöjd med Win 7 har dock inte testet någon nyare version än betan men blir och ladda hem RC imorgon och testa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dagas
dubbelt så mycket RAM för 64-bit versionen verkar skumt. Å håller med om att de borde lägga ner 32-bit. netbooks kan köra XP. Hoppas åtminståne andra datorer kommer med 64-bit som standard. Visserligen är det extremt mycket bättre än för nått år sedan men fortfarande känns det som massor med saker inte fungerar i 64-bit som det ska.

Inte alls konstigt alls.

64 bit tar mer plats i minnet än 32 bit. Bättre att fortsätta med 32 bit för det får plats mer i minnet med 32 bit enligt tester som gjort.

Dvs Har du 4 GB eller mindre förlorar du om du går över till 64 bit. System kraven säger samma sak.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Essin
Varför envisas men med att ha kvar 32-bits versionen av OS?
Hade ju hoppats att vi äntligen skulle slippa den..

För att kompatibiliteten suger rent ut sagt med 64 bitars och det har inga prestandafördelar, snarare sämre prestanda och överklockning. Det enda bra är väl att det kan allokera mer än 4GB minne?

Och vad har ni emot att båda två finns?

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
För att kompatibiliteten suger rent ut sagt med 64 bitars och det har inga prestandafördelar, snarare sämre prestanda och överklockning. Det enda bra är väl att det kan allokera mer än 4GB minne?

Och vad har ni emot att båda två finns?

JA. har man MER än 4 GB minne så är det någon vits. Annars förlorar du bara minnes ytrymme. Eftersom jag får plats med mer saker i minnet om jag stannar kvar på 32 bit så är det klart man stannar kvar 32 bit.

Permalänk
Medlem

Ska testa installera W7 i virtualbox imorgon.
Kan man på något sätt fixa så att den blir på svenska?

Gillade inte deras beta som kom ut under typ december/januari.
Många må hata mig för detta men jag tycker verklige om windows Vista och tycker att den var bättre än den W7 som kom ut under december.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 || Corsair HX- 750W || MSI P67A-GD55 || i5 2500K || 2*4GB Corsair Vengence 1600MHz CL9 || Gigabyte 560 ti soc || Samsung Spinpoint F3 HD103SJ || CM Hyper 212+ || 3x Gentle Typhoon 1450rpm

SonyVaio Pro 13 ||

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
För att kompatibiliteten suger rent ut sagt med 64 bitars...

Vad är det som inte fungerar i 64 bit? Jag har ännu bara dykt problem när jag försökte köra en för gammal version av rawrite.

Permalänk
Medlem

Är de någon som kan svara på hur länge RC1an kan vara aktiverad. Microsoft brukar väl ha nån tid för de? Har för mig jag läste att det var ganska länge för denna RC1. Kan dock inte minnas vart...

Permalänk
Avstängd

Fram till Juni nästa år.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk

Är RC verisionen på svenska?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Vad är det som inte fungerar i 64 bit? Jag har ännu bara dykt problem när jag försökte köra en för gammal version av rawrite.

Håller med dig.

Killen måste ha kört 64 bitars till XP ;).

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nocomputer
Är RC verisionen på svenska?

Nope engelska. Sägs att det kommer dröja tills efter fullständiga releasen innan vi får se w7 på svenska.

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk

Synd det

Permalänk
Medlem

Vad hände med allt snack om snälla systemkrav?

Visa signatur

{{P180, p5k, q6600, 4x1GB ddr2 Dominator, Asus 8800gts 640MB, Raptor 150GB + randomdiskar},
{mbp e2011 13"},
{Asus 1005p},
{e2100, p5gz-mx, 2x2GB ddr2, 250GB}}

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nocomputer
Synd det

Jag tycker det är mycket skönare med Engelska, Försvenskningar av Engelska ord låter bara helt kontsigt och det engelska språket blir renare och snyggare, jag har även ändrat till engelska på mobilen och trivs riktigt bra med det

Visa signatur
Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av panpo98
Inte alls konstigt alls.

64 bit tar mer plats i minnet än 32 bit. Bättre att fortsätta med 32 bit för det får plats mer i minnet med 32 bit enligt tester som gjort.

Dvs Har du 4 GB eller mindre förlorar du om du går över till 64 bit. System kraven säger samma sak.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av panpo98
JA. har man MER än 4 GB minne så är det någon vits. Annars förlorar du bara minnes ytrymme. Eftersom jag får plats med mer saker i minnet om jag stannar kvar på 32 bit så är det klart man stannar kvar 32 bit.

Vad gäller Vista tar det mellan 50-100 MiB mer minne, med 64 bitars versionen.
http://www.tomshardware.com/reviews/vista-workshop,1775-5.htm...
Man tjänar absolut minne på att köra med 64 bitar om man har 4GiB.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Jag har kört windows 7 sedan februari och är helnöjd, ser fram emot att uppgradera till RC:an imorn!

Visa signatur

AMD 7700X (EK 240mm AIO) | ROG Strix B650E-F Gaming | Gigabyte RX 6800 XT 16GB OC | Kingston Fury 32GB DDR5 5600mhz | Kingston Fury Renegade M2 2TB | Alienware AW2723DF 280hz

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av z3p70r
Vad hände med allt snack om snälla systemkrav?

Kraven ökar nog tyvärr en del, ju fler funktioner MS lägger till.
Men förhoppningsvis skall det bli snällare än Vista.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |