Windows 7 Release Candidate för alla

Permalänk
Medlem

När ska MICROS~1 börja använda modern teknik och ge ut sina downloads på torrents, likt Ubuntu? Detta är 2009 för fan.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av samurai
Hur då?
Länk tack.

http://msdn.microsoft.com/sv-se/evalcenter/dd353271(en-us).aspx

och nvm hittade hur man gjorde.

Visa signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 4870 512 DDR 5 | 320gig HHD | 4 gig 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanity92
Snäla rara Sweclockers medlemmar. Kan ingen bara svara på om det finns några störande "Send Feedback" länkar eller liknande? De flesta här sitter ju med Win7 installerat och jag tänker installera men bara om det inte finns såna onödiga länkar, därför jag tog bort betan som jag gillade skarpt.

Altså, finns det "Send Feedback" länkar vid varje fönster? Står det något i stil med "Windows 7 RC1 Build 7100" på skrivbordet?

Gör dig själv en tjänst i framtiden, en snabb googling på dessa två visar hur du enkelt tar bort bägge.

W7 är sjukt bra!

Visa signatur

AMD 7700X (EK 240mm AIO) | ROG Strix B650E-F Gaming | Gigabyte RX 6800 XT 16GB OC | Kingston Fury 32GB DDR5 5600mhz | Kingston Fury Renegade M2 2TB | Alienware AW2723DF 280hz

Permalänk

undrar en sak, vid installationen, kan man klicka på upgrade istället för custom? jag har nämligen vista, och det ska ju gå att uppgradera från vista till windows 7 utan att förlora program och inställningar.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Installerade det på min ASUS EEE 900 och det är snabbare än mitt optimerade XP Jag blir så glad =D tog 7,8gb ungefär

Visa signatur

*AM3 X3, Gtx 560ti, 8gb corsair DDR3 1333mhz*
http:///

Permalänk
Medlem

Chansade lite och installerade på min huvuddator som enda OS. Fungerar helt otroligt bra! Microsoft har verkligen lyckats med detta
Allt sker så snabbt! Det är t om snabbare än XP.

Förstår inte varför folk klagar på att det inte går att ladda hem som torrent.. Jag fick ned det på en kvart och tror inte det gått snabbare med torrent.

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WeeMaan
När tror ni Nlite/Vlites motsvarighet till 7an kommer då?
Namnföslag: 7Lite eller Slite.

LOOOOL!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pappy
När ska MICROS~1 börja använda modern teknik och ge ut sina downloads på torrents, likt Ubuntu? Detta är 2009 för fan.

För de har råd med snabbt internet.

Permalänk
Medlem

Använder just nu W7 som main-os. Fungerar ypperligt! Inget strul med drivrutiner längre vilket är världens + ! Allt hittas via Update!

Permalänk

W7 funkar extremt bra, fast det är RIKTIGT dåligt att Punkbuster inte funkar, uppdaterade till nyaste med funkar ändå inte... sjukt dåligt eftersom det typ är de enda spel jag spelar förutom LFS med G25.

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64

Permalänk
Medlem

Hur länge fungerar denna version? Får ju lust att sätta det som main OS..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Weyzer
Hur länge fungerar denna version? Får ju lust att sätta det som main OS..

http://www.microsoft.com/windows/windows-7/download.aspx

Permalänk
Medlem

Lite fler frågor:

Kommer man få några uppdateringar fast man sitter på RC när riktiga 7 lanserats? Kan man bara "aktivera" fulla 7 från RC utan att installera om eller formatera?

Kanske besvarats, men tack för svar ändå!

Permalänk

OBS Punkbuster problemet är FIXAT! OBS
Kolla min tråd i Spel för en liten guide hur ni fixar det, tar 2min

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rickard11
undrar en sak, vid installationen, kan man klicka på upgrade istället för custom? jag har nämligen vista, och det ska ju gå att uppgradera från vista till windows 7 utan att förlora program och inställningar.

Funkar klockrent!

Alla inställningar och program kvar och funkar...

Visa signatur

Fractal Design C; Corsair RM750X; ASUS Prime Z370 A ll; I9 9900K; Celsius S24 ; Corsair 16GB; Samsung 970 evo 500GB; RTX 2080 TI; Dell U3415W; W10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AzII
Använder just nu W7 som main-os. Fungerar ypperligt! Inget strul med drivrutiner längre vilket är världens + ! Allt hittas via Update!

Vad jag vet så är dock dessa rena Windows drivers. För grafikkort så ingen kontrollpanel för grafikdelen, ingen OpenGL driver t.ex.

Dessutom finns det inte drivers för allt. Har dock inte testat RC än, men tidigare fanns ingen Creative X-Fi driver t.ex.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanity92
Ok, är det alla fyra hörnen eller bara ett? Kan någon ta screenshot så man får se?

EDIT: Såg på SCs screenshot att det bara va nedre högra.

Nån som har uppgraderat från Vista och kan dela med sig om sina erfarenheter? Blir det bättre om man formaterar?? Installerade om datorn för en vecka sen så är inte så pigg på att göra det igen..

Det är lätt att ta bort vattenstämpeln, gör enligt länken nedan så är den borta vid nästa boot.

http://digiex.net/guides-tutorials/1323-how-remove-desktop-watermark-windows-7-build-7100-rc.html

Visa signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krux
Det är lätt att ta bort vattenstämpeln, gör enligt länken nedan så är den borta vid nästa boot.

http://digiex.net/guides-tutorials/1323-how-remove-desktop-watermark-windows-7-build-7100-rc.html

Jag testade det MEN den säger att den inte har administratö rrättigheter fast jag tar "Run as administrator". Varför blir det så? Jag har UAC helt av och inget lösenord för att logga in. Kan det göra skillnad?

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem

Guys!

Kan man installera detta OS utan att ta bort Vista?

Samt kommer alla mina program fungera med Windows 7?

Jag har Windows Vista 64bit Ultimate.

Permalänk
Medlem

Är du osäker så kan du köra dualboot istället. Ang programmen så vet vi ju inte vilka program du har, då är det svårt att svara. Men de allra flesta (troligtvis alla) program som du har i vista funkar även i seven.

Visa signatur

Windows 8 Pro x64 .... Intel Core i5 ..... 8 GB Ram ..... Samsung SSD 128 GB ..... och en del andra grejer

Permalänk

Har nu tankat o installerat RC versionen av win7(x64) från tidigare vista(x32). Har fått lite problem med drivrutinerna tyvär får varken nått ljud lr min 15-i-1 kortläsare kan datorn inte läsa av.

Ljudkort:
•Sound Blaster X-Fi XtremeMusic
Kortläsare:
Vet ej.

Har provat med föjande drivrutin:
Creative Sound Blaster X-Fi Series Beta Driver 2.18.0013 (http://support.creative.com/downloads/welcome.aspx?nDriverTyp...)
Men funkade inte helt, får lite trasslig windows ljud men kan inte spela upp mp3 låtar får inge ljud förutom lite trassligt ljud från början av uppspelningen sen är det helt tyst.
Någon kunnig som vet vilken drivruting jag ska ha för mitt ljudkort repsktive kortläsare?

MVH

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasseska
Är du osäker så kan du köra dualboot istället. Ang programmen så vet vi ju inte vilka program du har, då är det svårt att svara. Men de allra flesta (troligtvis alla) program som du har i vista funkar även i seven.

Ja har installerat Windows 7 nu, märker direkt ingen super skillnad på min dator men lite gör jag!

Annars så slutade alla programmen fungera så det är bara att installera allt igen.

Permalänk
Medlem

Med risk att få majoriteten emot mig men vad är egentligen skillnaden mellan W7 och Vista, lite flashiga knappar och det går att flytta runt gadgets på skrivbordet, kör både XP och W7 på min Samsung NC10 och jag kan faktiskt inte se de fantastiska sakerna som gör att W7 är så mycket bättre än Vista.

Så skulle någon kunna lista vad de tycker är så mycket bättre med W7 istället för Vista så vore jag tacksam

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanity92
Jag testade det MEN den säger att den inte har administratö rrättigheter fast jag tar "Run as administrator". Varför blir det så? Jag har UAC helt av och inget lösenord för att logga in. Kan det göra skillnad?

Skumt, har själv kört den på 4st helt olika maskiner. Fungerade på samtliga.

Visa signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk
Medlem

Allt som har med internet att göra går väldigt segt, tom när jag skriver här är det en viss fördröjning. Vi ska inte ens prata om streaming eller tom cs! Några förslag på var problemet kan ligga?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rickard11
undrar en sak, vid installationen, kan man klicka på upgrade istället för custom? jag har nämligen vista, och det ska ju gå att uppgradera från vista till windows 7 utan att förlora program och inställningar.

Jag vill också veta!

Nån som vet???

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk

Gillar W7 men kan man stänga av "vill du verkligen göra det här grejerna" som man stör sig som fan på i Vista?

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rosslan
Med risk att få majoriteten emot mig men vad är egentligen skillnaden mellan W7 och Vista, lite flashiga knappar och det går att flytta runt gadgets på skrivbordet, kör både XP och W7 på min Samsung NC10 och jag kan faktiskt inte se de fantastiska sakerna som gör att W7 är så mycket bättre än Vista.

Så skulle någon kunna lista vad de tycker är så mycket bättre med W7 istället för Vista så vore jag tacksam

Menar du att Kejsaren inte har några nya kläder?
Nej; det verkar mest vara lite ändringar i GUI:et och lite smartare funktion för inte starta tjänster i onödan.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lindgren92
Guys!

Kan man installera detta OS utan att ta bort Vista?

Samt kommer alla mina program fungera med Windows 7?

Jag har Windows Vista 64bit Ultimate.

Jag hade också Vista Ultimate x64 och jag uppgraderade.
Alla program, spel och drivrutiner fungerar problemfritt!
Med undantag för Daemon Tools och det svenska språkpaketet naturligtvis

Visa signatur

| Ryzen 7 3700X | Radeon RX 6800 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wibart
Jag hade också Vista Ultimate x64 och jag uppgraderade.
Alla program, spel och drivrutiner fungerar problemfritt!
Med undantag för Daemon Tools och det svenska språkpaketet naturligtvis

Uppgraderade du eller installerade om allting?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
Gillar W7 men kan man stänga av "vill du verkligen göra det här grejerna" som man stör sig som fan på i Vista?

Man stänger av UAC, du hittar det när du går in på ditt användarkonto.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64