Windows 7 Release Candidate för alla

Permalänk

Hur skulle det funka att installera detta på min VAIO? Det jag är osäker på är hurvida drivrutiner till alla komponenter finnes.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LillFredde
Jag funtar på om det är värt att gå från en nLite'ad version av Vista till att prova på W7....

Kan det vara det?

Verkligen! jag ser inga förluster RC gäller ju i över 1 år

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av passionmasteR
Väntar bara på att lassekongo ska börja göra teman också, då är bytet avgjort

+1

Permalänk
Medlem

När kommer intel eller asus drivrutiner till win 7?

Visa signatur

WINDOWS 11 X64 | ASUS X570 | AMD RYZEN 3950X | RX 7900 XTX | G.SKILL 3600MHZ 32GB | SAMSUNG 980 PRO 2TB | WD 16TB | NZXT KRAKEN X73 | RAZER ORNATA CHROMA | EVGA SUPERNOVA T2 850W | LOGITECH G604 MUS | PHANTEKS NV7 | LG 34GK950F | LG OLED77G1 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xwerty
Verkligen! jag ser inga förluster RC gäller ju i över 1 år

Jag försökte installera 7'an idag, men det vart knas.
Ska prova igen imorgon.

Permalänk
Medlem

jag väntar tills den kommer skarpt, för då ska jag äntligen kasta ut XP.

Visa signatur

Core i5 2500K 103MHz*45, Asus P8Z68-V Pro, 4x4GB 103MHz*16, Intel 320 120GB*2, Fractal Design R2, Fractal Design Newton 650W, Asus Xonar mm

Permalänk
Medlem

Inget punkbuster stöd och inget fungerande Daemon tools gör att jag väntar. men jag gillade Win7 när jag hade det installerat förut.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Inget punkbuster stöd och inget fungerande Daemon tools gör att jag väntar. men jag gillade Win7 när jag hade det installerat förut.

Använd winmount istället för deamon tools tills det kommer stöd för win 7.

Visa signatur

WINDOWS 11 X64 | ASUS X570 | AMD RYZEN 3950X | RX 7900 XTX | G.SKILL 3600MHZ 32GB | SAMSUNG 980 PRO 2TB | WD 16TB | NZXT KRAKEN X73 | RAZER ORNATA CHROMA | EVGA SUPERNOVA T2 850W | LOGITECH G604 MUS | PHANTEKS NV7 | LG 34GK950F | LG OLED77G1 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knashatt
Hur har du råd för att ha datorn i så fall? Den är ju dyrare en OS:et...

Man kanske har sparat pengar ett bra tag för att köpa ny dator. Sedan när det är dags för köpet så väljer man det värsta/bästa man kan få ihop för pengarna... och då är ju givetvis mjukvara något enkelt att välja bort för att få pengar över till lite bättre hårdvara.

Så tänker vissa som inte har det så gott ställt med ekonomin.

Själv så valde jag dock att köpa original-licens för windows och struntade i att uppgradera bildskärmen direkt.

Permalänk
Medlem

Vad vinner man på i prestanda på att välja 64 bit framför 32 bit?
Och fungerar alla program med 64 bitars?

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FireFox
Vad vinner man på i prestanda på att välja 64 bit framför 32 bit?
Och fungerar alla program med 64 bitars?

Du vinner MYCKET prestanda om du har MER än 4GB RAM och har ett 64-bit system.

Alltså, har du max 4GB ram, välj 32-bit.
Har du MER än 4GB, ha 64-bit.

För byter du till 64-bit för att få ut dom där extra MB:en ur 4GB så tappar du bara prestanda.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knashatt
1 370/1 495:- kr för Microsoft Windows Vista Home Premium är väl ändå inte dyrt?

Inte dyrt!? Jag hade inte tagit skiten även om Microsoft hade slängt det efter mig...

All Hail XP

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk

Windows 7 Release Candidate för alla
En missvisande rubrik. Jag anmäler er för KO.

Visa signatur

Core 2 Quad Q6600 | MSI P45 NEO-F | 2 x 2GB A-Data Vitesta | Sapphire Radeon HD4850 512MB | Intel X25-M G2 80GB SSD | 320 Samsung SpinPoint F1 | Antec Sonata III

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Inget punkbuster stöd och inget fungerande Daemon tools gör att jag väntar. men jag gillade Win7 när jag hade det installerat förut.

Deamon fungerar hur bra som helst???Iallafall för mig

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk

Man blir lite fundersam när folk i detta forum prisar Xp som det är det absolut bästa, och räknas även som gratis????

Folk gnäller om att Vista är så dyrt, då säger jag kör W7 beta.. köp sen.

Är Xp billigt i jämförelse??

.... men antar att de som skriver sånt anser att man kan köra med olagliga versioner, inte allt för många som har äkta Xp licenser ligger och skräpar..

och JA..... W7 7100RC funkar grymt fint, några små buggar, men de rör endast IE8 för mig. Jag kan installera Vista samt W7 och trivas, ibland testat installera XP, men nej, jag gillar inte gamla prylar... inte med ny hårdvara... känns B.

///Dennis

Visa signatur

Mac (Retina 5K, 27-inch, 2017) 3,5Ghz i5, 24GB RAM, RADEON PRO 575 4096MB, Flash 500GB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lazzar
Haha du kan ju gå tebax till win 98 där är ännu bättre än XP! Jo det är sant! Eller så skaffar du nya kompnenter=)

Då kan du skicka ett Creative X-FI Elite Pro kort med "DRIVRUTINER" som funkar till Windows 7 eller skicka något likvärdigt kort med liknande funktioner till mig.

Iaf, Sitter gott på Windows Server 2003 Kerneln (XP64bit) ingen anledning att byta, Nya Windows Messenger kanske inte funkar men finns andra program som kan hantera pisset.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Djinn1982
När kommer intel eller asus drivrutiner till win 7?

Det bör vara samma drivrutiner som för Vista. Vad är det för hw du menar? Oavsett så är chansen mkt stor att det funkar idag.

Det är t o m med troligt att drivrutinerna du behöver följer med installationen. För mig så funkade t ex ljud både via analogt, spdif och HDMI (via ati3870) direkt efter installation. Även moderkortsdrivrutiner fanns med (Gigabyte DS3).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Inget punkbuster stöd och inget fungerande Daemon tools gör att jag väntar. men jag gillade Win7 när jag hade det installerat förut.

Senaste Daemon- tools funkar ju utan problem....

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Inget punkbuster stöd och inget fungerande Daemon tools gör att jag väntar. men jag gillade Win7 när jag hade det installerat förut.

Både Punkbuster och Daemon-Tools fungerar.

Permalänk
Medlem

Har funderingar på att testa lägga in win7 på min eee pc.
Är det för klen hårdvara på den? Har modell 900.
Tror jag läste någonstans att win7 lämpade sig för netbooks

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Glaivi
Funderar på att installera windows 7 på min bärbar 1ghz 512 minne :), men saken är att den har cd spelare >,<, går det att kringå detta på nåt sätt? Typ att installera genom nätverk, genom en router eller så?

Läs min post överst på sida två...

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iNi
på tal om 32-bitars version så minns jag att ms för bra jävla länge sedan sa att nästa version av windows helt skulle sluta stödja 32bitar.

Stämmer mycket väl.

"Vista kommer vara den sista Windows versionen med stöd för 32-bitar."

Visa signatur

Stationär: Antec P193 - Corsair HX 750W - Gigabyte GA-EX58-UD5 - Intel Core i7 920 C0 @ 4GHz m/ Corsair H50 - Corsair Dominator GT 6GB (3x2GB) @ 1600Mhz - BFG GeForce 8800GTS 320MB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Commander
Då kan du skicka ett Creative X-FI Elite Pro kort med "DRIVRUTINER" som funkar till Windows 7 eller skicka något likvärdigt kort med liknande funktioner till mig.

Har själv ett X-Fi-kort och det fungerar alldeles ypperligt i Windows 7 här.

Så släng inte skit på vare sig Windows eller Creative i onödan.

Permalänk
Medlem

Sitter fortfarande med Beta 7000 x64 versionen

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sjögren_85
Har själv ett X-Fi-kort och det fungerar alldeles ypperligt i Windows 7 här.

Så släng inte skit på vare sig Windows eller Creative i onödan.

det är väl om man har >4 gig ram som det började knastra i lurarna. det gör det hos mig iaf, fast bara när det inte finns ngn ljudkälla

Visa signatur

q9550 + True | p5q premium | 2x2gb Dominator | 4870 1gb CF | Intel X25-M 80gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pacifisten
det är väl om man har >4 gig ram som det började knastra i lurarna. det gör det hos mig iaf, fast bara när det inte finns ngn ljudkälla

Jag kör Creative X-Fi Titanium Fatal1ty Pro PCI-E och ASUS Supreme FX X-Fi med Vista x64 drivrutiner till mitt Windows 7 Beta 7000 och det fungerar perfekt

6GB RAM om det har nått att göra med nått

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zhrooms
Jag kör Creative X-Fi Titanium Fatal1ty Pro PCI-E och ASUS Supreme FX X-Fi med Vista x64 drivrutiner till mitt Windows 7 Beta 7000 och det fungerar perfekt

6GB RAM om det har nått att göra med nått

där ser man, kul när det går bra för andra

Visa signatur

q9550 + True | p5q premium | 2x2gb Dominator | 4870 1gb CF | Intel X25-M 80gb

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lasershock
Punkbuster fungerar.

Nej, det gör det inte. Call of Duty 4 ger PB-kick för "Unknown API" och punkbuster har sagt att de inte kommer ge stöd till ett BETA-OS.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Nu har Microsoft öppnat nerladdningen av officiella publika Windows 7 RC (ver 7100). Tur att jag råkade gå upp tidigt idag

Tanka o njut!

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk

Sidan är så sjukt överbelastad =(

Wheyyy! Nu tankas det både 32Bit och 64Bit med full fart. Kanonkul!