Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Mar 2009

NVIDIA GeForce 6150

s

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Mar 2009

Oj, det var en utförlig specifikation!
Om det går att spela beror helt på vilka spel du har tänkt dig. Spel av lite nyare modell lär inte fungera särskilt bra. Gamla spel däremot, kommer förmodligen att fungera bra. Kolla på baksidan av fodralet efter "Recomended system requirements", minimum system requirements ska du inte gå efter, det betyder i det stora hela att spelet går att starta, inget mer

/Calle

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2005

Äldre spel som CS1.6 kan väl fungera, men inte mycket mer. Det är en klen grafikkrets.

~Pelle~

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Fåglum
Registrerad
Maj 2008

Jag skriver det här inlägget från exakt den dator du pratar om, och nej, jag skulle inte påstå att det går att spela på den. Datorn kommer med Vista, och då går ingenting att spela, över huvud taget. Inte 2d, inte 3d, ingenting. Men installerar du XP, vilket datorn officiellt inte stödjer (det krävs en hel del jobb för att få XP att fungera på den), så funkar äldre spel ganska bra. Med äldre så menar jag spel från runt 2003 och tidigare.

Inget att rekommendera om du är sugen på Crysis. Inte ens The Path (nytt, men väldigt icke-krävande spel) gick att spela på absolut lägsta inställningar. Det gick knappt att starta spelet.

Dock är det den bästa laptop jag någonsin provat. Perfekt storlek, jättebra tangentbord, härligt med pekskärm, o s v. Rekommenderas starkt!

"plattan som moderkortet är uppbyggt på (minns ej vad det heter)" - muhihihaha