Windows 7 Release Candidate för alla

Permalänk
Medlem

laddar ner den nu

Visa signatur

Chassi:Corasir 800D*Nätagg :Corsair HX 850W PSU
Modekort:ASUS ROG Maximus III Formula*CPU:Intel i5 750 @3.8Ghz
Grafikkort :Zotac 680Gtx*Mine :Corsair Dominator 2x2Gig

Permalänk
Medlem

microsoft! modernisera! bittorrent! *suck* får inte igång nedladdningen.

Permalänk
Avstängd

Krävs det kod för RC1?

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk

vet ej, men man fårju en kod när man laddar ner så

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Imponerande långsam start av nedladdningen. Har tittat på ett gäng roterande gröna prickar i snart två timmar i två olika webläsare nu (Chrome och IE).

Permalänk
Medlem

Rullar på fint här, men direkt nedladdning från en server känns otroligt -05. Gör som blizzard sprid via torrent nät istället.

Permalänk
Medlem

Förväntade mig ett par timmars nedladdning, men icke! Efter en kvart så var det klart.. Inte illa

Visa signatur

HTPC || Grandia GD-07 || i7 8700k || 3070 Aorus Master || 32GB DDR4 3.2GHz || Z370-F Strix || 2TB+ 500GB+ 256GB Nvme

Unraid-server || Ryzen 2400G || 8GB DDR4 || 24TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bazoon
Förväntade mig ett par timmars nedladdning, men icke! Efter en kvart så var det klart.. Inte illa

Samma här. Känns nästan lite för snabbt för 3 gigabyte faktiskt, så jag börjar fundera om det verkligen är en komplett fil jag har fått ner.

Någon som kan kolla vad de har för checksum på sin? Här finns en md5 och en SFV checksum som jag gjort från min fil med QuickSFV.

Permalänk

För ni som installerat det. Finns det några send feedback knappar eller liknande som man inte vill ha? Windowsversionen står i alla hörn på skrivbordet?

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem

Försöker göra en USB-sticka som jag kan starta installationen från.
Använder mig utav guiden på http://technet.microsoft.com/en-us/magazine/dd535816.aspx

Dock kommer jag inte längre än till "list disk". Spelar ingen roll hur jag gör, mitt usb-minne kommer inte upp. Provade också med att göra som i filmen, dvs först "list disk", sedan in med stickan, sen "list disk" igen. Får ändå inte upp USB stickan.
Skriver jag dock "list volume" så ploppar stickan upp. Skriver "select volume 1", dvs stickan, kommer upp en text där det står "Volum 1 är den valda volumen" och skriver sedan "clean".
Får då ett meddelande som säger att ingen volum är markerad?!

Varför funkar det inte? Har prövat på två olika datorer, med olika USB-minnen men inget funkar.
Vill ju installera det på min netbook idag!

Permalänk
Medlem

Har du möjligtivis XP? Denna guide fungerar enbart på Vista.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oggelito
Jag har kört windows 7 sedan februari och är helnöjd, ser fram emot att uppgradera till RC:an imorn!

Samma här! Kör det som main OS och det funkar klockrent! Alla som kommer hem till mig och testar brukar vara imponerade och tycker att det funkar prima!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DanielL
Samma här. Känns nästan lite för snabbt för 3 gigabyte faktiskt, så jag börjar fundera om det verkligen är en komplett fil jag har fått ner.

Någon som kan kolla vad de har för checksum på sin? Här finns en md5 och en SFV checksum som jag gjort från min fil med QuickSFV.

Inte kollat något sådant. Men jag har installerat x64 RC1 nu
2 minuter in i användningen känns det stabilt

Visa signatur

HTPC || Grandia GD-07 || i7 8700k || 3070 Aorus Master || 32GB DDR4 3.2GHz || Z370-F Strix || 2TB+ 500GB+ 256GB Nvme

Unraid-server || Ryzen 2400G || 8GB DDR4 || 24TB

Permalänk
Medlem

Finns det ingen annan sida man kan tanka ifrån? sjukt segt att så i "kö" . Jag antar att jag står i kö eftersom jag har den där gröna cirkeln som snurrar och snurrar.

ha de
//Jocke

Visa signatur

Who's that riding in the sun? Who's the man with the itchy gun? Who's the man who kills for fun? Psycho Dad, Psycho Dad, Psycho Dad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jockej
Finns det ingen annan sida man kan tanka ifrån? sjukt segt att så i "kö" . Jag antar att jag står i kö eftersom jag har den där gröna cirkeln som snurrar och snurrar.

ha de
//Jocke

Jag hade ingen som helst kö när jag skulle tanka.. Det var strax efter nio i morse..
Iofs har väl jag TechNet konto... Kanske snabbar upp det.. Vad vet jag

Visa signatur

HTPC || Grandia GD-07 || i7 8700k || 3070 Aorus Master || 32GB DDR4 3.2GHz || Z370-F Strix || 2TB+ 500GB+ 256GB Nvme

Unraid-server || Ryzen 2400G || 8GB DDR4 || 24TB

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad det är för versionsnummer på denna RC?
Är det fortfarande 7100, eller har de kommit ännu längre?

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x | ASUS ROG X570 Crosshair VIII Dark Hero | ASUS TUF OC RTX 3090 | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL14 | Corsair AX1200

Permalänk
Medlem

Kör 32-bitars versionen på min gamla Compaq Evo N610c nu, rullar på bra och en färsk installation ligger runt 300MB i minnesanvändning.

Datorspec: P4 1.80GHz 512MB DDR PC2100, 60GB Seagate

Blir nog installation på spelburken också

Och ja, detta är build 7100

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965BE @3,9GHz &1,47V | Club 3D Radeon HD 4870 512MB | 8192MB Mushkin XP2-6400 | Corsair CMPSU-750HX | MSI DKA790GX Platinum | Seagate Barracuda 7200.10 320GB | Seagate FreeAgent 500GB | NOCTUA NH-U12P | G15v2 + G7 ("carbon fibre-look") | Cooler Master Cavalier 3 Black | Logitech X-230 | Samsung SyncMaster 204B
HTPC:AMD X2 4850e | Corsair TWIN2X 6400C4 | GeForce 7900GT | Asus M2N-E | iMon Inside |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av POMAH
Har du möjligtivis XP? Denna guide fungerar enbart på Vista.

Haha, yes I have. Finns det nån bra guide för hur man gör på XP nånstans? (:

Permalänk
Medlem

jag är råtaggad på att prova w7, tänker köpa det på direkten föfan.

Visa signatur

Antec P182,AMD 64 X2 4600+ @2,73 ghz, Noctua NH-U12F, 2GB DDR2 667@804 Mhz 4-4-4-4-12-2T, ATI HD4870 512 MB ,Gigabyte S4. Samsung Spinpoint 400GB , Samsung Spinpoint 1TB.

Permalänk
Medlem

Skulle det inte bli mindre krävande än Vista? vista home basic krävde ju bara 800 mhz processor.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Plockade precis ned W7 RC1 x64 med MS egna nedladdningsverktyg (Akamais verktyg är det väl iofs men men.) via FF3, lite småtjurigt först iom noscript osv.
Men när jag hade släppt på det som behövdes tillfälligt så trillade filen ned med ~3MB/sec.
Snabbt och smidigt, så jag är nöjd iaf.

Visa signatur

//Dixon

Permalänk
Medlem

det där med 64bit kräver 2GB och 32bit kräver 1GB är för att alla pekare (minnesreferencer) i minnet blir dubbekt så stora och i ett program används rätt många sådana.
Sedan vad jag vet så skall 64bit vara rätt mycket bättre(snabbare) iallafall när jag såg på en 3ds max och maya seminarium. 64bit versionen gick mycket mycket mer smidigt och detta var på någon liten laptop. Så prestanda ökningen var rätt bra.
sedan har man 4GB minne och ett grafikkort med 1,5GB minne så vad jag vet kommer man bara kunna använda 2,5GB av minnet för resten är alokerat till grafikkortet. detta är så jag fattat det iallafall.
Jag har 4GB minne och sitter på 64bit Vista nu och det fungerar väldigt bra. Dock en nakdel är att alla program (alla utom 1) kör i kompabilitets läge och installeras i en katalog "Program Files (x86)" fast det fungerar väldigt bra ändå.

Visa signatur

Bärbar: bösbook, bösbook pro.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Permalänk
Medlem

så jävla bra

instalerade pecis windows7 rc1 o allt bara funkade direkt inte en enda drivis behövdes .... o det flyter på bra som fan .. bara hoppas att det gör det om en månad med så det inte e som vista var o bara blev slöare o slöare ..
min dator e ju igång dygnet runt .. startar om den varannan vecka ..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jockej
Finns det ingen annan sida man kan tanka ifrån? sjukt segt att så i "kö" . Jag antar att jag står i kö eftersom jag har den där gröna cirkeln som snurrar och snurrar.

ha de
//Jocke

Jag insåg precis att det endast fungerade för mig när jag installerade Internet Explorer 8, så provar du med något annat får du nog undersöka den saken.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maango
Försöker göra en USB-sticka som jag kan starta installationen från.
Använder mig utav guiden på http://technet.microsoft.com/en-us/magazine/dd535816.aspx

Dock kommer jag inte längre än till "list disk". Spelar ingen roll hur jag gör, mitt usb-minne kommer inte upp. Provade också med att göra som i filmen, dvs först "list disk", sedan in med stickan, sen "list disk" igen. Får ändå inte upp USB stickan.
Skriver jag dock "list volume" så ploppar stickan upp. Skriver "select volume 1", dvs stickan, kommer upp en text där det står "Volum 1 är den valda volumen" och skriver sedan "clean".
Får då ett meddelande som säger att ingen volum är markerad?!

Varför funkar det inte? Har prövat på två olika datorer, med olika USB-minnen men inget funkar.
Vill ju installera det på min netbook idag!

Det där undrar jag också över då jag är i princip samma sits.

Någon som vet hur man råder bot på problemet?

Visa signatur

| 12900k w/ Noctua NH-D15 | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 4800mhz | Corsair MP600 XT M.2 1TB | Gigabyte RTX 3090 Vision OC | Be Quiet! Dark Base 900 Pro | Seasonic Prime TX 1000w | 1x LG GN950 (27" 4k 144hz IPS) + 2x LG 27UK850 (27" 4k 60hz IPS)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LillFredde
Du vinner MYCKET prestanda om du har MER än 4GB RAM och har ett 64-bit system.

Alltså, har du max 4GB ram, välj 32-bit.
Har du MER än 4GB, ha 64-bit.

För byter du till 64-bit för att få ut dom där extra MB:en ur 4GB så tappar du bara prestanda.

Man ska välja 64-bit även om man bara har 4 GiB minne. De få hundra MiB som går åt extra tjänas lätt igen när det minnesmappade I/O-adresserna flyttas så man inte förlorar över 1 GiB minne (t.ex. om man har grafikkort med 1 GiB VRAM).

Upplever ingen prestandaförlust, redan när XP x64 släpptes med alldeles färska drivrutiner var spelprestandan densamma.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Commander
Då kan du skicka ett Creative X-FI Elite Pro kort med "DRIVRUTINER" som funkar till Windows 7 eller skicka något likvärdigt kort med liknande funktioner till mig.

Iaf, Sitter gott på Windows Server 2003 Kerneln (XP64bit) ingen anledning att byta, Nya Windows Messenger kanske inte funkar men finns andra program som kan hantera pisset.

Creative är ju kända för att tänka på sina kunder när det gäller drivrutinssupport... Aldrig mera någon produkt från det företaget.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tesuki
det där med 64bit kräver 2GB och 32bit kräver 1GB är för att alla pekare (minnesreferencer) i minnet blir dubbekt så stora och i ett program används rätt många sådana.
Sedan vad jag vet så skall 64bit vara rätt mycket bättre(snabbare) iallafall när jag såg på en 3ds max och maya seminarium. 64bit versionen gick mycket mycket mer smidigt och detta var på någon liten laptop. Så prestanda ökningen var rätt bra.
sedan har man 4GB minne och ett grafikkort med 1,5GB minne så vad jag vet kommer man bara kunna använda 2,5GB av minnet för resten är alokerat till grafikkortet. detta är så jag fattat det iallafall.
Jag har 4GB minne och sitter på 64bit Vista nu och det fungerar väldigt bra. Dock en nakdel är att alla program (alla utom 1) kör i kompabilitets läge och installeras i en katalog "Program Files (x86)" fast det fungerar väldigt bra ändå.

Inte bara minnesreferenserna (i 64-bitars program, 32-bitars är som vanligt) som blir dubbelt så stora, maskininstruktionerna tar upp dubbelt med plats.

Som vi ser i test så drar 64-bit vista något hundratal mer mebibyte, det är inte dubbelt upp. Men Microsoft tar i lite med systemkravet för 64-bit. De har lärt sig. Exempelvis försökte de lura ut windows 95 med krav på 386 DX och 4 MiB RAM, bara för att win 3.11 användare skulle uppgradera. Det var i princip oanvändbart med sådan konfiguration.

Konstigt att du behöver köra program i kompatibilitetsläge. Du menar inte bara WoW64 används så man kör 32-bitars program på 64-bit OS? Det är ju inte samma som kompatibilitesfliken på egenskapsfönstret för programfiler.
Program Files (x86) installeras alla program som är 32-bitar, Program Files går 64-bitars i.

Det är i sig inget negativt med att man behåller 32-bitars småprogram på 64-bit plattform, jag är nöjd som det är. Bara 64-bit variant finns av de krävande (speciellt minneskrävande) finns med.

Hoppas jag hinner installera RC ikväll på min testburk (FSC E4600+, 2 GiB etc.). När jag installerade betan så strulade det så jag inte testade det så mycket. Jag fick det lustiga problemet att windows inte själv kunde aktivera grundläggande drivrutinerna för musen första gången, tangentbordet andra gången. Jag fick manuellt välja att installera HID-enhet och då hoppade det igång. Rätt epic failure.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk

funkar grymt bra! Laddade ner typ 7 imorse tog 10min, det är snabbt, snyggt och bara GRYMT

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64

Permalänk
Medlem

Sitter på Windows 7 7100 32bit just nu och tänkte fråga ifall jag borde uppgradera till 64bit?

Amd Dualcore 4200+
1 Gb ram.
7800GT